Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin juuri 40€ kirjaston sakkomaksuja. MIten sulla?

Vierailija
13.10.2018 |

Aina sama juttu.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kirjastossa kun joku joutui maksamaan sakkoja. Seuraavaksi tuli osuuspankin miespankinjohtaja joka kailotti jo kaukaa että kirjat on myöhässä, ei hätäiä mitiä sanoi kirjaastonhoitajanainen että voi uusia ne tältä koneelta, eikä puhettakaan mistään sakoista. Pankinjohtaja katseli ympärilleen että kuuliko kukaan että hänen ei tarvinnut maksaa sakkoa, vaan sai erikoiskohtelua.

Tapahtui Lapuan kirjastossa.

Vierailija
22/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lainaan kirjat netistä joko teksti- tai ääniversiona. Tällainen palvelu löytyy ainakin suurimmissa kirjastoissa. Järjestelmä palauttaa kirjan automaattisesti laina-ajan umpeutuessa. Näin ollen sakkomaksuja ei voi tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla 3.60e. Tosin tuosta taitaa olla varausmaksua 2e. En kyllä tiedä miksi. Täällä varaus ollut aina ilmaista. Näin siis just koneelta tilanteen.

Vierailija
24/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ajattelen kuin 17. Harrastuskuluja, tänään maksoin 3 e sakkoja. Lukeminen kuitenkin halpaharrastus.

Koita opetella siellä harrastaessasi yhdyssanat ja oikoluku.

Vierailija
25/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysyy että tuleeko näistä maksuista ilmoitus puhelinnumeroon tai jonnekkin jos niitä kertyy vai täytyykö osata itse käydä katsomassa netistä?

Vierailija
26/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran kirjastossa kun joku joutui maksamaan sakkoja. Seuraavaksi tuli osuuspankin miespankinjohtaja joka kailotti jo kaukaa että kirjat on myöhässä, ei hätäiä mitiä sanoi kirjaastonhoitajanainen että voi uusia ne tältä koneelta, eikä puhettakaan mistään sakoista. Pankinjohtaja katseli ympärilleen että kuuliko kukaan että hänen ei tarvinnut maksaa sakkoa, vaan sai erikoiskohtelua.

Sakot voi maksaa milloin haluaa, jos niitä ei ole niin paljon että tulee lainauskieltoa.

Vierailija
27/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun tuet tärkeää yhteiskunnallista ilmaispalvelua ❤️

Ei se ole ilmaista. Kylllä kirjastot rahoitetaan verovaroin.

Maksuton ja ilmainen ovat ihan eri asioita.

Kiitos tästä tiedosta!

Vierailija
28/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin tyypin kanssa, joka suoritti siviilipalvelusta kirjastossa ja se poisti mun maksut 8--D

Vierailija
29/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään palautin kirjat historiallisesti ilman sakkomaksua. Olisin tosin voinut maksaa pari euroa siitä, että mies tiskin takana olisi laittanut liikettä niveleen. Käsittämättömän hidasta, niin palautus kuin lainaaminenkin.

Vierailija
30/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään palautin kirjat historiallisesti ilman sakkomaksua. Olisin tosin voinut maksaa pari euroa siitä, että mies tiskin takana olisi laittanut liikettä niveleen. Käsittämättömän hidasta, niin palautus kuin lainaaminenkin.

Onneksi on automaatit.

Vierailija
31/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin kerran sakkoja 14,20 euroa, koska useampi kirja vanheni, kun olin sairaana.

Virkailija totesi, että olisin voinut soittaa heille sairauden aikana. Mielestäni olin syyllinen kirjojen viivästymiseen, joten maksoin sakot.

Vierailija
32/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon saanut sakkoja mm. siksi että tarvitsemaani tenttikirjaan on ollut varauksia. Silloin ei voi uusia. On vaan pidettävä tenttiin asti.

Kaunokirjallisuuden palautan aina ajoissa.

Vierailija
33/53 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakot voi maksaa milloin haluaa, jos niitä ei ole niin paljon että tulee lainauskieltoa.

Kirjastonhoitaja nollasi myöhästymiset ilman sakkoja ja piste.

Vierailija
34/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette käytä nettiuusintaa? Luulen et melkein kaikissa kirjastoissa on mahdollusuus saada myöhästymismuistutus kännykkään, Vaasassa toiminut jo vuosia.

Vierailija
35/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi reilu 10€ odottamassa maksamista. Osa on kyllä varausmaksuja ja osa ihan myöhästymismaksuja. Mäkin aina uusin lainat, kun muistutus tulee, mutta joskus käy niin, että joku onkin varannut kirjan eikä sitä voi uusia. Sitten itse on reissussa tai vain kiireinen eikä ehdi heti käydä palauttamassa. Eikä sitäkään muista, että milloin on ollut lainassa sen maksimiuusimismäärän ajan (näkyyhän se netissä, mutta unohtuu aina heti).

Vierailija
36/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysyy että tuleeko näistä maksuista ilmoitus puhelinnumeroon tai jonnekkin jos niitä kertyy vai täytyykö osata itse käydä katsomassa netistä?

Ainakin pääkaupunkiseudun kirjastossa voi helmet.fi verkkopalvelussa käydä laittamassa sähköpostiosoitteen eräpäibäilmoituksille. Viesti taitaa tulla pari päivää ennen eräpäivää. Samassa portaalissa lainat voi uusia, tai tehdä varauksia

Vierailija
37/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan yli 70 sakkomaksuja kortilla. En oo käyttänyt kirjastoa moneen vuoteen, koska ei oo varaa maksaa moista...

Vierailija
38/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kertyi kolme-neljä euroa maksettavaa viimeksi. Ja vaikka kirja oli vain päivän myöhässä. En yksinkertaisesti kerennyt viemään sitä viimeisenä päivänä. Luonnollisesti en aiemminkaan jaksanut vaivautua.

Olen todennut, että pienempi vaiva on tilata ikiomaksi suoraan postiluukkuun. Saa lukea ties kuinka pitkään, eikä ole täynnä nenää kaivavien bakteereja.

Vierailija
39/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki on tietoisia, että kun kirjasto on kiinni on heillä seinässä palautusluukku. Eli vaikka et kirjaston aukioloaikojen puitteissa ehdi siellä käydä, voit käydä palauttamassa kirjan sen luukun kautta.

Vierailija
40/53 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin viimeksi 1,50 euroa, kun meidän leffahyllyymme oli eksynyt yksi kirjastosta peräisin oleva lasten piirretty. Muutoin pyrin välttämään sakkoja uusimalla ja palauttamalla ajoissa.

Joitakin kymmeniä paristoja olen itse ostanut ja maksanut kirjaston äänikirjoihin, niihin sellaisiin lasten napinpainamiskirjoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi