Työttömyyspäiväraha ja suojaosan yli menevä palkka, apuja?
Tienasin viime kuussa 500euroa. Suojaosan, eli yli 300 euron menevä tulo huomioidaan ratkaisua tehdessä, eli minun tapauksessa 200euroa huomioidaan. Ratkaisussa siis oltiin saatu laskettua nuo minun palkat yhteen, mutta siihen se jäi. Mitään maksupäivää tai lopputulemaa millekään summalle ei siinä ollut. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Hieman ahdistaa kun en tiedä milloin voin odottaa rahaa saapuvaksi (yli viikonlopun menee joka tapauksessa), ja Kelan tuntien joko asia on jotenkin mokattu tai sitten siellä kytee minulle joku pommi.. Työnhaku on voimassa.
Kommentit (11)
Jos sait ratkaisun, niin miksi et saanut tietoa siitä, paljonko maksetaan? Vai mikä sinulle on Kelan ratkaisu?
Mikä ratkaisu?
Oli nyt melko sekava sepustus.
Juuri siksi tämä olikin sekavaa, koska ratkaisussa ei kerrota paljonko maksetaan vai maksetaanko mitään. Sekavaahan tämä onkin. Mutta pitäisikö yllättyä, kun kyseessä on Kela.
ap
Itsellä ei ole ollut koskaan ongelmaa. 200e jos on huomioitu niin työttömyyskorvaus vähenee 100e. Itse saan verojen jälkeen sen n. 550e, eli saisin 450e työttömyyskorvausta tuossa kuussa kun olen tienannut 500e.
Näkyy Kelan asioinnin siinä ekassa sivussa kyllä hyvin päätökset ja maksut.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi tämä olikin sekavaa, koska ratkaisussa ei kerrota paljonko maksetaan vai maksetaanko mitään. Sekavaahan tämä onkin. Mutta pitäisikö yllättyä, kun kyseessä on Kela.
ap
Luitko päätöksen jokaisen sivun? Jos paperinen, niin katso kääntöpuoli.
Luin jokaisen päätöksen sivun (asiointipalvelussa) ja olen katsonut Maksut kohdat. Siinä näkyy seuraavissa maksuissa ensi kuun alussa maksettava asumistuki.
ap
No mitä siinä päätöksessä tarkkaanottaen luki?
Saattaa olla että ovat käyttäneet laskennallista palkkaa, jolloin maksu on 0e.
Vierailija kirjoitti:
No mitä siinä päätöksessä tarkkaanottaen luki?
Saattaa olla että ovat käyttäneet laskennallista palkkaa, jolloin maksu on 0e.
"Peruspäivärahasta on 01.09.2018 - 30.09.2018
vähennetty 50 % siitä palkan osasta, joka ylittää 300,00 euron
suojaosan kuukaudessa. Palkan määrä ennen suojaosan vähennystä
on 498,16 e/kk. Sovittelussa huomioon otettu palkan määrä on 198,16 e/kk.
Aktiivisuuden tarkastelujakso on alkanut 27.08.2018. Jakso
kestää 65 maksupäivää. Siitä on nyt maksettu 5 päivää."
Ap
No onpa outo. Näyttää siltä että olisi lähetetty keskeneräinen teksti.
Eipä tuossa muu auta kuin ottaa kelaan yhteys huomenna.
Vierailija kirjoitti:
No onpa outo. Näyttää siltä että olisi lähetetty keskeneräinen teksti.
Eipä tuossa muu auta kuin ottaa kelaan yhteys huomenna.
Sama tuli itselle mieleen. Toivotaan ettei ole mitään pommia kytemässä, tyyliin "koska silloin ja silloin sitä ja sitä, niin saat 0 euroa" tms..
Kiitos avuista kuitenkin!
ap
Ja työkkäriin soitan toki huomenna, enää ei ole aspa auki.
ap