Yksin oleminen vai friends with benefits?
En ole löytänyt kumppania jonka haluaisin avioliittoon kanssani. Olen jo reilu 30. Haluaisin vielä saada lapsia. Kumpi tilanteessani olisi parempi, pysyä yksin (=ei lapsia) vai kehittää friends with benefits -säätö lapsia haluavan tuttavani kanssa? Tuttavani on joskus ehdottanut sitä, tosin humalassa, mutta uskon hänen olleen vakavissaan. Fwb:ssä olisi se hyvä puoli, että molemmat saisivat mitä haluavat eli lapsia, mutta seuraako asetelmasta vain ongelmia? Esim. toinen rakastuu mutta toinen ei rakastu? Sen tiedän että minä en rakastu häneen, mutta entä jos hän rakastuu minuun?
Kommentit (18)
Miksei voi etsiä kunnon parisuhdetta jos kerran se on se mitä oikeasti haluaa?
Tee töitä asian eteen! Tutustu ja tapaa uusia ihmisiä. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi etsiä kunnon parisuhdetta jos kerran se on se mitä oikeasti haluaa?
Tee töitä asian eteen! Tutustu ja tapaa uusia ihmisiä. Onnea matkaan!
Ap kirjoitti että haluaa lapsen. Se olisi se benefit.
prööt kirjoitti:
Etsit parisuhteen. FWB:ssä särkee vain itsensä ja alistuu toisen hyväksikäytettäväksi siihen asti, kunnes mies löytää itselleen kunnollisen waiffin.
Oikeasti lukeeko ihmiset vain otsikon lukematta itse viestiä? Ap kirjoitti, että EI rakastuisi tuttavaansa, vaan haluaisi vain lapsen hänen kanssa.
Ei yksinäsyys poistu automaattisesti parisuhteen myötä saati, että kumppanin myötä siunaantuisi automaattisesti ja joka kerta vaivatta ja ongelmitta lapsia. - Friends wit benefits tyyppisessä säädössä kokisin olevani vielä yksinäisempi kuin nauttimalla, elostani avoimesti ja vapaasti sinkkuna.
Seuraa ongelmia. Ei kannata lähteä lastenhankintasopimuksiin.
No ei ainakaan kannata tehdä lasta sen FWB:n kanssa.
Kaiken saatavilla olevan tutkimustiedon perusteella yksinhuoltajaperheessä kasvavat lapset saavat heikommat lähtökohdat elämälle, kuin kahden vanhemman kanssa kasvavat.
Etsi ensin rakastava puoliso, sitten miettikää niitä lapsia.
Ja laske sitä omaa rimaasi. Ei seiskan tyttö voi saada kympin unelmien prinssiä.
Kuinkahan moni nainen muka suostuu pelkkään seksisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
prööt kirjoitti:
Etsit parisuhteen. FWB:ssä särkee vain itsensä ja alistuu toisen hyväksikäytettäväksi siihen asti, kunnes mies löytää itselleen kunnollisen waiffin.
Oikeasti lukeeko ihmiset vain otsikon lukematta itse viestiä? Ap kirjoitti, että EI rakastuisi tuttavaansa, vaan haluaisi vain lapsen hänen kanssa.
Niin. Voiko paljoa itsekkäämpää ajatusta olla? - Eikö lapsella ole edes lähtökohtaisesti "oikeutta" kahteen hänestä huolta ja vastuuta kantavaan vanhempaan? - Eikö "tekijä kumppanilla" ole mitään oikeutta saada yhtä lailla lapsi?
Mulla on toiminut FWB tosi hyvin. En halua vakiintua, mutta haluan läheisyyttä, yhdessä hengailua, hellyyttä ja seksiä. Saan näitä kaikkia mun FWB:ltä. Tullaan tosi hyvin toimeen, ollaan lähes toistemme parhaita kavereita, plus bonuksena se seksi. Tavataan n. kerran tai pari kahdessa viikossa, käydään joskus ulkona syömässä tai tehdään meillä puutarhahommia, tai koomataan Netflixin parissa. Ja tietysti harrastetaan sitä seksiä. Nämä on aina "yönylitreffejä".
Ei lapsi poista yksinäisyyttä. Lapsen kasvatus on totaalista työtä joka yleensä jää äidille. Humalassa nyt moni koittaa onneaan. Kun lapsi syntyy rakastavaan suhteeseen on lähtökohdatkin pienen elämälle suht paremmat.
FWB kirjoitti:
Mulla on toiminut FWB tosi hyvin. En halua vakiintua, mutta haluan läheisyyttä, yhdessä hengailua, hellyyttä ja seksiä. Saan näitä kaikkia mun FWB:ltä. Tullaan tosi hyvin toimeen, ollaan lähes toistemme parhaita kavereita, plus bonuksena se seksi. Tavataan n. kerran tai pari kahdessa viikossa, käydään joskus ulkona syömässä tai tehdään meillä puutarhahommia, tai koomataan Netflixin parissa. Ja tietysti harrastetaan sitä seksiä. Nämä on aina "yönylitreffejä".
