Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilija, annatko tietä jalankulkijalle, joka odottaa pääsyä tien yli muutaman metrin päässä suojatiestä?

Vierailija
18.10.2018 |

Itse en anna, jollei jo kävele ajotiellä. Suojatielle asti pitäisi viitsiä kävellä liikenneturvallisuuden tähden.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Laissa lukee "jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille".

Vierailija
2/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos kyseessä on joku laput silmillä rynnivä hyypiö, joka selvästi lähestyy suojatietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, riippuu tilanteesta. Jos siellä on joku tantta nokka kohti taivasta niin en, mutta jos on malttamattoman näköinen ja hieman etukenoon jo tulossa niin toki.

Vierailija
4/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää kauanko se siellä haahuilee, eli en hidasta ellei hyyppä lähesty suojatietä.

Vierailija
5/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, tietenkään.

Hänhän osoittaa käytöksellään luopuvansa oikeudestaan mennä ensin.

Vierailija
6/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä!

Vierailija
7/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos se lähestyy suojatietä nopeasti tai olen itse kääntymässä (ja joudun muutenkin hidastamaan).

Vierailija
8/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku seisoo riittävän kaukana suojatiestä, ei voi edes tietää onko henkilö aikeissa edes ylittää tietä. Päästän yli ne, jotka selkeästi ovat pyrkimässä tien yli.

Vierailija
9/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysähdyn jos kasvot on tielle päin. Itseäni kävellessä ärsyttää kun ei millään tahdo päästä tien yli. Otan vielä joskus  tyhjät vauvanvaunut ja työnnän ne auton alle suojatiellä.

Vierailija
10/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidastan ja tutkailen henkilön liikkeitä ja mikroilmeitä tehdäkseni hänen aikeistaan analyysin.

Vierailija
11/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna. Laissa lukee "jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille".

Kyllä annan tietä, tossa kohta on rekalla jo myöhäistä jarrutella jos auto on jo metrin päässä suojatiestä.

Vierailija
12/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidastan ja tutkailen henkilön liikkeitä ja mikroilmeitä tehdäkseni hänen aikeistaan analyysin.

Itse hyvissä ajoin saatan hidastaa jo aiemmin ja huutaa ikkunasta ''HEI AIOTKO MENNÄ SUOJATIEN YLI? AI ET, HYVÄ EN PYSÄHDY SITTEN MOI!'' välttyy polttoainetta kuluttavalta pysähdykseltä ja keuhkot tykkää

Vierailija
13/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä annan tietä, tossa kohta on rekalla jo myöhäistä jarrutella jos auto on jo metrin päässä suojatiestä.

Tieliikennelaissa lukee myös:

"Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät."

Vierailija
14/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Osa vastaajista tuntuu muuten olevan vähän yksinkertaisia. Ainakin minulle "odottaa" tässä kontekstissa ei tarkoita liikkuvaa eli suojatietä lähestyvää.

Vierailija
15/15 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän muutaman metrin suojatiestä seisovasta tiedä, onko tulossa vai menossa ja mihin.

Eli en pysähdy, mutta harkintaa pitää aina käyttää. Jos lapsi on kyseessä, vähintäänkin hiljennän, koska lapsi voi rynnätä tielle ja vauhdilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi