Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pian 3v menee nukkumaan patjan alle

Vierailija
16.10.2018 |

Meillä on nyt tullut tällainen kausi, että tyttö kömpii öisin patjansa alle ja nukkuu siellä. Kun herään itse yöllä ja käyn vessassa, käyn kurkkaamassa lastenhuoneessa ja olen nyt joidenkin viikkojen ajan löytänyt hänet sieltä nukkumasta. Olen ottanut hänet pois sieltä ja laittanut normaalisti takaisin sänkyyn ja hän nukahtaa siihen samantien ja nukkuu loppuyön siinä mihin hänet jätin.

Mistä ihmeestä nyt tällainen voi johtua? Ei ole ollut kipeänä, ei ole uusia pelottavia asioita tapahtunut, ei tunnu näkevän painajaisia tai mitään muuta. Olen miettinyt, josko vain haluaa nukkua "tiukasti", mutten keksi miten sängystä voisi tehdä ahtaan hänelle, että viihtyisi patjansa päällä. Kaikkina öinä ei mene patjansa alle, viime viikolla ei tainnut mennä kuin kerran. Huoneessa ei ole myöskään liian kylmä, en vain keksi miksi menee sinne. Mitään ideoita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilee uusia asioita eikä tahdo tehdä kaikkea aina vain sovinnaisella tavalla, koska niin kuuluu tehdä. Jos hän vain onnistuu pitämään sen kokeilunhalun, hän pääsee vielä pitkälle elämässä.

Vierailija
2/6 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilee uusia asioita eikä tahdo tehdä kaikkea aina vain sovinnaisella tavalla, koska niin kuuluu tehdä. Jos hän vain onnistuu pitämään sen kokeilunhalun, hän pääsee vielä pitkälle elämässä.

Tämäkin kävi mielessä, pelkään vain että tukehtuu patjansa alle. On toki kevyt petauspatja jonka alle menee, mutta kyllä sitä silti on huolissaan. On kyllä alkanut uhmaikä taas pahenemaan, että kai se voi sitäkin olla.

Ap

Vierailija
4/6 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 2v tekee samaa, olen laittanut käyttöön aikuisten kokoa olevan paksumman peiton. Lapsi saattaa hakea turvaa jos yöllä pelottaa tai sitten on kylmä.

Painopeittoa (nämä ovat todella arvokkaita, mutta netistä löytyy ohjeet tehdä itse) ei käytetä koko yötä vaan käytetään rauhoittumiseen, eli vaikka siihen asti että lapsi nukahtaa ja vaihdetaan tavallinen peitto tilalle.

Vierailija
5/6 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hakee ehkä keinoa rauhoittua. Usein aistiherkät lapset käyttävät samasta syystä painopeittoa, joka aktivoi syvätuntoaistia niin että rauhoittuminen onnistuu. Hienosti on tyttäresi osannut etsiä ratkaisua itse. Aistiherkkyys voi olla kasvuvaiheeseen liittyvääkin, ei välttämättä mitään sen kummempaa.

Kokeilkaa painavampaa peittoa tai varsinaista painopeittoa. Yksi keino on myös laittaa peitto koteloksi tiukasti vartaloa myöten. Jotkut lapset tykkää myös makuupussista rauhoittavana ratkaisuna.

Vierailija
6/6 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, pitää kokeilla painavampaa peittoa, josko se auttaisi. Olen kokeillut myös "kapaloida" lapsen iltaisin, mutta hän tarvitsee oman aikansa kun menee nukkumaan ja pyristelee irti peitosta aina. Hän siis tassuttelee huoneessaan n. 15minuuttia ja sitten menee sänkyyn ja huone hiljenee täysin. On pienestä asti ollut tällainen. 

Olen miettinyt, josko hän pelkäisi jotain, mutta en usko kun ikinä mitään ei öisin huoneesta kuulu. Iltaisin ennenkuin itse menen nukkumaan käyn myös kurkkaamassa häntä, silloin ainakin nukkuu vielä normaalisti patjalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi