Viikkoja vähemmän..?? Kokemuksia!?
Olen taustaillut täällä jo jonkun aikaa ja elänyt hengessä mukana. Luulin kuuluvani jouluntähtösiin, mutta keskiviikkoinen ultra kertoi jotain ihan muuta. Viikkoja piti olla kasassa jo 8+, mutta masussa ei parin sentin mittaista pienokaista näkynyt. Lääkäri ei pystynyt varmaksi sanomaan vielä mitään. Vaihtoehtoja on joko tuulimuna tai että viikkoja on vähemmän, siis ovis olis ollu odotettua myöhemmin. Itse itkin pari päivää ja olin saikullakin töistä. Pelkään tuulimunaa koska tein testin aikaisin ja tuntuu uskomattomalta että plussa näkyisi TOSI aikaisin. Myös kaikki oireet olis alkanu melkein heti hedelmöittymisen jälkeen. Mies jaksaa uskoa ja toki mielessäni minäkin toivon, että ihme tapahtuisi ja viikon päästä ultrassa näkyisikin pikkuinen. Nyt kysyisinkin kokemuksia vastaavasta??? Kaipaisin jotain pientä vahvistusta lääkärin puheille, että se on mahdollista. Lisäyksenä vielä, että pisaraakaan verta ei ole tullut ja raskausoireet on ollu normaaleja.
-Ninni ja pikkuinen (toivottavasti)
Kommentit (14)
Tuu kertoo tännemiten ultrassa kävi, oot ollut mielessäni joka hetki, kun kerroit tuosta. Täällä mie koneella istun ja odotan, ja pien peukkuja isosti pystyssä. Voimahali!
terveisin Niina
Joo saikulla tän päivän.. Ei jaksais enää odottaa..
Toivottavasti kaikki olisi ultrassa kunnossa!! Ja tosiaan nuo raskausoireet on hyvä merkki. Itsellä tässä raskaudessa alkuajan ultrassa sikiön koko vastasi montaa päivää pienempää, kuin kuukautisten ja oletetun oviksen mukaan olisi pitänyt olla. Olin itsekin huolesta ihan hermoraunio ja kun minulla oli vielä veristä vuotoakin. Positiivisen raskaustestin olin tehnyt jo päivää ennen kuukautisten alkamista ja sen takia en voinut uskoa, että hedelmöittyminen olisi voinut tapahtua myöhemmin. Parin viikon päästä uusintaultrassa pikkuinen oli kuitenkin kasvanut normaalisti ja np-ultraan mennessä sikiön koko vastasi oikeita viikkoja.
Toivottavasti tulet pian kertomaan hyviä uutisia!!
emmi-liini rv 39+6
Itelläni kokemuksia samanlaisesta tilanteesta, toivottavasti sulla päättyi onnellisemmin kun itelläni silloin.... Tulehan heti kertomaan miten meni, en usko, että maltan lähteä töistä ennen sun viestiä...
Peukut on pystyssä, että kuulet hyviä uutitsia !!!!!!
Tiina 10+6, tyttö140205
tulla kertomaan iloisia uutisia, valitettavasti niitä ei ole.. Kyse onkin rypäleraskaudesta ja huomenna aamulla kaavintaan. Olo on suoraan sanoen helpottunut, toki myös surullinen, mutta nyt ei tarvi enää miettiä. Olin niin varma että lasta ei ole tulossa. Pelottaa, että meneekö kaikki hyvin ja lähteekö hormonitaso nopeasti laskemaan.
Elämä kuitenkin jatkuu ja vielä me lapsen joskus saamme. Lääkäri sanoi, että yläkerrasta koetellaan niitä, joita voi koetella. Antaa tulla vaan, meitä ei kovin helposti nujerreta! Tästä noustaan entistä vahvempina.
Ninni poistuu takavasemmalle..
En oikein edes tiedä, mitä sanoisin, toivoin niin kovasti teille parempia uutisia lääkäriltä. Onneksi kuulostat positiiviselta, se auttaa siuta, teitä jaksamaan tän yli. Voimia kovasti huomiselle, ajattelen siuta varmasti koko päivän. Ja sitten, kun jaksatte, niin uutta putkeen vaan! Kaukohali, oikea sitten kun taas nähdään!
Niina
niin, että ensimmäisen ultran mukaan laskettua aikaa on jouduttu siirtämään kahdella viikolla eteenpäin, koska todellakin ovis on ollut oletettua myöhemmin! Että hyvinkin on mahdollista.
Toivottavasti sullakin on sama tilanne ja viikon päästä näkyy ultrassa pieni vauveli :)
Elä vaivu epätoivoon.. ootan ny kolmatta ja tämän kohalla mentiin lasketussa ajassa 4 vkoa eteenpäin.. menkkojen mukaan olis pitäny lasketun ajan olla xx.xx.xxxx mut siirtykin sit 4 vko:lla eteenpäin.. kun menin ultraan ni luulin et olisin 10 vko:lla, mut eihän siellä oikeen mitään näkyny.. sit 2 vko:n päästä näky jo pieni ihmisen alku.. joskus vaan ne ovulaatiot ei oo niin tarkkoja.
