Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua avataan taas loppukuusta

Vierailija
19.10.2018 |

Aiotko osallistua? Hakea tai lahjoittaa?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun aina ajatellaan että vähävaraiset käyttävät rahansa viinaan ja tupakkaan. Ei meillä ainakaan olisi varaa sellaisiin.

Vierailija
42/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna haen apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio osallistua, en lahjoittamalla enkä hakemalla jouluapua.

Sen sijaan lahjoitan toista kautta. Lisäksi teen eräälle ystäväperheelle joululaatikot (muutaman ystävän kanssa hankitaan heille jouluruoat ja autetaan muutenkin parhaan mukaan.)

Vierailija
44/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio osallistua millään lailla. Joskus niitä ilmoituksia selasin, mutta orastava auttamisen halu kariutui selkeään ihmisten hyväuskoisuuden hyväksikäyttöön. Esimerkiksi yksi perhe halusi vaatteiden ja joululahjojen lisäksi kaikenlaista keittiö-ja siivoustarviketta ihan leivinpaperista ja puhdistusaineista alkaen. Eikä kyseessä ollut missään tulipalossa tmv kaiken omaisuutensa menettänyt. Toinen perhe taas kerjäsi 18-25 vuotiaille lapsilleen joululahjoja alaikäisten sisarusten lahjojen lisäksi. 

Vaikea ymmärtää, että ihmiset (sinä ym.) ovat näin kylmiä.

Ei tullut mieleen, että perhe on niin köyhä, että tarvitsee kaikkea - leivinpaperista lähtien.

Eikö köyhän perheen ole juuri tarkoitus luetella mitä tarvitsee ja siitä toisia ajatteleva lahjoittaja, jota sinä et selvästikään ole, voi valita mitä haluaa lahjoittaa.

Miksi köyhä ihminen ei voi toivoa apua, että saa muistettua NUORIA lapsia tai sukulaisia, ovatpa he 20v tai 30v.

Käsittämötöntä ajatusmaailmaa omaat. Tuntuu oikein pahalta ja taas suoraan sanottuna hävettää olla ihminen. Ihminen se ei kyllä petä.

Tihahdu itsekeskeisyyteesi tai kuplaan missä, valitettavasti, kohtalonasi on elää.

Itse taidankin lahjoittaa jollekin jotain hänen toivomaansa!

Köyhyys, kun ei vie toiveita - toisin kuin raha tuntuu vievän järjen ja sydämen. 🤔

Vierailija
45/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio osallistua millään lailla. Joskus niitä ilmoituksia selasin, mutta orastava auttamisen halu kariutui selkeään ihmisten hyväuskoisuuden hyväksikäyttöön. Esimerkiksi yksi perhe halusi vaatteiden ja joululahjojen lisäksi kaikenlaista keittiö-ja siivoustarviketta ihan leivinpaperista ja puhdistusaineista alkaen. Eikä kyseessä ollut missään tulipalossa tmv kaiken omaisuutensa menettänyt. Toinen perhe taas kerjäsi 18-25 vuotiaille lapsilleen joululahjoja alaikäisten sisarusten lahjojen lisäksi. 

Vaikea ymmärtää, että ihmiset (sinä ym.) ovat näin kylmiä.

Ei tullut mieleen, että perhe on niin köyhä, että tarvitsee kaikkea - leivinpaperista lähtien.

Eikö köyhän perheen ole juuri tarkoitus luetella mitä tarvitsee ja siitä toisia ajatteleva lahjoittaja, jota sinä et selvästikään ole, voi valita mitä haluaa lahjoittaa.

Miksi köyhä ihminen ei voi toivoa apua, että saa muistettua NUORIA lapsia tai sukulaisia, ovatpa he 20v tai 30v.

Käsittämötöntä ajatusmaailmaa omaat. Tuntuu oikein pahalta ja taas suoraan sanottuna hävettää olla ihminen. Ihminen se ei kyllä petä.

Tihahdu itsekeskeisyyteesi tai kuplaan missä, valitettavasti, kohtalonasi on elää.

Itse taidankin lahjoittaa jollekin jotain hänen toivomaansa!

Köyhyys, kun ei vie toiveita - toisin kuin raha tuntuu vievän järjen ja sydämen. 🤔

Komp 👌

Vierailija
46/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun aina ajatellaan että vähävaraiset käyttävät rahansa viinaan ja tupakkaan. Ei meillä ainakaan olisi varaa sellaisiin.

Äläpä muuta 😁 Olen sairaseläkkeellä, absolutisti, ollut lähes aina, enkä todellakaan polta.

