Olen laihtunut elokuusta 12kg
Ja olen siitä ylettömän onnellinen ja ylpeä! 🤩
Olen reilusti ylipainoinen ja kokonaistavoite on - 40kg, mutta nyt alle 30kg! En melkein usko itsekään, kuinka helppoa se on ollut. Työpaikan vaihto fyysisesti aktiivisemmaksi ja kalorit tällä hetkellä 1600kcl 6 päivänä ja 2300 yhtenä päivänä viikossa yhdessä ravintoterapeutin kanssa suunnitellen. En ole oikeastaan joutunut luopumaan mistään, mikä tuntuisi liian vaikealta, lähinnä vain suunnittelemaan ruokailuja ja odottamaan herkkuja, löytänyt uusia tapoja ja merkityksiä ruoalle. Pakko hehkuttaa näin anonyymisti, kun en halua tehdä numeroa julkisesti asiasta. Jännittää kuinka perheeni joulukuussa minut tavatessa varmaan äimistyy, että olen pystynyt tähän.
Kommentit (19)
Hienoa olen iloinen puolestasi. Kun asian oikein sisäistää se auttaa pitämään kiinni päätöksestä.
Kun vaatteet käy isoiksi ja laihtumisen huomaa, se palkitsee valtavasti.
Onnea! Saako kysyä sun painoa ja pituutta?
Onneksi olkoon! Hiljaa hyvä tulee.
Hyvä sinä! Minä olen laihtunut n. 8 kiloa kesästä ja tuntuu kyllä hyvältä vaikka näinkin vähän saanut vasta pudotettua. :) itsekin ylipainoinen.
Hyvä että mainitsit tuon ravintoterapeutin, muuten pitäisin vauhtia hiukan vaarallisena. Hienoa, ja onnea matkaan, erityisesti sinne ylläpidon opettelun vaiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että mainitsit tuon ravintoterapeutin, muuten pitäisin vauhtia hiukan vaarallisena. Hienoa, ja onnea matkaan, erityisesti sinne ylläpidon opettelun vaiheeseen.
Ylipainoisella paino alkaa tippua tosi nopeaa pienilläkin muutoksilla.
Minulle tuli lievästä ylipainosta - 12kg viidessä kuukaudessa. Aika erikoista nähdä itsensä peilissä.
Tää on kivaa.
Hmmmm, kyllä se seinä kohta nousee eteen. Ravintoterapeutit kun ei ole oikein oikeasti perillä terveellisestä ravinnosta. :/ Saathan suurimman osan energiasta rasvasta ja loput eläinproteiinista? Hiilarit nollaan niin hyvä tulee. :) Tsemppiä!
Itse menin lihottamaan itseni 53-kiloseksi... vihdoin sain parissa kuukaudessa laihdutettua ja nyt painan 44kg taas :) pituutta itselläni 165cm.
Vierailija kirjoitti:
Hmmmm, kyllä se seinä kohta nousee eteen. Ravintoterapeutit kun ei ole oikein oikeasti perillä terveellisestä ravinnosta. :/ Saathan suurimman osan energiasta rasvasta ja loput eläinproteiinista? Hiilarit nollaan niin hyvä tulee. :) Tsemppiä!
Höpö höpö. Tikahdu sinä laardiisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse menin lihottamaan itseni 53-kiloseksi... vihdoin sain parissa kuukaudessa laihdutettua ja nyt painan 44kg taas :) pituutta itselläni 165cm.
Onko sulla syömishäiriö/anoreksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla syömishäiriö/anoreksia?
Ei tietääkseni. Olen koko elämän ollut hoikka..tosin syön aika paljon vähemmän ku esim ystävät mm. Syön korkeintaan 2 kolmioleipää tai lihapasteijan päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tikahdu sinä laardiisi.
Sulla ei taida olla ymmärrystä terveellisestä ruuasta. :)
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt tällaista sontaa levitä. Rasvapolttoisella ei hiilarit ole suinkaan nollassa eikä energiaa oteta proteiinista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aikalailla yrittänyt harata tätä suomalaisten läskin hyväksymiskulttuuria vastaan, osittain siitä syystä että kuunnellut koko ikäni veetuilua laihuudestani niin näin aikuisiällä tahtonut antaa vähän pahaa mieltä takaisin keljuuttani, mutta tuo sinun painosi on oikeasti jo merkittävää alipainoa. Tuo 53kg olisi jo normaalipainon rajapinnassa menossa.
Olen 168cm ja 110kg tällä hetkellä. Tavoitteena painaa alkuun 80kg ja sitten katsellaan uutta tavoitetta.
Mä olen ikäni ollut ylipainoinen, isoimmillani olen painanut 174kg. 😱 Sain pudotettua sitä niin, että paino pysyi vuosia 130-135kg,mutta ei ollut mitään motivaatiota laihduttaa. Nyt on taas löytynyt motivaatio ja mahtava tyyppi tukemaan mua urakassani ja ruoan lisäksi hoitamaan myös asennetta siihen.
On monia tapoja pudottaa painoa, mikä kenenkin hipiälle sitten toimii. Mulle olennaisinta on oppia syömään puhdasta ruokaa, oppia valmistamaan sitä herkullisesti ja nauttimaan ruoasta uudella tavalla ja löytää sitten muita menetelmiä täyttämään sitä suklaatyhjiötä. Aiemmin mutustin säkkikaupalla vaaleita viljoja, sokeria ja rasvaa mieluiten yhdistettynä. Aiemmat kilon pudotin karppaamalla, mutta en nauttinut siitä. Tämä miten nyt syön tuntuu monipuoliselta, raikkaalta ja mahdolliselta ylläpitää, kun mistään ei tehdä mörköä vaan etsitään sopivia vaihtoehtoja.
Hieno saavutus, onnea!