Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö käyttämään korvatulppia?

Vierailija
19.10.2018 |

Minä en, en edes pienintä apteekista löytyvää mallia. Yritin taas kerran (naapurin mekkaloivan koiran takia), jouduin ottamaan pois alle 15 minuutin jälkeen kun alkoi särkemään niin pahasti. Onko mulla jotenkin poikkeuksellisen ahtaat korvakäytävät vai onko meitä enemmänkin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä tulpat.

Vierailija
2/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kauppojen valmiit tulpat ovat ihan skeidaa. Kannattaa hankkia valetut, ovat aivan ykköset kaikessa mihin kuulonsuojausta voi tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainakaan ainoa! Minua ei varsinaisesti särje, mutta parhaimmatkaan muotoutuvat tulpat eivät pysy korvissani, kun korvat ovat niin ahtaat.

En voi käyttää korvatulppia keikoilla enkä varsinkaan nukkuessa, turha yrittää, kun eivät pysy.

Vierailija
4/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn, enkä osaa edes nukkua ilman niitä. Olen käyttänyt tulppia yli 20v miehen kuorauksen takia. Nykyään kuorsaus niin voimakasta, että nukun lähes kaikki yöt sohvalla, tulpista huolimatta en samassa huoneessa pysty nukkumaan varmaan enää ikinä, ellen sitten kuuroudu vanhemmiten:(

Vierailija
5/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pysy lainkaan korvissa. Sama nappikuulokkeissa, eivät mahdu korviin joten yhtä tyhjän kanssa, vaikka olisi mitkä pidikkeet. Peltoreilla mennään :)

Vierailija
6/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn käyttämään vain niitä lasten silikonisia tulppia, jotka painellaan korvakäytävän päälle. Ne ovat todella hyvät. Kaikki tulpat, jotka työnnetään korvakäytävään sisään, alkavat särkeä viimeistään puolen tunnin päästä. Mutta nuo silikoniset ovat ainakin itselle sopineet hyvin! Ja lasten siksi, koska aikuisten koko on minulle liian suuri, ja jää kauhean kokoiseksi köntiksi korvaan.

Vierailija
7/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 11 v jokaikinen yö ja nykyään myös iltaisin/aamuisin/päivisin aina silloin kun m ulkkunaapurini on kotona. Heti kun kuulen että hän tulee kotiin, laitan jo valmiiksi tulpat korviin sillä v itituskäyräni nousee muuten pilviin; en käsitä miten joku ei osaa tehdä mitään asiaa hiljaa!!!!

Vierailija
8/8 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin mullakin, kuin nro 6 sanoo ja suosittelen ensihätään juuri niitä apteekista saatavia LASTEN silikonikorvatulppia. 

Olen  itse kaikin puolin pienikokoinen (pitkä joo, mutta honkelo ja siro kuin mikä, lääkäri joskus totesi, että mun luusto on n. 12-vuotiaan luuston kokoista) ja pienet & kapoiset on siten myös korvakäytävät.

Ja sitten vielä isompi suositus: Paljon enemmän kuin apteekista saatavia lasten silikonitulppia, suosittelen esim. Ebaystä tilattavia mehiläisvahakorvatulppia. Löytyvät hakusanalla Beeswax ear plugs tai Wax ear plugs.

Tämä siksi, että mulla on jo kaksi kertaa jotenkin pudonnut silikonitulpista jämiä yön aikana korvan sisään, siis ihan pieniä silikonin palasia, jotka sitten tärykalvolle päätyessään aikaansaavat kauhean kivun, eikä kuulokaan pelaa. Nämä on pitänyt aina käydä lääkärillä asti poistattamassa, itse niitä ei saa sieltä syvältä tärykalvolta asti enää mihinkään.

Mehiläisvahasta tehdyt tulpat eivät sen sijaan koskaan murene palasiksi, vaan pysyvät aina kokonaisina. Niitä sai ennen Suomestakin apteekista, mutta nykyisin ollaan niin moderneja silikoneineen kaikkineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi