Mitä mieltä pojalle nimestä Ukko?
Sukulaisvauva kastettiin, ja nimeksi tuli tuo Ukko.
En ymmärrä?
Kommentit (17)
Aivan päällikkö nimi. Tosi äijä eikä marjanpoimija.
Kamala. Ei sovi mikään ikäiselle pojalle tai miehelle. 70-vuotiastakin varmaan nyppii kun kaikki kutsuu ukoksi kun sellainen vihdoin on. Sama jos tytön nimi olisi akka, eukko tai muija.
Moniko Ukko-lapsi tykkää nimestään? Moniko aikuinen itse haluaisi olla nimeltään Ukko tai Akka?
Kysy sitä vauvan äidiltä haluaisikos itse olla nimeltään Akka jos sellainen nimi tasa-arvon nimissä edes olisi?
Meidän lapset Ukko ja Akka Möttönen.
Vierailija kirjoitti:
Kamala. Ei sovi mikään ikäiselle pojalle tai miehelle. 70-vuotiastakin varmaan nyppii kun kaikki kutsuu ukoksi kun sellainen vihdoin on. Sama jos tytön nimi olisi akka, eukko tai muija.
Noin mäkin ajattelen. Kamala kutsua pientä lasta Ukoksi.
Vierailija kirjoitti:
Moniko Ukko-lapsi tykkää nimestään? Moniko aikuinen itse haluaisi olla nimeltään Ukko tai Akka?
Kysy sitä vauvan äidiltä haluaisikos itse olla nimeltään Akka jos sellainen nimi tasa-arvon nimissä edes olisi?
Meidän lapset Ukko ja Akka Möttönen.
Juuri noin. Vaikka voihan ne kohta alkaa sitä Akka nimeekin käyttämään. Sopisihan se Ukolle vaikka siskoksi.
Hieno nimi. Kuten edellä oli, päällikkönimi.
Ukon siskon nimeksi tulee sitten varmaankin Akka?
Erään luokkakaverini isän nimi oli Ukko-Poika. Duodaduoda....
Veljeni lempinimi oli vuosikaudet Ukko, vaikka oikea nimi aivan eri. Taisi jäädä käyttöön kun joskus sanottiin pikku-ukoksi. Yläasteikäisenä pyysi ettei lempinimeä enää käytettäisi koska ei pitänyt siitä lainkaan.
Vesa-Matti Loirin pojan nimi on Ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vesa-Matti Loirin pojan nimi on Ukko.
Joo, ja toisen pojan Sampo.
Ukko ylijumala, "tahi taatto taivahainen".
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisvauva kastettiin, ja nimeksi tuli tuo Ukko.
En ymmärrä?
No, vanhemmat olivat päättäneet nimetä lapsensa Ukoksi. Tämän he kertoivat kastavalle papille. Sitten pappi sanoi: "Kastan sinut, Ukko, Isän, pojan ja pyhän hengen nimeen." Lopuksi nimi Ukko kirjattiin viralliseen henkilörekisteriin.
Tuliko yhtään ymmärrettävämmäksi?
Mun poika on Ukko, edelleen mielestäni maailman paras nimi! ;-)