En aio enää koskaan mennä töihin koska ei tarvitse
Suurin osa ihmisistä käy töissä, mutta fiksu pääsee vähemmällä. Ei ole työstressiä eikä rasittavia esimiehiä. On vaan aikaa itsensä toteuttamiseen ja kehittämiseen.
Kävin vuosia töissä mutta nyt tajusin ettei se kannata. Riittää kun suurin osa käy, minun ei tarvitse. Muita valaistuneita?
Kommentit (17)
Oikein! Automaatio vähentää työpaikkoja ja kehitys menee muutenkin siihen suuntaan koko ajan että työntekijöitä tarvitaan aina vain vähemmän.
Työn palvominen on asennevamma mikä tulee vielä häviämään.
Paljonko kokoomus maksaa sinulle tästä ap?
Samalla kieltäydyt elämän laadusta. Aika kamalaa ajatella elävänsä xx vuotta rutiköyhänä, ettei koskaan ole valoa tunnelin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä käy töissä, mutta laiska loinen pääsee vähemmällä. Ei ole työstressiä eikä rasittavia esimiehiä. On vaan aikaa loisimiseen ja kaljan kittaamiseen.
Kävin vuosia töissä mutta sain kenkää koska olin huono. Riittää kun suurin osa käy, minä olen siihen liian laiska. Muita veronmaksajien kukkarolla kävijöitä?
Korjasin, ole hyvä ap.
En minäkään tekisi töitä jos olisin rikas. Siis jos tulisi vaikka joku 50 miljoonaa eurojackpotista.
Mutta kun en ole rikas, niin teen töitä tienatakseni rahaa elämiseen. Ei yhteiskunnalla ole varaa kustantaa työttömälle samaa elintasoa kuin työssä käyvä voi palkallaan pitää yllä, siksi valitsen työssä käymisen.
Fiksu pääsee vähemmällä?
Ei se fiksuus aina auta siihen, etteikö työssä pitäisi käydä. Ja onneksi monet fiksut haluavat käydä työssä. Jos työssä kävisi vain vähemmän fiksu kansanosa, kuolisimme kohta kaikki.
Good for you! Kerrotko vielä meille vähemmän fiksuille tulorakenteesi, jotta voimme ottaa mallia.
Vai oletko downshiftannut asumiskulut minimiin elämällä puulämmittteisessä mummonmökissä päreen valossa vettä kaivosta kantean oman maan kaalta talven läpi jäyteän?
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Automaatio vähentää työpaikkoja ja kehitys menee muutenkin siihen suuntaan koko ajan että työntekijöitä tarvitaan aina vain vähemmän.
Työn palvominen on asennevamma mikä tulee vielä häviämään.
Työn ja siitä saatavan elämiseen tarvittavan palkan suhde toisiinsa taitaa olla joillain vähän hämärtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä käy töissä, mutta fiksu pääsee vähemmällä. Ei ole työstressiä eikä rasittavia esimiehiä. On vaan aikaa itsensä toteuttamiseen ja kehittämiseen.
Kävin vuosia töissä mutta nyt tajusin ettei se kannata. Riittää kun suurin osa käy, minun ei tarvitse. Muita valaistuneita?
Tulehan kertomaan lisää tästä fiksuudesta, kun olet eläkeikäinen, sairas ja leipäjonossa.
Ethän ap ota sitten mitään yhteiskunnan tukia vastaan, vaan elät omalla varallisuudellasi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, kerrotko miten sä olet nyt kehittynyt ja miten olet toteuttanut itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, kerrotko miten sä olet nyt kehittynyt ja miten olet toteuttanut itseäsi?
Aloitan päiväni aina kunnon aamulenkillä, olen itseopiskellut kiinnostavia asioita kuten ohjelmointia ja nukun joka yö riittävästi. Työn ohella nämä jäisivät tekemättä. Miksi olla työn orja? Tuet tulee säännöllisesti ja varmasti ilman mitään stressiä.
Ap
Elät unelmaani. Itse tykkään matkustelusta ja tehdä heräteostoksia, syödä ulkona ym kivaa ja siihen tarvitaan rahaa niin paljon, ettei tuet riittäisi. Jos voittaisin suuren summan, niin jo jäisin pois työelämästä ja nauttisin joka päivästä.
Herlinin jälkikasvu käy vaikka ei tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä käy töissä, mutta laiska loinen pääsee vähemmällä. Ei ole työstressiä eikä rasittavia esimiehiä. On vaan aikaa loisimiseen ja kaljan kittaamiseen.
Kävin vuosia töissä mutta sain kenkää koska olin huono. Riittää kun suurin osa käy, minä olen siihen liian laiska. Muita veronmaksajien kukkarolla kävijöitä?
Korjasin, ole hyvä ap.
Ei olisi varaa kaljaan,absolutistina ehkä onnistuisi.
Ei töitä ole mikään pakko tehdä jos pystyt elättämään itse itsesi muutenkin. Teit varmaan hyväpalkkaista työtä ja säästit kovasti jos pystyt vapaaherrana elämään loppuelämän. Minusta se on ihan hyvä ja ihailtava tavoite. Hienoa jos olet onnistunut.
Jos olet valmiiksi rikas, niin ihan oikein. Kaikkien joiden ei tarvitse rahan takia käydä töissä, niin pois vaan työelämästä. Annatte paikan sellaiselle joka sitä oikeasti tarvitsee. Todennäköisesti myös kulutatte näin enemmän rahaa suomalaisiin palveluihin ja pyöritätte taloutta.
Jos taas ajattelit elää tuilla, niin paljon onnea vaan. Se ei oo mitään herkkua.