Vierailija
47/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuen jotakin veronmaksun lisäksi, niin korkeintaan Brother Christmasia joka joutui valhemedian kuvottavan ajojahdin kohteeksi.

Vierailija
48/73 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa köyhiä ❤️

Vierailija
49/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano etteikö vähäosaisia pitäisi auttaa. Mutta nää facen avunpyyntöpostaukset, missä ensin kerrotaan kuinka huonosti menee ja lopuksi liitetään yksityiskohtainen ja tarkka lista mitä halutaan, ei saa minun pussin nyörejä aukeamaan.

Nykyaika on mennyt siihen että kuvitellaan, että kaikilla ihmisillä varallisuudesta ja yhteiskuntaluokista huolimatta on jokin oikeus samanlaiseen elintasoon. Tästä syystä ihmiset ylivelkaantuu ja menettää talouden hallinnan, koska jokaisella pitää olla kalliit merkkituotteet, pitää matkustaa, istua trendikahvilassa ja ottaa aina uusi kuva someen.

Opettakaa lapsillenne että kaikkea ei voi saada, asioiden eteen pitää tehdä töitä ja että oikea elämä tapahtuu ruudun tällä puolella.

Vierailija
50/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmejan keräykseen mieheni laittaa 50 ekee ja minä 20, näin tehty vuosia.Niin vuokralla asutaan ja autosta luovuttiin kulujen takia.

Vierailija
51/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia ihmisiä täällä vastailee. Autatte varmaan irakkikundeja innoissanne mutta suomalainen lapsi ei kiinnosta. Voi luoja.

Vierailija
52/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhien ystävä ja orpojen tuki.

Vierailija
53/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano etteikö vähäosaisia pitäisi auttaa. Mutta nää facen avunpyyntöpostaukset, missä ensin kerrotaan kuinka huonosti menee ja lopuksi liitetään yksityiskohtainen ja tarkka lista mitä halutaan, ei saa minun pussin nyörejä aukeamaan.

Nykyaika on mennyt siihen että kuvitellaan, että kaikilla ihmisillä varallisuudesta ja yhteiskuntaluokista huolimatta on jokin oikeus samanlaiseen elintasoon. Tästä syystä ihmiset ylivelkaantuu ja menettää talouden hallinnan, koska jokaisella pitää olla kalliit merkkituotteet, pitää matkustaa, istua trendikahvilassa ja ottaa aina uusi kuva someen.

Opettakaa lapsillenne että kaikkea ei voi saada, asioiden eteen pitää tehdä töitä ja että oikea elämä tapahtuu ruudun tällä puolella.

Joo toi lista vtuttaa. Mulla kolme kaveria, jotka vetää joka joulu saman ruikutuksen listoineen päivineen. Minä lopetin rahan lainaamisenkin heille, kun tajusin sen rahankäytön. Noi kaikki luottaa niin paljon muiden apuun, että pistävät ne omat rahansa täysin turhuuteen. Yks noista kolmesta lähtee tammikuussa 6kk kiertää Aasiaa. Noin se sai säästettyä reissurahat, kun kerjää noissa ryhmissä muilta. Ilmaseks saa muilta, niin miks ostaa ite. Omat rahat voi käyttää pitkään matkaan. Toio niin törkee temppu, että kommetoin sen yhteen kerjuuryhmään missä itki tilannettaan, ajatella että noinkin köyhä ihminen, joka muiden apua vailla jatkuvast matkustaa 6kk Aasiaan kiertelemään. Mun viestin jälkeen tuli kysymysmerkkien tulva.

Vierailija
54/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet muuttuu. Ei kaikki köyhänä niitä lapsia hanki, vaan työttömyys ja köyhyys voi iskeä myös yllättäen. Meidän perhe kärsi lapsuudessani muutaman vuoden köyhyyttä, kun äiti sairastui ja isä jäi työttömäksi eikä uutta työtä sitten heti löytynytkään. Sitä ennen meillä meni hyvin, eikä meiltä lapsilta koskaan puuttunut mitään. Muistan ne vuodet kyllä, kun kaikki piti kaupassa käydessä laskea ja samalla oli huoli äidistä. Seurakunnasta saimme joskus apua, ja se lämmitti kyllä. Sittemmin perheemme tilanne parani, mutta muistoihin nuo köyhät vuodet jäivät vahvasti.

