Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks ihmeessa sita viela poikia ihaillaan niin paljon enemman?????????

Vierailija
18.07.2008 |

Tuttava piirissa on pari aitia joilla on esim. eraalla ensin kaksi tyttoa ja sitten poika, toisella kolmen tyton jalkeen sai pojan. Kummatkin suorastaan palvovat poikiaan! Aina saa kuulla miten poika teki sita ja tata, miten poika on niiiiin erilainen kuin tytot ovat olleet ja kun "tama meidan poika on niin eri mainio"... Alkaa jo kyllastyttaa. Toinen aideista varsinkin ylikorostaa poikuutta, kantamalla suuren raskaan nahkaisen jalkapallon pojalle (1v2kk) joka paikkaan mukaan ja pukemalla taman "hirviovaatteisiin", toisen aiti laittaa pojan hiukset jo geelilla pystyyn 2,5- vuotiaana jne. Kummatkin aidit hakevat jatkuvasti katsekontaktia jos poika tekee jotain "tosi ihmeellista" mihin tytot eivat varmastikaan kykene... Ja siihen pitaisi sitten sanoa etta voi kuinka uskomatonta! Argh, niin arsyttavaa.

Tiedan etta pojat ja tytot ovat hieman erilaisia myos muuten kuin siis fyysislta ominaisuuksiltaan, mutta mina en ole omiani kohdellut noin, etta paapoisin vain poikaani. Kummatkin ovat minulle yhta tarkeita ja rakkaita. Enka vain kommentoi poikani tekemisia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun poika syntyi, niin palvovat häntä. Tiedän minäkin yhden perheen, jossa ensin syntyi tyttö ja sitten poika ja tätä poikaa pidettiin parempana ja kohdeltiin eri lailla. En vaan ymmärrä sellaista.

Ehkä pojat on sitten helpompia?

Minä olisin halunnut edes yhden tytön, mutta poikia vaan tuli (2). Mutta yhtä rakkaita ovat.

Vierailija
2/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen nuorimmista!

Ne nyt sattuu oleen poikia, mitä sitten?

Ittekin hehkutan mitä meijän "vaavi", pian 3- vee poju tekee: ja hiuksissa on geeliä joskus! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

allistelty eika ihmetelty noin paljon. Olen jo tuon kuopus homman miettinyt eika ole nyt siita kyse.

ap

Vierailija
4/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä kuopus on aina se erinomaisin. Totta osittain, nuorimmat oppivat paljon isosisaruksiltaan.

Vierailija
5/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muistaakseni olen kyllä lukenut että on ihan todettua että jos perheessä on yksi poika niin hänet päästetään helpommalla kuin tytöt, en sitten tiedä miksi. Ehkä se on se äiti-poika -suhde, eikö sitä pidetä kaikkein tiiviimpänä ihmissuhteena mitä on?

Itselläni on vain poikia joten vaikea vertailla. Mutta kuopuspoikaa tulee kyllä lellittyä samalla kun isommilta vaaditaan enemmän, guilty as charged.

Vierailija
6/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä tulee kuitenkin av-mammoja joskus. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
7/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän pojan äitinä saan jatkuvasti kuulla miten pitää viel'ä prinsessa tehdä ja etten ole juuri mitään, kun minulla on VAAN poikia.

Vierailija
8/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittemmin on monissa tutkimuksissa todettu, että tyttäret ovat useimmiten äideilleen läheisempiä (varsinkin aikuisina). Länsimaissa tyttöjä myös imetetään pidempään ja äidit hoitavat tyttölapsiaan pidempään kotona.

Ehkä se on se äiti-poika -suhde, eikö sitä pidetä kaikkein tiiviimpänä ihmissuhteena mitä on?

Itselläni on vain poikia joten vaikea vertailla. Mutta kuopuspoikaa tulee kyllä lellittyä samalla kun isommilta vaaditaan enemmän, guilty as charged.

Vierailija
9/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tutkittu juttu

Vierailija
10/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ihanaa poikaa on mutta esikoisen jälkeen molemmilla raskauskerroilla oon saanut kuulla "josko se nyt olis sitten se tyttö". Toooosi ärsyttävää. Melkein toivon että jos vielä yksi meille tulee niin se olisi sitten poika ettei sais kuulla että "tulihan se tyttö sieltä" ihan niinkuin oisin joskus sellaisia toiveita esittänyt itse!?!

Vierailija
11/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kolmen POJAN äitinä vaikeaa nähdä asiaa tältä kantilta. Minä olen saanut tosi paljon kommentteja siitä, että miten meillä ei ole sitä TYTTÖÄ. Olemme osan

tuttaviemme mielestä lähestulkoon epäonnistuneet ihmisinä, kun meillä ei ole lapsia molempia sukupuolia. Niinhän se nykyään menee. Ensin seurustellaan, sitten muutetaan yhteen, mennään kihloihin, naimisiin ja hankitaan kaksi lasta, jotka täydellisessä tapauksessa ovat eri sukupuolta. Kaikki jotka toimivat hieman eri tavalla, ovat elämässään jotenkin epäonnistuneita.

Olisin todellakin ottanut elämääni yhden tytön, ja hänestä kovasti aina välillä haaveilenkin. Mutta saapi nähdä saanko elää näin kolmen pojan äitinä loppuun asti? ;)

Vierailija
12/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu olevan jotenkin tämän yhteiskunnan (ja varmaan muidenkin) tapa. Miehethän odottavat kehuja kaikesta mitä tekevät, silloinkin kun siinä ei ole mitään ihmeellistä (tyyliin että tekee osan niistä kotitöistä jotka heille kuuluvat), siihen on varmaan lapsesta pitäen opetettu...

Vierailija
13/13 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sopivampia jomman kumman sukupuolen vanhemmiksi? Tiedän sekä tyyppiä "selvä tytön äiti" että "pojan isä". Lisäksi tietysti edelllä mainitut toisinpäin sekä "leikkikaverivanhempi" (joka siis ostaa kaiken vihreänä ja keltaisena ja pyrkii häivyttämään sukupuolieroja).

Niin, ja suurin osa tietysti luulee, että sisimmässään kaikki muut ajattelevat kuten hekin :))