Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon voi laihtua kuukaudessa?

Vierailija
16.10.2018 |

Realistisesti. Laihdutettavaa olisi n. 10 kiloa. Jos alan nyt liikkumaan ja syömään terveellisesti, niin paljonko ehdin laihtua marraskuun loppuun mennessä?

En ole ikinä laihduttanut, mutta nyt huomaamatta on muutama kilo tullut ylimääräistä, jotka haluaisin lomaan mennessä pois.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kg viikossa on aika maksimi mitä kannattaa yrittää. Hitaammin on parempi. Jos yrität laihdutata liian nopeasti terveytesi kärsii ja tulos tuskin on pysyvä. Jojo laihduttamalla lopputulos voi olla huonompi kuin lähtötilanne - lihakset katoavat ja läskit tulevat takaisin.

Vierailija
2/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain hullulla dieetillä voit saada 1-2 kg viikossa pois, mutta nämä on nesteitä, eivät lihaksia tai läskiä. Itse olen normaalipainoinen, ja viikon oksennustauti "laihdutti" mut 59 -> 53,5.

Terveellinen vauhti on se 0,5-1, max 1,5 kg viikossa, riippuen lähtöpainosta. Ymmärsin jotenkin, että laihdutat normaalipainon sisällä. Pyrkisin max 1 kg/viikko tahtiin. Ja voi olla, että joku viikko lähtee kaksi, ja sitten tuleekin yksi takaisin. Siitä ei kannata masentua, vaan on ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 1:stä, ja itse asiassa sekin on kova tahti pitää yllä pidempään.

Realistista n. puoli kg ja sekin vaatii sinnikkyyttä.

Vierailija
4/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa, että yhtäkkiä aloitettu liikunta saattaa kerätä nesteitä ja paino ei tunnu lähtevän putoamaan. Sitten yhtäkkiä alkaakin keho toimia ja paino lähtee tasaisesti laskemaan :) Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain hullulla dieetillä voit saada 1-2 kg viikossa pois, mutta nämä on nesteitä, eivät lihaksia tai läskiä. Itse olen normaalipainoinen, ja viikon oksennustauti "laihdutti" mut 59 -> 53,5.

Terveellinen vauhti on se 0,5-1, max 1,5 kg viikossa, riippuen lähtöpainosta. Ymmärsin jotenkin, että laihdutat normaalipainon sisällä. Pyrkisin max 1 kg/viikko tahtiin. Ja voi olla, että joku viikko lähtee kaksi, ja sitten tuleekin yksi takaisin. Siitä ei kannata masentua, vaan on ihan normaalia.

Olen tällä hetkellä bmi-arvon mukaan normaalipainon ylärajoilla. Eli periaatteessa normaalipainon sisällä laihdutan, mutta en mikään hoikka ole kuitenkaan.

Mites sitten kokemuksia siitä, että vaikka paino ei putoaisi, niin kroppa kiinteytyisi kuitenkin? Kokemuksia, kuinka kauan tällainen vie?

Suurin ongelma on nyt siis se, että en mahdu enää kesävaatteisiin. Ja lomalle tarttis kuitenkin jotain päälle :D

Vierailija
6/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmonen jatkaa, että yhtäkkiä aloitettu liikunta saattaa kerätä nesteitä ja paino ei tunnu lähtevän putoamaan. Sitten yhtäkkiä alkaakin keho toimia ja paino lähtee tasaisesti laskemaan :) Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä! :)

Vierailija
7/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin lääkärin määräämän ilta-Levozinin (200mg) pois paino putosi 20 kiloa.

Vierailija
8/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä bmi-arvon mukaan normaalipainon ylärajoilla. Eli periaatteessa normaalipainon sisällä laihdutan, mutta en mikään hoikka ole kuitenkaan.

Mites sitten kokemuksia siitä, että vaikka paino ei putoaisi, niin kroppa kiinteytyisi kuitenkin? Kokemuksia, kuinka kauan tällainen vie?

Suurin ongelma on nyt siis se, että en mahdu enää kesävaatteisiin. Ja lomalle tarttis kuitenkin jotain päälle :D

Itsellä sama prosessi menossa. Olen normaalipainon ylärajalla ja terveyssyistä laihdutan. En halua enää lähemmäs riskirajaa vyötärön ympäryksessä. Lisäksi olisi kiva saada urheilullista muotoa kehoon eli lihasta näkyviin ja selluliittia pois.

Otin Ilonan DIET valmennuksen ja toistaiseksi tulos on ollut hyvä :) eikä ole kitudieetti. Opin syömään samalla oikein ja nostamaan kaloreita tämän kuurin jälkeen jolloin lähden kasvattamaan salilla lihasta. Turvotus poistui viikossa kokonaan ja olo on kevyempi.

Lihaskuntotreeni on hyvä tapa kiinteyttää. Samaan aikaan lihasmassa kasvaa ja rasva palaa. Se on sitten yksilökohtaista kauanko se vie aikaa että on lopputulokseen tyytyväinen. Riippuu ruokavaliosta, treenin laadusta ja määrästä sekä vähän geeneistäkin (toisilla lihas kasvaa helpommin)

Vierailija
9/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että et voi kiirehtiä. Varsinkin jos haluat samalla kiinteytyä.

Malttia ja monipuolinen ruokavalio.

Vierailija
11/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin lääkärin määräämän ilta-Levozinin (200mg) pois paino putosi 20 kiloa.

Miten ruokailusi muuttui?

Vierailija
12/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin 1 kg / vko tahdilla 10 kg. Viisi vuotta sitten tein tuon eikä ole takaisin tullut. Pari kiloa on sitten lähtenyt vielä ajan kanssa ja keho tullut lihaksikkaammaksi vuosien myötä, kun treenaaminen tuli tavaksi. Eli koko ajan on parempaan mennyt, mutta tuollaisen alkuspurtin otin ja se toimi hyvänä innoittajana ja motivoivana boostina.

Vierailija
13/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylimääräistä on vain 10kg eli liikutaan lievän ylipainon ja normaalipainon rajoilla, niin 0,5kg-1kg viikossa on realistinen tavoite. Reilusti ylipainoinen saattaa laihtua nopeamminkin, mutta terveyden ja hyvinvoinnin kannalta kannattaa ottaa ihan rauhassa ja muuttaa ruokavaliota pikkuhiljaa terveellisempään suuntaan, lisätä maltillisesti liikuntaa jne. Pikadieeteistä on harvoin hyötyä, jos tarkoitus on myös pitää ne ylimääräiset kilot poissa. 

Vierailija
14/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-500kcal ruoka/päivä ja -500kcal liikunta (=esim. 7-10km juoksua) = kilon pudotus/viikko

Vierailija
15/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parhaimmillani laihtunut -8 kg kovassa flunssassa jossa kuumetta oli viikon verran 39-41 astetta. En juuri syönyt mitään. Viikko tuon jälkeen olin vielä -6 kg kevyempi.

Raskaalla viikon vuoristovaelluksella painoa lähtee 5-6 kg. Silloin noustaan mäkeä aamusta iltaan 1-2 km päivä ja syödään pussiruokaa. Olen siis normaalipainoinen.

Eli hanki tauti tai lähde vuorille.

Vierailija
16/16 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kesällä 3 kiloa. Lähti pois kolmessa viikossa vähärasvaisella, runsaasti kalaa ja kasviksia sisältävällä ruokavaliolla. Kaikki makea pois, alkoholi minimiin (eli 2 lasillista viiniä viikossa). Väipaloina hedelmä ja/tai ruisleivän viipale. Kuitenkin kaksi ateriaa päivässä. - Kyse on valinnoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän