Raskaana ollessa ärsyttää kaikki enemmän
Olen raskaana ja huomaan, että nyt kyllä kärjistyy kaikki ihmiset jotka on aiemmin äsyttänyt silleen, että heitä vielä sietää. Nyt tuntuu, että jos joku sanoo jotain poikkitelaista joka on aiemmin jäänyt vaan pikkusen kaihertamaan niin nyt saatan äkäistä sanoa vastaan tai purkautua jopa. Myös omat asiat ja varsinkin vauvan terveyden edistyminen tuntuu hyvin ensisijaiselta, että joittenkin vuosiaikaiset valitukset tuntuu naurettavan pieniltä ja ihan ärsyttää.
Sitten ärsyttää ne äidit jotka yrittää antaa sarkastisia neuvoja, että kyllä se yhden kanssa on vielä helppoa, odota vaan kun on monta. Ihan hirveesti ärsyttää, kun ei oo vielä tämä yksikään ulkona.
Kommentit (9)
Minä kans olen ollut hieman ärhäkkä, johtuu myös siitä että tupakanpoltto loppui kun seinään :D mutta ennen testiäkin mies sanoi jo että olen raskaana, huomasi käytöksestä esikoisen odotusajalta :)
Minua ihan pelottaa että jotkut ihmissuhteet särkyy kun oon ärhäkkänä. Toisaalta oon miettinyt voiko tää olla luonnontapa ohjata äitiä, koska etenkin yksi mamma kuka läpsii lapsiaan ja on oikeesti lasumateriaalia, ärsyttää minua ihan hirveesti ja varsinkin hänen opetuksensa äitiydestä.
Ei haittaa vaikka se suhde meniskin poikki.
Johtuuko se siitä että itselle se on niin merkittävä asia, että voi olla kova paikka huomata ettei maailma tai muut ihmiset mukaudu täysin sen mukaan?
Ja sitte ku ne lapset on syntyny, niin koko ajan väsyttää niin että kaikki ärsyttää. Ja sit kohtaa alkaa vaihdevuodet ja sitte vasta ärsyttääki. Eli mä en taida olla mukava ja leppoisa enää koskaan 😢
Vierailija kirjoitti:
Ja sitte ku ne lapset on syntyny, niin koko ajan väsyttää niin että kaikki ärsyttää. Ja sit kohtaa alkaa vaihdevuodet ja sitte vasta ärsyttääki. Eli mä en taida olla mukava ja leppoisa enää koskaan 😢
Mä olen nyt, kun lapsi on 17 enkä ole vielä vaihdevuosi-iässä. Tätä ennen...not so much. Väsymyksellä on kyllä suuri merkitys.
Minä oon perusluonteeltani hyvin kiltti ja joustava ja mulla on laaja ystäväpiiri.. ehkä just siksi, että oon niin joustava ja ymmärtävä.
Nyt sitten on alkanut särähtämään ja tuntumaan ihan oikeasti idiooteilta jotkut tyypit, ei onneksi useat, mutta muutama ihminen, joille oon aiemmin vähän vaan hymähtänyt, niin nyt tuntuu etten voi kertakaikkiaan sietää kun jo kiehuu. 🙈
Onneksi jotkut ihmissuhteet on vastaavasti parantunut. Tuntuu vaan siltä että kaikki näyttää niin erilaiselta ja kokoajan peilaan siihen, että tuleeko ihminen olemaan kannustava ja tukeva äitiydessäni ja jaksanko pitää ihmistä elämässäni silloinkin kun oma lapsi tarttee huomiota.
Ehkä tää on jonkinlaista pesänraivausta. Mulla on bullshitin sietotoleranssi 0.
Ap
Kaikki alapeukuttajat, ette oo varmaan ollu raskaana! 😂😜🤣
Mua ärsyttää se, ettei kertakaikkiaan jaksa nyt paljoa tehdä mitään. Ihan todenteolla ärsyttää kaikki epävakaat ihmiset joita on ennen paaponu ja ymmärtänyt. Nyt on se olo, että on mun vuoro olla epävakaa ja ennustamaton valittaja. Jos epävakaa itsekäs tyyppi on ottanu multa ennen energiaa niin nyt on mun vuoro ottaa se takaisin!
Ap
Höpöhöpö