Kysyin mieheltä menisitkö edelleen mun kanssa
naimisiin niin vastasi ettei voi vastat kun ei osaa kuvitella tilannetta?
Suutuin ja loukkaannuin tästä ja miehen mielestä ihan syyttä.
Mitä teidän miehet vastaa tällaiseen? Onko vika siis minun ajatusmaailmassa?
Yhdessä on oltu kohta 9vuotta, naimisissa ensi kesänä 6vuotta, 2 lasta joista 1 yhteinen. Tämä vuosi on ollut vaikea. Sanoo että välillä rakastaa, välillä ei - eli kun ei ole riitoja rakastaa, riidellessä ei.
Kommentit (23)
Älä aloita turhaa riitaa tuosta. Kyllä ennen vanhaan jaksettiin loppuun asti saman kunppanin kanssa.
Jos parisuhteessa on muutenkin ollut vaikeaa viime aikoina, tuollaisen kysyminen on ihan puhtaasti kuin kerjäisi verta nenästä..
Itsekin tiedät että sinulle kelpaisi tuohon vain yksi vastaus, ja tuossa tilanteessa on riski saada ei-toivottu vastaus josta voi sitten loukkaantua. Eiköhän olisi tärkeämpää keskittyä parantamaan parisuhdetta ja antaa sen riittää että toinen edelleen vapaaehtoisesti (toivon mukaan) on siinä rinnalla?
On ollut vaikeaa, mutta sain useamman viikon ajan paljon rakastan sinua viestejä yms. Nyt kun kysyin tätä eilen niin meillä oli riita päällä, jonka minä olin taas aloittanut.
Hankalan tilanteesta tekee se, että nämä riidat ja epävakaus johtuvat lähestyvistä kuukautisista eli sama kuvio toistuu joka kk ja vie elämästämme noin 1-1,5vkoa/kk. Pms oireeni ovat niin hirveät, että välillä tuntuu kuin olisin jossain psykoosissa ja jankkaan silloin koko ajan suhteesta miehelleni ja hän rasittuu ja suuttuu. Olen siis ihan eri ihminen tällöin.
Olen käynyt ongelman vuoksi kahdella gynekologilla ja psykiatrilla ja ainoa apu mitä sain oli masennuslääkkeet estämään oireita. Lääkkeistä ei ollut mitään apua, pää tuntui vaan normaalia oudommalta. Joten lopetin ne. Ja siis mitään masennusoireita minulla ei ole.
Pelkään, että koska mies sanoi eilen noin koko pitkä suhde on tuhoutunut näiden pms-oireiden takia. Olen itkenyt kaksi päivää ja tuntuu etten kestä näitä enää.
Olen miettinyt jo monesti miehen jättämistä, koska tuo vastaus kysymykseeni oli niin kamala :(
Onko mistään enää mitään apua saatavissa?
Ap
Törppö mies. Ei rakkaus voi olla on-off. Sitä joko rakastaa tai ei. Jos rakastaa niin rakastaa riidoissakin eikä vastaisi noin tyhmästi tuollaisern kysymykseen.
Mitäs menet mieheltä tuollaista kysymään? Sitten suuttuu kun miehet eivät yleensä noissa asioissa kerro valkoisia valheita, kuten naiset.
Vierailija kirjoitti:
On ollut vaikeaa, mutta sain useamman viikon ajan paljon rakastan sinua viestejä yms. Nyt kun kysyin tätä eilen niin meillä oli riita päällä, jonka minä olin taas aloittanut.
Hankalan tilanteesta tekee se, että nämä riidat ja epävakaus johtuvat lähestyvistä kuukautisista eli sama kuvio toistuu joka kk ja vie elämästämme noin 1-1,5vkoa/kk. Pms oireeni ovat niin hirveät, että välillä tuntuu kuin olisin jossain psykoosissa ja jankkaan silloin koko ajan suhteesta miehelleni ja hän rasittuu ja suuttuu. Olen siis ihan eri ihminen tällöin.
Olen käynyt ongelman vuoksi kahdella gynekologilla ja psykiatrilla ja ainoa apu mitä sain oli masennuslääkkeet estämään oireita. Lääkkeistä ei ollut mitään apua, pää tuntui vaan normaalia oudommalta. Joten lopetin ne. Ja siis mitään masennusoireita minulla ei ole.
Pelkään, että koska mies sanoi eilen noin koko pitkä suhde on tuhoutunut näiden pms-oireiden takia. Olen itkenyt kaksi päivää ja tuntuu etten kestä näitä enää.
Olen miettinyt jo monesti miehen jättämistä, koska tuo vastaus kysymykseeni oli niin kamala :(
Ap
Hormonikierrukka
Vastasi rehellisesti. Teillä selvästi vaikea vaihe..sinä haluat teeskennellä, että ongelmat ei pahoja...mies eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hormonikierrukka
Mulla oli vuoden hkierukka. Vuosin 20 päivää kuussa joka kuu, lihoin 7 kiloa, karvoitus tummeni, finnit lisääntyi. Enpä suosittelisi.
Mies on kyllästynyt sun pms sekoiluun.
Vähän kuulostaa siltä, että hiukan jo alkanut pohtia eronkin mahdollisuutta. En voi miestä syyttää.
Täällä oli joskus ketju naisesta, joka kertoi masennusta sairastavasta miehestään. Kaikki käskivät naista jättämään miehen, jotta naisen elämänlaatu paranisi.
Vaikuttaa siltä, että miehen elämänlaatu paranisi ilman sinun kiukunpuuskia.
Miksei voi sitten jos ovat rehellisiä suoraan sanoa, että haluaa erota?
Kohdunpoisto tms. radikaalimpi ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
Eivät suostu tekemään. Olen ehdottanut sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Törppö mies. Ei rakkaus voi olla on-off. Sitä joko rakastaa tai ei. Jos rakastaa niin rakastaa riidoissakin eikä vastaisi noin tyhmästi tuollaisern kysymykseen.
Törppö sinä. Toisesta ei silti pidä välttämättä joka hetki vaikka rakastaisi.
Ei ollut tyhmä vastaus. Oli rehellinen.
Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menet mieheltä tuollaista kysymään? Sitten suuttuu kun miehet eivät yleensä noissa asioissa kerro valkoisia valheita, kuten naiset.
Samaa mieltä. Toinen vastasi rehellisesti. Hyvä. Ap:n olisi pitänyt suuttumisen sijaan kysyä, mikä miehen mielestä on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törppö sinä. Toisesta ei silti pidä välttämättä joka hetki vaikka rakastaisi.
Ei ollut tyhmä vastaus. Oli rehellinen.
Kasva aikuiseksi.
Eri asia tuollainen ettei aina pidä toisen käytöksestä tai reaktiosta, mutta rakkaus on syvempää. Se pysyy isoissakin riidoissa ja jos toinen kysyy rakastaako niin pitää sanoa, että rakastaa tai rehellisesti ettei rakasta, jos siltä tuntuu. Tuollainen epävarma vastaus on kiusaa ja saa kyllä toisen epävarmaksi ja hermostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kohdun poisto poista pms-oireita, pitäisi poistaa myös munasarjat ja sitten alkaisi heti vaihdevuodet. Eli kohdun poisto ei 8le ratkaisu.
Opit nyt, ettei kannata kysellä tyhmiä. Jos haluat romanttisen vastauksen niin kirjoita käsikirjoitus tulevasta romanttisesta kohtauksesta ja anna se ukollesi luettavaksi älykkyysosamäärästä riippuen päivää tai viikkoa ennen. Sitten ukkosi tietää mitä pitää sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hormonikierrukka
Mulla oli vuoden hkierukka. Vuosin 20 päivää kuussa joka kuu, lihoin 7 kiloa, karvoitus tummeni, finnit lisääntyi. Enpä suosittelisi.
Minulla 15 v. Pms oireet loppui. Ei kuukautisia. Ei mitään sivuvaikutuksia
Tarkoitti varmaan sitä, kun ei tiedä, ketä muita naisia olisi vaihtoehtoina siinä tilanteessa.