Eroamisesta kertominen vanhemmille
Vaimo otti lähtöä puoli vuotta sitten, ja nyt tuntuu että löysin ihanan uuden naisen elämääni. Heti seuraavaa ongelmaa pukkaa: olemme vanhempien kanssa hyvin etäisiä niin etäisyyden kuin muunkin suhteen, eivätkö he tiedä minun eronneen. Silti tietysti ihan hyviä vanhempia.
He ovat hyvin konservatiivisia ja myöskin sairaita ja vanhoja. Muistan miten isovelin ero 15 vuotta sitten rasitti heitä hirveästi. Ja nyt he ovat paljon vanhempia ja sairaampia. Huolehtivat kaikesta ja masentuvat helposti.
Uuden tyttöystävän myötä varmaan asiasta täytyy ennemmin tai myöhemmin kertoa. Hirvittää vain kauheasti, pääasiassa vanhempieni terveyden takia, mutta onhan se myös oma epäonnistuminen, vaikka 17 vuotta aviossa ehdittiin olla.
Mitä mieltä asiasta olette? Pitääköhän nainen mua outona kun asia täytyy hänellekin ennemmin tai myöhemmin kertoa? Ystäväni painostaa kertomaan ja heti, mutta tuntuu että hän ei oikein ymmärrä tilannetta. Kipeästi neuvoja/kokemuksia kaipaisin. Exä ymmärtää tilanteen vanhempieni suhteen, eikä tietenkään kerro mitään. Olen itse pohtinut mitä haluaisin minulle tehtävän, jos olisin vanhempieni asemassa enkä oikein keksi vastausta.