Mulla yli 1000€ velkaa, klarnaa, h&m, luottokortti, mitäkannattaisi tehdä?
Olen sairaslomalla ja en siis työssä ja en selviydy tarpeeksi nopeasti veloista.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko luottokortilla Visa t.m.s. Vielä lyottorajaa jäljellä. Jos ei ole, hae pankista suurennusta siihen luonttoon. Maksa sieltä muut laskut pois. Sitten lyhennät pienissä erissä visaluoton pois. Lopeta kaikki muut luotot äläkä koskaan aloita luotolla ostamista. Summa on nyt vielä niin pieni, että pystyt järjestämään asian.
En tiedä miten pystyn asian järjestämään, siis kortti stockmann mastercard, ja en asu paikkakunnalla missä stocka. Kortin laitoin kahtia aiemmin ja nyt ei korttia. Tuo kuulostaisi kyllä järkevämmältä. Juuri laskin laskuni ja 1300€ yhteensä. Klarna ja H&m suurimmat ja tuo luottokortti. Klarnalle 270€ ja h&m pitäisi olla vajaa 300€, muut pystyn ensi kuussa lyhentämään pois. Luottokorttivelkaa on se 700€.
ap
Minusta tilanteesi on aika hyvin hallinnassa kunhan pidät huolen siitä että et ostaa mitään osamaksulla ennen kuin kaikki edelliset on maksettu. Nyt vaan tiukasti vuodeksi pariksi tonnikala-makaronilinja ja maksat velat pois. Klarnan tai H&M:n ylimääräisistä lyhennyksistä ei taida olla mitään hyötyä, mutta katso onko joukossa sellaisia lainoja joiden nopeammalla lyhennystahdilla säästät koroissa. Jos on niin maksa ne pois heti kun pystyt.
Noin pieniä lainasummia tuskin kannattaa järjestellä uusilla lainoilla koska niissä on aina kulunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla yli 1000€ velkaa, klarnaa, h&m, luottokortti, mitäkannattaisi tehdä?
Kannattaisi maksaa velat pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on ongelma? Jos olet pienillä tuloilla nyt, lyhennät kuukaudessa sen mitä on max varaa. Sitten kun on enenmän rahaa, lyyhennät velkaa enemmän pois. Ja et tee lisää velkaa. Ei tämä mitään ydinfysiikkaa ole.
Mietin kans et porukka on tainnu lukee aloituksen väärin ”velkaa 10000” :D kun on vedetty mukaan luottotietojen menetys, takuusäätiöt ja sosiaaliset luotot... ei muuta kun jäitä hattuun siis ja makselet siihen tahtiin kun pystyt,lisää velkaantumatta. Turhauttavan hidasta kyllä, mutta tuleepahan maksetuksi ja ens kertalla jo mietit että tarviinkohan oikeasti tuotakaan ostosta :)
Itse vain haaveilen tuosta ajasta kun velkaa oli noin vähän... Nyt reilusti yli 50 t€. Tosin tuossa talo, auto ja opinnot mukana. 10 v. päästä pitäisi olla velaton kuitenkin. Pienet erät kaikissa lainoissa, että raha riittää muihinkin elämiseen.
Niin miksi noin pieni laina pitää saada mahdollisimman nopeasti maksettua pois? Tuohan on ihan naurettavaa. Jos 150€ maksaa kuussa niin kyllähän se on maksettu vuodessa pois vaikka olisi miten isot korot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae Takuusäätiön pienlainaa tai kunnalta sosiaalista luottoa jos olet pienituloinen. Molemmat vaatii että velkaantuminen on loppunut ja tiliotteet puhtaat miltään pikavipeiltä tms. Näistä saat lisää tietoa talous- ja velkaneuvonnasta ja kunnan sivuilta sosiaalisesta luotosta.
Tarkoitan että yhdistät tuollaisella ne velat ja maksat kaikki pois ja saat itsellesi tulojesi mukaisen lyhennyksen sitten siihen yhdistävään lainaan.
Ei noin pienen summan takia nähdä tuollaista vaivaa kun ihminen on vieläpä töissä. Naurettavaa hömpötystä tuollaisen pikkusumman takia.
Paljonko ap sun palkka on? Menot ja tulot? Kuinka kauan olet sairaslomalla, miten se vaikuttaa tuloihisi?
Tuo on todella pieni summa velkaa, eikä niillä koroillakaan ole mitään väliä koska nuo saat maksettua vuodessa pois. Jos kerran pystyt 150€ kuussa maksamaan, niin mikä se sun ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
laitat vaan likaisia pikkareita nettiin myyntiin
Siis missä näitä myydään ja ostaako joku oikeesti toisten likaisia alushousuja? Missä nämä markkinat sijaitsee? :D
miten te voitte elää stressaantumatta noin isoissa veloissa? mulla on tällä hetkellä velkaa ehkä pari hunttia ja sekin stressaa. faijalle oon auki 100, mutta sen saan maksettua joulukuussa kun tulee veronpalautukset.
Jos olet vähänkään pantavan näköinen niin pillua myymällä saa rahaa 150-250 € / pano. Suihinotolla 60- 80 € / laaki.
Päivän panoilla velka on helposti kuitattu
T: Mies
- leikkaat kortit pois et ostaa niillä enää yhtään mitään!!
- VIet tavarat kirpparille, näillä tuloilla, joka ikisellä sentillä lyhennät velkojasi.
-Otat yhteyttä velkoajiin ja teen maksusopimuksen ettei asiat mene eteenpäin ja menetät luottotietosi rättien takia.