Thaimaassa saa parempaa terveydenhoitoa kuin Suomessa.
Olipa kyse hammashoidosta tai lääkäripalveluista, niin Thaimaassa hoitoon pääsee ilman jonotusta, hoito on laadukasta ja terveyskeskuksista/sairaaloista löytyy hintahaitaria runsaasti. Olen käyttänyt itse edullisimpia lääkäriasemia ja saanut avun. Esim. yksi lääkärin kirurginen toimenpide ja sen päälle viikon ajan haavanhoito sairaanhoitajan toimesta lääkäriasemalla maksoi kokonaisuudessaa 270, euroa. Hoitoon pääsi heti ja lääkäri antoi leikkaus-ajan jo seuraavalle päivälle. Suomessa totuin vaivaani poukoteltiin 3 v. useissa turhissa tarkastuksissa ja reseptilääkkeissä. Kaksi toimenpidettä tehtiin SUomessa, jotka tehtiin huolimattomasti ja aikoja sai jonottaa jopa 5 kk. Thaimaassa tartuttiin suoraan toimeen. Myös suun terveydenhuolto käy kätevästi. Menet vain hammasklinikalle ja saat heti ajan.
Usein kuulee että Suomessa olisi muka maailman paras terveydenhuolto. Väite on historiaa. Suomen terveydenhuolto on jälkeen jäänyttä.
Nii-in, ainakin Suomessa on kaikki niin byrokraattista. Ja tuhannen mutkan kautta kaikki. Hoitoa akuutisti tarvitsevat tietysti ennen, mutta kuolemankielissä oleva ihminen menee vaan ensin. Lisäksi terveydenhuolto on joskus tökeröä, kävin myös (olen siis työssäkäyvä perusterve nainen, liikun ja syön aika terveellisesti) ihoruususta lääkärillä (ostopalveluna Pihlajalinnassa), niin nuori lääkäri (minua nuorempi) väitti ettei siihen liity kuumetta, vaikka yksi päivä meni aivan kuumehuurussa. :D Luin lisäski itse että tautiin saattaa liittyä kuumeilua. Näin osaavia jotkut lääkärit ovat. Ei sanonut että juu, saatat olla stressaantunut, siksi vyöruusu saattaa puhjeta..yms.
Määräsi minulle 7 eri lääkettä ja sanoi heippa! Noin paljon välittämistä potilaasta, jolla on tosi kovat kivut. Yleensä empaattiset sairaanhoitajat tai lääkärit saavat potilaan kanssa parempia tuloksia. Kai jokaisen potilaan kanssa ei ehdi lässyttämään, mutta potilaat ovat työssäkäyviä ihmisiä, jotka tarvitsevat hoidon, siitä niiden palkka maksetaan (julkisella vieläpä verovaroin toimiva systeemi - josta potilas maksaa vain nimellisen summan - terveyskeskusmaksun - kun todellinen lasku yhteiskunnalle on yli satanen/käynti).
Silti lääkärit ovat vastuussa potilaistaan, vaikka olisivat "vain" julksiella töissä. Joskus lääkäri on viimeinen ihminen, jonka potilas näkee tai henki riippuu tästä. Tietysti lääkärinä pitää olla tavallaan kylmä, potilaita kuolee ja jokaista ei voi surra tai shokeeraantua. Silti se empaattisuus auttaa potilaita oikeasti parantumaan tai edes parantaa potilaan emotionaalista tilaa.