Ja vielä muuten, ton ykkösenki kohalla kävi niin et mentiin 2 vko eteenpäin lasketussa ajassa..
Et sillee... jää oottelee vaan hyvillä mielin.. kyl siellä kohta pieni ihmisen alku pilkistää!
Mä todella toivon, että kyse on vaan väärästä ajankohdasta ja masussa pikkuinen todella olisikin. Hyvä tietää, että muitakin on joilla tilanne on ollut sama. Sitä vaan silti varautuu pahinpaan ja on kamalaa odottaa, että alkaako keskenmeno. Ilmeisesti nykyajan raskaustestitkin on niin herkkiä, että raskaus voi näkyä jo todella aikaisin. Olisin todella pettynyt jos pahoinvointikin olisi ollut turhaa.. Sitä vaan kestää mitä vaan oman pienokaisensa takia.
Peukut ja varpaat pystyyn!
Ja kaikille odottajille onnea olittepa sitten alussa tai jo viime metreillä!
Sitähän sanotaan, että pahoinvointi on hyvä merkki eli jos raskausoireet ei ala lievenemään niin se on hyvä merkki.
Mulle on käynyt kaksi keskenmenoa ennen tätä vauvaa ja toisessa kävi juuri niin, että ultrassa ei näkynyt oikein mitään eli oli tosi aikaisin alkanut mennä pieleen. Ja toisella kertaa ei ollut mitään pahoinvointia oikein. Mutta koska sulla on ihan luonnon kiertoon tapahtunut raskaus eli ajankohdasta ei tosiaan voi olla varma ja jos vielä oireitakin on niin olisin kyllä toiveikas. Mä taas olin hoidossa, jonka takia ajankohta oli tarkkaan tiedossa ja sen takia tilanne oli toivoton.
Pia
Minun kohdalla la:ta siirrettiin viikolla eteenpäin joten raskaus näkyi testissä ihan selvästi jo viikolla 4. Neuvola täti sanoi mulle, että mielummin se testi näyttää negatiivista kuin positiivista. Eli jos positiivistä näyttää niin kyllä siellä raskaus on alkanut..kun itse hermoilin alkuraskaudessa raskauden paikkansa pitävyydestä :)
tsemppiä sulle seuraavaan ultraan. toivotaan ja pidetään peukut pystyssä että siellä näkyy pieni vaavi uiskentelemassa.
hieman la vaihtui... 5 viikkoa!!!! Aika epäuskoinen olin tuon kuullessani mutta kait se sitten niin on. Heinäkuussa nyt sitten odotellaan uutta tulokasta.
mun kokemukseni " ei-vastaa-viikkoja" päättyi keskenmenoon viime elokuussa. Menin ultraan rv7+1 ja siellä näkyi 5mm alkio sykkeineen, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että alkio vastaa viikkoa 5. Kun yritin kertoa, että mielestäni tunnistin ovulaation (jolloin noi alkuperäiset viikot olisivat olleet oikein), hän sanoi, että kyllä ihmisen kroppa on ihmeellinen eikä ne ovulaatiot ole mitään tarkkoja. Muistin vasta lääkäriltä lähdettyäni, että olin tehnyt ekan plussatestin 10 päivää ovulaatiosta, eli myöhempi ovulaatio ei ole voinut olla mahdollinen. Keskenmeno alkoi sitten pari viikkoa myöhemmin lievällä vuodolla ja menkkamaisilla kivuilla, jolloin painelin heti päivystykseen ja ultrassa todettiin alkio tosi pieneksi eli se oli menehtynyt heti tuon ekan ultran jälkeen.
Minulla oli muitakin ennakoivia merkkejä keskenmenosta: ei juuri mitään raskausoireita! Myöhemmin luin siitäkin, että hitaasti vahvistuva raskaustestiviiva voi ennakoida keskenmenoa, mulla testiviivan vahveneminen kesti viikon... MUTTA, on sanottava että nämä eivät suinkaan aina liity keskenmenoon!!!
Noi sun raskausoireesi on hyvä merkki! Muuten huolestuisin, koska kerroit saaneesi ekan plussan myös hyvin aikaisin. No, vastaavia kokemuksia on ollut palstalla aiemminkin ja vaikka tilanne olisi hyvin keskenmenokokemustani vastaava, silti ihmeitä tapahtuu! Älä siis vielä luovuta.
Kerttukasperi rv 25+0
Tänään se tuomio sitten tulee. Keskenmeno ei ole alkanut ja ultrasta on nyt kulunut tasan 2 viikkoa. Kovin optimistinen en osaa olla.
Vieläkään ei ole minkäänlaista vuotoa ja masu vihlaisut on jatkunut pieninä ja satunnaisina. Nyt tuntuu että sydän pomppii pihalle ja viime yönä ravasin vessassa 3 kertaa. Liekö sitten jännityksestä johtuvaa levottomuutta.. Kevyt pahoinvointi ja rintojen aristus edelleen oireina.
Pelottaa vaan niin kovasti jos edessä onkin kaavinta, paljoakaan siitä en tiedä. Tää odotus on ollu ihan tuskallista, hetkeäkään ei ole kulunut etten olisi masuani miettinyt..
Muutama tunti vielä ja sitten lääkärin luo..huoh..