Käräytänkö toimeentulotukea saavan perheen?
Mitä mieltä olette tästä? Meidän naapuristossa asuu yh-äiti, jolla kaksi teini-ikäistä lasta. Selvisi sellainen asia että kyseinen perhe saa toimeentulotukea, ja heillä on piano. Eikös piano ja soittimet yleensäkin ole sellaista omaisuutta joka pitäisi laittaa rahaksi. Käsittääkseni kukaan tuosta perheestä ei opiskele musiikkia vaan soitin on heillä pelkkää harrastelua varten.
Kommentit (28)
Olen sossuasiakas, mulla on vene ja auto, muutama kitara ja rumpusetti. Ei ole käsketty myymään pois.
Mistä tiedät vaikka sossu olisi rahoittanut pianon. Entäs polkupyörä. Miten kehtaat ap.
Vaikka tää olisi provo, tää on silti törkeä avaus. Onko toimeentulotukea saavia aivan pakko irviä? Olisit antanut olla. Tällaiset köyhiä ihmisiä pilkkaavat jutut ovat oikeasti inhottavia.
Jos ap. taas on tosissaan, mitä en millän voi uskoa, sanon, että hanki aivot ennen kuin kirjoitat lisää mitään minnekään. Logiikallasi toimeentulotukea saava ei saisi omistaa edes yhtä lautasta. Voit vaikka soittaa sossun neuvontanumeroon ja kysyä sieltä ihan juurta jaksaen ja perusteellisesti, mitä toimeentulotukea saavalla saa olla ja miksi.
Anteeksi kipakat sanani, mutta mua ottaa päähän tällaiset kirjoitukset. Ja vielä tällä tyylillä, että ”pitäisikö käräyttää”. Siis ihan oikeasti nyt!
Mohammed sai maksusitoumuksella mesen fattasta.
Mä tunnen yhden toimeentulotukea saavan, jolla on hanuri. Pistetään tämä ketju sinne
Piano. Voi kenellä ei vielä olisi?
Ollaankohan meille nyt kateellisia?
Jee. Nyt helpottaa.
Ap kiusaa teitä. Nauttii kun te ootte hermona. Älkää vaivautuko edes vastaamaan hälle.
Kelaan tulee silloin tällöin ilmiantoja. Senkun ilmoitat että perheellä piano, mutta 99,99% käsittelijöistä varmaan viittaa asiaan kintaalla. Hakemuslomakkeessa kysytään omaisuutta, lähinnä todella kallista autoa, venettä tai muuta arvokasta kulkuvälinettä, talletuksia, maaomistusta tai kiinteistöomistusta. Jos kyseinen ilmianto tulisi minun käsiini, harkitsisin olla puuttumatta perheen omistamaan pianoon. Senkus omistavat.