Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin juuri 40€ kirjaston sakkomaksuja. MIten sulla?

Vierailija
13.10.2018 |

Aina sama juttu.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan yli 70 sakkomaksuja kortilla. En oo käyttänyt kirjastoa moneen vuoteen, koska ei oo varaa maksaa moista...

Tarkista ovatko jo vanhentuneet.

Vierailija
42/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mulla. Yleensä perin niitä sakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, eikö muiden kirjastoissa ole sakotonta päivää? Meidän kirjastossa on pari päivää vuodessa jolloin saa mennä nollaamaan sakkonsa.

Toisaalta se on vähän huono, tulee helposti ajateltua että noooh, ei jaksa nyt palauttaa vaikka tulee sakkoja kun ne voi sitten kuitata pois sakottomana päivänä...

Vierailija
44/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo kertynyt pitkään aikaan, viimeksi tuli ehkä 0,50 e sakkoa. Lainaan uudelleen, heti kun tulee muistutus. Jos en ole jo lukenut kirjaa, jos olen niin palautan.

Vierailija
45/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh, eikö muiden kirjastoissa ole sakotonta päivää? Meidän kirjastossa on pari päivää vuodessa jolloin saa mennä nollaamaan sakkonsa.

Toisaalta se on vähän huono, tulee helposti ajateltua että noooh, ei jaksa nyt palauttaa vaikka tulee sakkoja kun ne voi sitten kuitata pois sakottomana päivänä...

Ei tietääkseni

Vierailija
46/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ette käytä nettiuusintaa? Luulen et melkein kaikissa kirjastoissa on mahdollusuus saada myöhästymismuistutus kännykkään, Vaasassa toiminut jo vuosia.

Pitää käysä pyytämässä salasana ja tunnus tiskiltä, ei voi itse tehdä tätä. Minulla on 100 euron edrstä myöhästymismaksua eikä varaa maksaa niitä joten en nolottaa mennä tiskille asioimaan.

Vierailija
47/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin ostamaan kirjoja.

Vierailija
48/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin noin kk sitten 100e . Kirjastotäti pyöristi ystävällisesti alkuperäisen summan 106e alaspäin. Iso kiitos siitä..

Vierailija
49/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap säästää rutkasti rahaa, jos ostaisit yhden kirjan ja lukisit sitä uudestaan ja uudestaan. Sinähän et dementikkona kuitenkaan muista mitä kirjassa luki tai mikä oli juoni. Win-win -tilanne.

Vierailija
50/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tai on kai vieläkin jotain sata euroa rästissä, jos ei maksu ole vanhentunut. Kaikki kirjat tietty on palautettu jo aikaa sitten ja olen siirtynyt nykyään ostamaan ne kirjat jotka haluan lukea, tilaan Adlibriksestä tai Amazonista edullisemmin. Mut melkein ristiinnaulittiin täällä viimeksi kun jossain ketjussa kerroin asiasta, hassua miten tunteisiin jollain menee tällaiset asiat :D

Vierailija
51/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa lainataan satoja kirjoja (lapset, nuoret, aikuiset, lukion oppikirjat osaan kursseista) + dvd-levyt. Alle 20 euroa vuodessa maksuja.

Kirjastossamme lainat voi uusia netissä yhteensä 5 kertaa per laina jos niihin ei ole varauksia. Joskus on ollut varaus, jota en ole huomannut. Siitä sakko 0,50 euroa + myöhästymisilmoitusmaksu joka on n. 2 euroa.

En kyllä keksi yhtään näin halpaa ja antoisaa harrastusta kuin lukeminen + Suomen kirjastot! Pelkästään lukiokirjoissa olemme säästäneet satasia!

Vierailija
52/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä sakkomaksuja, joskus tulee varauksista maksua jos kirja tulee maakunnan muista kirjastoista kun asuinkaupunkini kirjastosta, mutta nekin maksan heti kirjaa hakiessa pois. 

Vierailija
53/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minua hävettää, jos on kertynyt muutama euro. Nykyään jää niin helposti palauttamatta ja uusimatta, kun en enää käy kirjastossa joka viikko enkä ole vielä oppinut suhteuttamaan lainattavien kirjojen määrää nykyiseen lukuaikaan.

Mulla on sama homma, tunnen syyllisyyttä kun nyt on sakkoja 3,30€ kun yksi videopeli oli jäänyt kirjahyllyyn pyörimään, normaalisti pidän huolta että uusin aina lainat netin kautta. Pari kertaa nuorena oli niin paljon sakkoja, ettei voinut lainata, ei nyt aikuisiällä ole käynyt niin kertaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi