Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käyttänyt siruunaa deodoranttina?

Vierailija
17.10.2018 |

Käytin vuosia antiperspiranttia. Nehän toimivat hyvin, kainalot oli kuivat, eikä tullut hikilänttejä paitoihin. Jossain vaiheessa rupesi tympimään, kun tuntui, ettei niitä saa pestyä iholta pois. Jos vaikka olin aamulla laittanut ja illalla menin saunaan, tahdoin pestä kainalot ensin. Eihän ne huuhtelemalla lähtenyt, vaan kunnon saippuapesu ja silti tuntui, että en saa pestyä pois. Oikeen rupes kammottamaan millaista myrkkyä olen iholle laittanut.
Deodoranttiin siirryin kesällä, alumiinittomaan rolloniin. Alkuun hikoilin paljon, nyt syksyllä en enää niinkään.
Nytpä tänään sipaisin kainaloihin sitruunaa. Leikkasin palan siruunasta ja sillä pyyhin. Illalla ihan hajuttomat kainalot. Nyt mietin, voiko tämä olla tottakaan, että näin hyvä edullinen deodorantti löytyi.
Onko kellään kokemusta sitruunasta deodoranttina, onko ruvennut ärsyttämään ihoa, jos pidempään käyttää tai kesällä auringossa?
Jotenkin tuntuis, että ajan myötä olisi iholle huono, vaikka näin yhden päivän kokemuksella ihan huippu juttu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kokemusta. Sitruuna on sen verran voimakasta ettei se välttämättä ole kainaloiden iholle hyväksi. Mutta jos se sulla toimii turvallisesti niin käytä toki.

Oon kyllä itse tehnyt dödöä kookosöljystä, maissitärkkelyksestä, ruokasoodasta ja teepuuöljystä. Ohjeita löytyy netistä.

Tää ainakin toimi mulla eikä ärsyttänyt ihoa. Nykyään tosin käytän spray dödöjä kun ne on helpompia käyttää (edellä mainittu pitää levittää sormin) ja ei tarvitse odotella kuivumista, kuten roll-oneissa.

Vierailija
2/2 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jos kemikaaliseokset muhivat päivän iholla niin lähellä imusolmukkeita, ei se ehkä kovin terveellistä ole. Vaikutusta tulee vielä tehostettua ajelemalla kainalokarvat, vaikka myrkkyä lienevät nuo antiperspirantit ja deodorantit ilman ajeluakin.

Sitruuna voi toimia, sitä välillä olen nähnyt suositeltavan, mutta omalla kohdalla parhaaksi on osoittautunut ihan vain ruokasooda. Hyppysellinen. Tein aiemmin myös ketjussa mainittuja luomuseoksia, mutta tämä on vaivattomin ja oikeastaan ihan vahingossa löydetty keino. Jostain syystä ei edes ärsytä.

Vuosia sitten käytin sellaista kostutettavaa läpinäkyvää suolakiveä. Se oli painava ja aika kallis.

Varmaan jossain kemikaalitehtailla on vastaisku luomuilulle kehitteillä. Eihän tämä näin yksinkertaista voi olla. Kaikkea sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan