Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko isäsi mukana kun synnyit? Entä miehesi, kun itse synnytit?

Vierailija
15.10.2018 |

Mulla oli, synnyin -90. Tuohon aikaan vain n. puolet isistä taisi osallistua synnytykseen ja synnytysvalmennuksiin.

Itse en ole vielä synnyttänyt mutta mies lähtisi mukaan, se on hänen velvollisuutensa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1970 ja isäni ei ollut mukana, ei isä myöskään ollut siskojen synntyksissä mukana. Mieheni on ollut mukana molemmissa synnytyksissä ja on myös pitänyt hoitovapaata molempien lasten kanssa.

Vierailija
22/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli mukana, kun synnyin -78. Mieheni oli myös mukana, kun tyttäremme syntyi sektiolla. Oli itsestään selvää, että mies tulee mukaan. Nykyään on ihanaa, kun voi saada perhehuoneen (vai onko näitä ollut ennenkin?), jossa mekin saimme tutustua vauvaamme ensimmäiset päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keiden miehet oli mukana synnytyksessä: vieläkö hän haluaa teitä seksuaalisesti? Joiltakin kuulemma loppuu halut puolisoaan kohtaan pysyvästi oltuaan synnytyksessä mukana.

Vierailija
24/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitanee nykyään olla jo niin, että isien osallistuminen synnytyksiin on yhä harvinaisempaa? Yhä useampi pari eroaa ja ennen synnytystä ja jo iso prosentti naisista tekee lapsen yksin. Hyvin moni myös kieltää miestään tulemasta paikalle (tämä on minusta väärin). Itse en pystyisi synnyttämään yksin! Se lapsi on myös miehen ja en tod. haluaisi esim. äitiäni tukihenkilöksi.

Kasarilla ja ysärillä tilanne oli toinen. Miehet olivat henkisesti kypsempiä ja vakaata ydinperhettä arvostettiin.

Vierailija
25/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin -79. Salissa oli 10 vuodepaikkaa, joten isiä ei huolittu. Paikalla oli tosin 2 vihreänaamaista putkimiestä, sillä lattiakaivot olivat tukossa. Äitini mukaan eivät luvanneet tulla enää koskaan uudelleen.

Tyttäreni synnytyksessä oli mukana silloinen aviomies.

Vierailija
26/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut isäni mukana kun synnyin. Itseasiassa isäni ei vieläkään tiedä 30 vuoden jälkeen että olen hänen lapsi, olemassaoloni tietää kyllä. Oma mieheni oli mukana kun itse synnytin.

Vierailija
27/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin 80-luvun lopulla ,lapsen isä ei ollut mukana.En tiedä mitä olisin sillä siellä tehnyt joten hyvä vaan ettei ollut.

Vierailija
28/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei ollut mukana, kun synnyin 80-luvun lopulla. Äiti ei päästänyt, vaan meni tarkoituksellisesti yksin sairaalaan. En ymmärrä enkä hyväksy. Lapsi on yhtä lailla isänkin.

Oma mies tulee synnytykseen, hän haluaa tulla ja minä haluan hänen tulevan. Ja olen sitä mieltä että kun hän kerran on minut siittänytkin, niin saa luvan olla mukana loppuun asti.

Vierailija
29/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni ei ollut mukana, kun synnyin 80-luvun lopulla. Äiti ei päästänyt, vaan meni tarkoituksellisesti yksin sairaalaan. En ymmärrä enkä hyväksy. Lapsi on yhtä lailla isänkin.

Oma mies tulee synnytykseen, hän haluaa tulla ja minä haluan hänen tulevan. Ja olen sitä mieltä että kun hän kerran on minut siittänytkin, niin saa luvan olla mukana loppuun asti.

Synnytys on vasta alku jollekin, joka kestää lopun ikää. Mutta hyvä asenne.

Vierailija
30/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te keiden miehet oli mukana synnytyksessä: vieläkö hän haluaa teitä seksuaalisesti? Joiltakin kuulemma loppuu halut puolisoaan kohtaan pysyvästi oltuaan synnytyksessä mukana.

Ulkona on kaunis ilma viettää syyslomaa, mene ulos.

Ja jos noin on käynyt jollekin hetkellisesti se on ihan hyvä että näkee mihin rääkkiin naisen ruumis joutuu helpossakin synnytyksessä. Tietää olla vonkumatta p..lua ennen lopputarkastusta.

Terv mummosi.

Vierailija
31/31 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toi on tosi yleistä, sen takia perheissä ei melkeen koskaan ole kuin yksi lapsi 😒

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi