Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliittiseen lakkoon osallistuminen?

Utelias
19.10.2018 |

Nytkun on paljon puhetta 22.10 alkavasta lakosta niin mietin seuraavaa, miten ei liittoon kuuluvien tulee toimia? En siis itse ole vielä lakkoon kuuluvissa aloissa, mutta tulevaisuudessa lakot saattavat osua tällekkin alalle

Eli miten siis minun ei liittoon kuuluvan tulee toimia? Lakkoilenko vai saanko mennä töihin? Mitä laki sanoo tähän kohtaan?

AP

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi kieltää työn tekoa,töihin vaan kuului liittoon tai ei.

Ainoat jotka meidän työpaikalla lakkoilee on nämä saikuttajat ja krapuloijat jotka muutenkin on usein poissa.

Vierailija
2/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni saat osallistua lakkoon, mutta et saa mitään lakkokorvausta liitosta tuolta päivältä. Et saa myöskään palkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias kirjoitti:

Nytkun on paljon puhetta 22.10 alkavasta lakosta niin mietin seuraavaa, miten ei liittoon kuuluvien tulee toimia? En siis itse ole vielä lakkoon kuuluvissa aloissa, mutta tulevaisuudessa lakot saattavat osua tällekkin alalle

Eli miten siis minun ei liittoon kuuluvan tulee toimia? Lakkoilenko vai saanko mennä töihin? Mitä laki sanoo tähän kohtaan?

AP

Lakkoon osallistumiseen tai osallistumattomuudella ja liiton jäsenyydellä ei ole MITÄÄN tekemistä keskenään. Jokainen henkilö PÄÄTTÄÄ TÄYSIN ITSENÄISESTI OSALLISTUUKO VAIKO EIKÖ. Koittakaa jo oppia.

Vierailija
4/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias kirjoitti:

AP

Lakkoon osallistumiseen tai osallistumattomuudella ja liiton jäsenyydellä ei ole MITÄÄN tekemistä keskenään. Jokainen henkilö PÄÄTTÄÄ TÄYSIN ITSENÄISESTI OSALLISTUUKO VAIKO EIKÖ. Koittakaa jo oppia.

Sitten näistä lakoista vaahtoaminen on ihan turhaa,ei kukaan niihin osallistu jos ei kukaan uhkaile tai pakota.

Vierailija
5/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka meidän työpaikalla lakkoilee on nämä saikuttajat ja krapuloijat jotka muutenkin on usein poissa.

Oletko keittiöllä tai siivouksessa? Saako kysyä, että miten teillä järjestetään työt, jos osa keittiöhenkilökunnasta on töissä ja osa ei? Täällä on yleisesti tiedotettu vanhemmille, että ruokaa ei ole tarjolla kyseisinä päivinä. Oletan siis, ettei missään koulussa valmisteta ruokaa maanantaina eikä tiistaina. 

Vierailija
6/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni saat osallistua lakkoon, mutta et saa mitään lakkokorvausta liitosta tuolta päivältä. Et saa myöskään palkkaa. 

Toisinsanoen siis ne jotka ei kuulu liittoon, mutta on lakossa menettää rahaa siitä.  Ei sillä, ajattelin kyllä mennä töihin, mutta koska en kuulu liittoon on nämä kuviot vähän hämäriä. 

Mutta entäs sitten ne lakkovahdit? Koska en kuulu liittoon onko niillä valtaa estää minua menemästä töihin?

Vierailija
7/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinsanoen siis ne jotka ei kuulu liittoon, mutta on lakossa menettää rahaa siitä.  Ei sillä, ajattelin kyllä mennä töihin, mutta koska en kuulu liittoon on nämä kuviot vähän hämäriä. 

Mutta entäs sitten ne lakkovahdit? Koska en kuulu liittoon onko niillä valtaa estää minua menemästä töihin?

Ei, niillä ei ole valtaa ESTÄÄ sinua menemästä töihin vaikka kuuluisit liittoon.

Vierailija
8/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne liittoon kuuluvatkin menettävät rahaa. Jotkut liitot voivat maksaa lakkoavustusta, joka kompensoi menetettyä palkkaa hiukan. Lakkoavustus on verotonta 16 euroon asti per päivä, sen ylimenevältä osalta peritään normaalisti verot.

Vierailija
9/9 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä ay-liike lakkoilemalla nyt sitten puolustaa. Ay-liike haluaa suomalaisten firmojen sanovan duunareita irti ja investoivan ulkomaille. Sitten on SDP:n kiva itkeä kevään vaalikeskusteluissa kuinka suomalaista duunaria riistetään. Niin riistetään, ay-liikkeen taholta.

Antti Rinteen kiima pääministeriksi on niin kova, että ensi viikolla vanhukset, lapset ja sairaat ovat pari päivää ilman ruokaa. Eli SDP käy juuri niiden heikoimpien ja puolustuskyvyttömimpien kimppuun, joita väittää puolustavansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi