Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SIIVOUSAPUA!! Lemmikin uloste pilasi lattian

Vierailija
19.10.2018 |

Todella oksettavaa ja ällöttävää, mutta mulla on pari matelijaa, jotka nyt sitten minun tyhmyydestä johtuen värjäsivät ulosteellaan vuokrakämpän muovilattian.

Noilla on siis oma huoneensa, päästin ne jaloittelemaan tällä viikolla. Illalla pimeässä hätyytin ne takaisin terraansa ja seuraava päivä meni töissä ja muiden kiireiden parissa. Palasin siis kotiin, lemmikkien huone pimeä. Vasta seuraavana päivänä valoisaan aikaan huoneeseen mennessä huomasin, että olivat ulostaneet nurkkaan, siivosin heti pois, mutta siitä jäi pysyvä keltainen jälki vaaleean lattiaan. Koskaan aiemmin näin ei ole käynyt, kun olen heti putsannut.

Mutta saakohan tuota nyt sitten mitenkään puhtaaksi? D:::: Oon kokeillu ruokasoodaa ja kaikkia peruskodin putsareita, ihmesienikään ei tehoa..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso se jälki on? Pienet jäljet ainakin menee ihan normaalin kulumisen piikkiin.

Vierailija
2/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on muovimattoon imeytynyt taitaa olla mahdotonta saada pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiova autovaha ehkä.

Ihmesienen jälkeen voi koittaa mineraalitärpätti, tinneriä, asetonia tai hankausvillaa/sientä.

Omalla vastuulla nekin sitten.

Vierailija
4/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhdas valkoinen niin maalitussia meikiksi?

Vierailija
5/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä noin 3 cm kokoinen alue. Joo muovimatto on.

Voiskohan sitä vaikka raaputtaa siitä pois? Jos ei tosissaan mitään putsausainetta ole joka tehoaisi.

Vierailija
6/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni vesiväriä muovimattoon. Ei edes ollut siinä kauan. Sinne se imeytyi. Tämän asunnon muovimattoon imee kaiken ja siihen jää kaikista huonekaluista painautumat. En tiedä mistä näin huonolaatuista mattoa saa.

Vierailija
7/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo autovaha siis sellainen, jolla sen värjäytyneen pinna voi hioa pois?

Ap (kuten myös  viesti 5/5)

Vierailija
8/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos linoleumin pinta syöpyy rikki esim virtsasta, ulosteesta, oksennuksesta tai muusta hapokkaasta tuotteesta niin tuotteen sisältämä väri värjää pintakerroksen alla olevan joustavan,pehmeän materiaalin. Jos et kloriitilla saa väriä pois on peli menetetty. Jälki on ja pysyy.

T. Ammattisiivooja

Vierailija
9/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinyylilattia on huokoinen ja uloste on voinut "värjätä" alueen joten ei lähde millään. Epäilenpä ettei kyseessä ole kovin uusi lattiamateriaali, joten vuokraisännällä hyvä syy päivittää kämppänsä.

Vierailija
10/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni vesiväriä muovimattoon. Ei edes ollut siinä kauan. Sinne se imeytyi. Tämän asunnon muovimattoon imee kaiken ja siihen jää kaikista huonekaluista painautumat. En tiedä mistä näin huonolaatuista mattoa saa.

Joo ihan perseestä tällänen, mullakin entisessä asunnossa todella rumat jäljet jäi lattiaan kaikista kirjaa painavimmista huonekaluista.

Vierailija
11/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vessanpesuaineella (varmaan se kloori siinä auttaa), jätin 30 sek ja hinkkasin pois.

Vierailija
12/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos linoleumin pinta syöpyy rikki esim virtsasta, ulosteesta, oksennuksesta tai muusta hapokkaasta tuotteesta niin tuotteen sisältämä väri värjää pintakerroksen alla olevan joustavan,pehmeän materiaalin. Jos et kloriitilla saa väriä pois on peli menetetty. Jälki on ja pysyy.

T. Ammattisiivooja

Kloriitti jättää myös jäljen, koska valkaisee.

Vierailija
13/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille nopeista vastauksista!!

Pitääpä kokeilla sitten tuota kloriittia. Jos ei toimi niin sitten ehkä raaputan lattiaa tai kokeilen jotain valkoista maalitussia siihen.

Vierailija
14/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen sentin alue? Jos muovimatossa on jo muutoinkin käytön jälkiä, niin ehdotan, että vaalennat sitä jollakin kloriitilla ja toteat, että se siitä sitten. Kovin suuriin toimiin ryhtyminen aiheuttaa lähinnä lisää ongelmia. Ei maksa vaivaa pahoittaa mieltään.

Vierailija
15/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilisin sappisaippuaa ja etikkaa.

Vierailija
16/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen sentin alue? Jos muovimatossa on jo muutoinkin käytön jälkiä, niin ehdotan, että vaalennat sitä jollakin kloriitilla ja toteat, että se siitä sitten. Kovin suuriin toimiin ryhtyminen aiheuttaa lähinnä lisää ongelmia. Ei maksa vaivaa pahoittaa mieltään.

Joo näin taidan tehdä, kiitos. On muutenkin kulumajälkiä tässä asunnossa, ehkä tuosta ei kannata murehtia. Ruman näkönen vaan, ja ei kauheen hygieeniseltä vaikuta :D

Ap

Vierailija
17/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 % tässä ketjussa annetuista vinkeistä pilaa sen maton lopullisesti. Ihmesieni on hankaava tuote, sitä kun käyttää muovimatto imee vielä enemmän itseensä kaikkea kun pinta on mennyt rikki.

3 cm läikästä ei tule normaalisti mitään seurauksia, jos muovimaton pinta on ehjä. Tuollaista nyt sattuu.

Vierailija
18/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi antaa sen tahran olla kuin alkaa kloriitilla tai ihmesienillä hinkkaamaan. Noi vuokrakämppien lineleum/muovimatot on yleensä halvinta mahdollista ja ne värjääntyy melkein mistä tahansa. Mulla jäi matosta keltainen läiskä lattiaan vaikka ei ollut kumipohjainen matto. Varsinkin linoleumin pitää saada hengittää ja jos esim matto tai huonekalu on samassa kohtaa pitkään väri muuttuu keltaiseksi ja sille ei vain oikeen voi mitään.

Vierailija
19/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimatosta ei saa värjäymiä pois, väri on imeytynyt niin syvälle, että sinun pitäisi vuolla kerroksia ja sittenhän ei taas näytä hyvältä. Voit tietysti hiekkapaperilla vähän kokeilla tai ensin hammastahnalla ja sähköhammasharjalla. Mikään saippua ei imaise syvemmistä kerroksista likaa.

Vierailija
20/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa olevan aika pieni jälki, antaisin olla ja unohtaisin, niitä tulee. Tulee myös suoranaisia kolojakin joskus lattioihin yms. Elämä on. Kunhan et siitä muuttaessasi mene rehellisyyksissäsi pälisemään, että liskon paskastahan se siihen jäi, "tieto lisää tuskaa".