Voihan tuota lahjoittamista kuitenkin miettiä siltäkin kannalta, mistä itse hyötyy. Olen itse joskus lahjoittanut Jouluavun kautta käytettyä hyväkuntoista tavaraa, esimerkiksi harrastusvälineitä, jotka syystä tai toisesta ovat jääneet itselläni pois käytöstä. Olen pienikokoinen nainen, joten esimerkiksi luistimeni ja muut urheiluvarusteeni istuvat hyvin lapsille/teineille. Samoin askartelutarvikkeita, esim. tarra- ja korttipakkauksia joista vain muutama juttu käytetty, olen lahjoittanut tuota kautta. Moni toivoo joulun alla askartelutarvikkeita, että voisi lapsen kanssa askarrella. Nämä käytetytkin tavarat on otettu ilolla vastaan ja aina on tullut kauniit kiitosviestit perheiltä. Samalla olen saanut itselleni turhan tavaran pois nurkista pyörimästä. Tori- tai kirppismyyntiin menee mielestäni enemmän vaivaa ja aikaa, ei ole sen arvoista.

Haluan vielä korostaa, että kaikki nämä lahjoittamani käytetyt tavarat ovat olleet hyväkuntoisia. Roskiani en kenellekään dumppaisi.

Vierailija
55/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BC:lle lähtee mun joulukorttirahat. Lisäksi ostan joka joulu ruokakassin jollekkin perheelle ja yllärilahjan jollekkin vähävaraiselle lapselle. Joululahjat mulla on aineettomia, miksi antaa krääsää kun voi tehdä sillä rahalla jotain hyvää? Asunnottomien yöhön laitoin takkikeräyksen töissä pystyyn ja paljon tuli eteenkin miestentakkeja lämmikkeeksi. Itse sain pahassa tilanteessa apua ja todellakin jaan sitä eteenpäin nyt, kun olen taas voimakkaasti jaloillani, terve ja takaisin työelämässä. SPR:lle en anna mitään, en myöskään muille isoille järjestöille. Heidän puhelinkeruukamppanjat ärsyttää ja omassa tiukassa tilanteessa en saanut mistään SPR:stä apua, apuun tuli yksityisiä minulle tuntemattomia ihmisiä, kun pyysin apua netissä. Olisin muuten ollut kuusessa ja pahasti. Ongelmat ei ollut omaa syytä. Sairastuin, jäin yksin lasten kanssa miehen lähtiessä sairastumiseni jälkeen toisen matkaan ja jäin työttömäksi. Siinä oli tarpeeksi.

Vierailija
56/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteet muuttuu. Ei kaikki köyhänä niitä lapsia hanki, vaan työttömyys ja köyhyys voi iskeä myös yllättäen. Meidän perhe kärsi lapsuudessani muutaman vuoden köyhyyttä, kun äiti sairastui ja isä jäi työttömäksi eikä uutta työtä sitten heti löytynytkään. Sitä ennen meillä meni hyvin, eikä meiltä lapsilta koskaan puuttunut mitään. Muistan ne vuodet kyllä, kun kaikki piti kaupassa käydessä laskea ja samalla oli huoli äidistä. Seurakunnasta saimme joskus apua, ja se lämmitti kyllä. Sittemmin perheemme tilanne parani, mutta muistoihin nuo köyhät vuodet jäivät vahvasti.

Voihan tuota lahjoittamista kuitenkin miettiä siltäkin kannalta, mistä itse hyötyy. Olen itse joskus lahjoittanut Jouluavun kautta käytettyä hyväkuntoista tavaraa, esimerkiksi harrastusvälineitä, jotka syystä tai toisesta ovat jääneet itselläni pois käytöstä. Olen pienikokoinen nainen, joten esimerkiksi luistimeni ja muut urheiluvarusteeni istuvat hyvin lapsille/teineille. Samoin askartelutarvikkeita, esim. tarra- ja korttipakkauksia joista vain muutama juttu käytetty, olen lahjoittanut tuota kautta. Moni toivoo joulun alla askartelutarvikkeita, että voisi lapsen kanssa askarrella. Nämä käytetytkin tavarat on otettu ilolla vastaan ja aina on tullut kauniit kiitosviestit perheiltä. Samalla olen saanut itselleni turhan tavaran pois nurkista pyörimästä. Tori- tai kirppismyyntiin menee mielestäni enemmän vaivaa ja aikaa, ei ole sen arvoista.

Haluan vielä korostaa, että kaikki nämä lahjoittamani käytetyt tavarat ovat olleet hyväkuntoisia. Roskiani en kenellekään dumppaisi.

Tässä on järkeä ja sekä lahjoittajalle ja lahjan saajalle tulee hyvä mieli.

Ehkäpä omien kokemustesi johdosta pystyt asettumaan vähävaraisten asemaan ja kokemaan empatiaa. Kaikki ei siihen pysty ja ovat kateellisia, jos joku jotain pientäkin ilmaiseksi saa.

Ihanaa, että vielä on kaltaisiasi ihmisiä!

Vierailija
57/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Kela lahjoita näille ns. köyhille jo ihan tarpeeksi joka kuukausi.

Meillä meni homekatastrofissa kaikki kaatopaikalle, asuntolaina vain jäi. Kelasta tai muualtakaan ei saatu senttiäkään apua. Emme hae apua, mutta en tuomitse, jos joku hakee.

Vierailija
58/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa avunpyytäjissä on paljon perheitä joissa työtä ei ole eikä ole ollut pitkään aikaan, rahaa ei ole, on sairautta ja milloin mikäkin tukipäätös viipyy, lapsia liuta ja uusi syntyy aivan näillä hetkillä. Sitten pyydetään kaikille lapsille uudet haalarit ja kengät ym. Mikä ongelma on kierrättää niitä vaatteita jos lapsia on syntynyt niin tiheällä aikataululla että nuorempi voi siirtyä suoraan sen isosiskon tai -veljen käyttämään kokoon.

Oma lukunsa ovat ne useamman lapsen yh:t joille lapsia vaan sikiää..

Kummallisin avunpyytäjä oli se pariskunta joka oli haalinut kämpän täyteen elukoita jostain eläinsuojeluyhdistykseltä ja kertoi ”ihan omilla rahoillaan” elättäneensä nuo pelastetut eläimet (kumpikaan ei ollut töissä). Kenen niiden kissojen elättäminen olisi pitänyt maksaa? Toivoivat sitten kristallikissanhiekkaa ja kissan ruokaa ja itselleen isoja vaatteita. Eläinsuojeluyhdistykset voisivat vähän paremmin katsoa millaiseen kotiin niitä kissoja antavat. Miten tuollainen koti olisi kissalle pelastus, rahaa ei ole eläinlääkäriin tai ruokaan tai hiekkaan eikä edes omiin perustarpeisiin. Eläinsuojeluilmoitus tuosta kohteesta olisi pitänyt tehdä.

Suurperheessä tuet ovat varsin isot. Asumistuki, muut Kelan tuet, lapsilisät ym. On tuettuja lomia ja muuta tukea ja seurakuntaa ja Hope-yhdistystä ja ruokajonoa. Päivähoitokin varmasti ilmainen ja lapset syövät siellä.

Kaiken voi(si) kierrättää - vaatteet, urheiluvälineet, lelut - ja rahaa ei silti koskaan ole edes jouluruokaan. Paljonko se riisipuurokaan maksaa, laatikot saa edullisesti tehtyä itse ja luulisi monen sadan euron tai liki tonnin lapsilisästä liikenevän muutama euro kinkkuunkin. En vaan käsitä. Ikinä ei ole rahaa lahjoihin, ei vaatteisiin, ei pesuaineisiin, ei mihinkään. Joulu tulee joka vuosi ja silti ei ole rahaa edes yhteen lahjaan. Joulukoristeetkin puuttuvat monilta, joka joulu.

Lapset ovat tietenkin syyttömiä tilanteeseen mutta veikkaanpa että sillä listalla on taas samoja perheitä joilla ei tänäkään vuonna ole mitään, on surua ja murhetta ja mummo kuollut ym. nyyhkystoorit ja uusi vauva taas tulossa.

Autan kyllä mielelläni ihmisiä jotka apua tarvitsevat mutta tuollaisten ihmisten auttaminen ei ole mikään ratkaisu. He eivät ota vastuuta omasta elämästään edes sen vertaa että lopettaisivat sen holtittoman lisääntymisen tai varautuisivat itse jouluun hankkimalla lahjoja pitkin vuotta. Edes sitä yhtä lahjaa. Kaikki vastuu lapsista ja niiden elättämisestä kaadetaan muiden niskaan.

Vierailija
59/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata järjestöä, joka suorittaa epärehellistä esivalintaa.

Tiedoksi sinulle: Jouluapua palkittiin 2015, Vuoden varainhankkija- Vastuullinen

Lahjoittaminen

stuullinen

Vierailija
60/73 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Jouluapua--ryhmässä pyydetään nimenomaan hakijoilta toiveita, siksi on niitä listoja. Miten muuten kukaan voisi tietää, mitä perheen lapset toivovat.

Jouluruokaa toivotaan paljon varmaan siksi, että hakemuksessa voi laittaa rastin ruutuun jouluruoka kohdalle. Ajatelkaapa myös sitä, että koululaisilla on kahden viikon loma koulusta ja syövät kaikki ateriat kotona. Rahaa siihenkin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi