Olen ollut työuupunut kuukausien ajan, masennus pukkaa päälle, paljon saikkua voisi odottaa?
Uupumus alkaa kääntyä masennukseksi ja mistään ei löydä enää iloa. Töihin tarponut läpi kivien ja kantojen. Nyt seinä tuli vastaan. Tarvitsen sairaslomaa. Paljon tässä tilanteessa voi odottaa sitä saavansa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan lääkäri kirjoita mitään työuupumus-diagnoosia. Se on aina jonkun asteinen masennus/stressi mutta ei yksinään työuupumus.
Sain ekalla käynnillä 1,5 vkoa ja kontrolliajan viikon päähän. Sitten kaksi viikkoa. Taas kontrolli ja sitten piteni kuukauteen. Sitten kahteen. Jne. Yhteensä olin 6kk sairauslomalla masennuksesta. Ja samalla työuupumuksesta.Tästä on varmaan jo aikaa, koska nykyään ei noin pitkää sairaslomaa tipu. On kuulemma kuntouttavaa roikkua mukana työelämässä, vaikka henki menisi.[/quote
Paitsi kansanedustajille yms. kihoille. He saavat saikkua, kun tulee mokailtua tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan lääkäri kirjoita mitään työuupumus-diagnoosia. Se on aina jonkun asteinen masennus/stressi mutta ei yksinään työuupumus.
Sain ekalla käynnillä 1,5 vkoa ja kontrolliajan viikon päähän. Sitten kaksi viikkoa. Taas kontrolli ja sitten piteni kuukauteen. Sitten kahteen. Jne. Yhteensä olin 6kk sairauslomalla masennuksesta. Ja samalla työuupumuksesta.Tästä on varmaan jo aikaa, koska nykyään ei noin pitkää sairaslomaa tipu. On kuulemma kuntouttavaa roikkua mukana työelämässä, vaikka henki menisi.[/quote
Paitsi kansanedustajille yms. kihoille. He saavat saikkua, kun tulee mokailtua tms.Duunari saa reseptin kouraan sanoilla "työ on paras lääke uupumukseen".
En saanut päivääkään vaikka olin todella huonossa kunnossa. Masennuslääkkeet ja psykiatrin todistus terapia-anomukseen. Nämä siis työterveydestä. Iso firma ja pakko mennä työterveyden kautta, mutta siellä on selvät speksit työnantajalta: ei mitään saikkuja vaan lääkkeet ja kelan tukemaan terapiaan. Loppujen lopuksi jouduin itse sanomaan itseni irti kun en kertakaikkiaan enää jaksanut sitä työtä. Kolmen kuukauden karenssi, ja nyt aioin olla ansiosidonnaisella niin kauan kuin ikinä voin ja yritän hoitaa itseni kuntoon ja levätä.
Jäi todella ikävät fiilikset ja karmeat muistot asian käsittelysessioista esimiesten ja kädettömien työterveysihmisten kanssa. Itkin koko ajan, olin tuskissani ja äärimmäisen ahdistunut mutta kohtasin vain muka-empatiaa ja täydellistä haluttomuutta auttaa.
Touko Aalto on jo toista kuukautta saikulöa työuupumuksen vuoksi
Tästä on varmaan jo aikaa, koska nykyään ei noin pitkää sairaslomaa tipu. On kuulemma kuntouttavaa roikkua mukana työelämässä, vaikka henki menisi.