Ja montako yhteistä lasta teillä on?
Vai luitko AP:ta ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
FWB kirjoitti:
No luin. Jos molemmat haluaa lapsen tehdä niin helpompi kai se on FWB:n kanssa tehdä (kun tullaan kuitenkin jo valmiiksi toimeen) ja ottaa yhteishuoltajuus tai mitä sitten sovitaankaan yhdessä, kuin kärvistellä ilman tai tehdä sen jonkun randomin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt kumppania jonka haluaisin avioliittoon kanssani. Olen jo reilu 30. Haluaisin vielä saada lapsia. Kumpi tilanteessani olisi parempi, pysyä yksin (=ei lapsia) vai kehittää friends with benefits -säätö lapsia haluavan tuttavani kanssa? Tuttavani on joskus ehdottanut sitä, tosin humalassa, mutta uskon hänen olleen vakavissaan. Fwb:ssä olisi se hyvä puoli, että molemmat saisivat mitä haluavat eli lapsia, mutta seuraako asetelmasta vain ongelmia? Esim. toinen rakastuu mutta toinen ei rakastu? Sen tiedän että minä en rakastu häneen, mutta entä jos hän rakastuu minuun?
Vähän turhan mustavalkoista ajattelua.
Kai sitä yleensä parisuhteeseen halutaan ja sellainen varmaan sinullekin tulee eteen jossakin vaiheessa.
Sillä välin, jos se kaverisi on kiva tyyppi ja seksuaalisessakin mielessä sytyttää, niin FwB voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Kunhan se toinenkin on sinkku. Jos tuohon sotkee mitään pettämiskuvioita, niin jälki on rumaa.
Ja varovainen pitää tietty muutenkin olla. Seksin astuessa mukaan kuvioon ystävyys saattaa syventyä ihastukseksi ja jopa rakkaudeksi - eikä siinä mitään jos niin käy molemmin puolin. Vaan sitten jos niin käy toispuoleisesti, niin sitten on kyllä takuuvarmoja sydänsuruja jollekulle.
Go for girl, seksi on kivaa.
FWB kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FWB kirjoitti:
No luin. Jos molemmat haluaa lapsen tehdä niin helpompi kai se on FWB:n kanssa tehdä (kun tullaan kuitenkin jo valmiiksi toimeen) ja ottaa yhteishuoltajuus tai mitä sitten sovitaankaan yhdessä, kuin kärvistellä ilman tai tehdä sen jonkun randomin kanssa.
Kuullostat kyllä melkein herttaisen naivilta. Miten ensinnäkään tuo yksinhuoltajuus noin vain otetaan, jos kumpikin haluaa lapsen, mutta ei kuitenkaan toista elämänkumppanikseen, josta minusta on merkkinä se, että suhde olisi mahd. mallia "friends with benefits", jossa tullaan vain rajoitetusti toimeen. - Toki lapsen saannin kannalta sikäli parempi, että tietääpä keneltä vaatia elatusapuja ja isyystesteihin, joka saattaisi olla haastavampaa, jos vain paneskelisi vapaasti ja pitkin poikin ja "unohtaen" ja sivuuttaen ehkäisyn, kun valitettavasti saattaa edelleen löytää vaivatta miehiä, jotka eivät itse ymmärrä käyttää ehkäisyä, jollei heitä "muistuteta" asiasta.
Vierailija kirjoitti:
prööt kirjoitti:
Onhan se toki totta, että helpompi mies on pakottaa isäksi kuin nainen äidiksi... - Ja millaisen inhoreaktion saisikaan mies osakseen, jos hän kaavailisi samantapaista: tyyliin olisi kiva saada lapsi(a) jonkunnaisen kanssa. Mutta en minä kyllä siihen naiseen rakastua aio. - Parempi se olisi jatkaa eloa yksinhuolatajana ilman tuon naisen mukana oloa. - Saisi se kyllä, ehkä maksaa elareita lapsesta.
Yrittäisin vielä sen parisuhteen etsimistä, vaikka se onkin vaikeaa. Itse olen myös ollut sinkkuna jo 10 vuotta ja vaikea uskoa että enää löytäisi ketään :(
N33
Kuulkaapas nyt kaikki!
Minulla ei ole fwb-suhdetta kenenkään kanssa.
Fwb-suhde tarkoittaa kaveria (=ei-rakastettua) jonka kanssa on suhteessa hyödyn (=benefit) takia. Se hyöty voi olla lapsi tai seksi. Minä en halua kaverini/tuttavani kanssa seksiä, vaan ainoastaan lapsen/lapsia. Toteuttaisimme sen ns. muumimukimenetelmällä. Tällaista siis meinasin.
P.s. semmoinen äidillinen neuvo täältä että kannattaa ihan lukea viesti.
ap.