Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä miehen siskoa!

Vierailija
13.10.2018 |

Aloitan jo sanomalla, että tiedän, että olen hirveä ihminen! Mieheni teini-ikäinen sisko on meillä usein viettämässä aikaa, jopa päiviä. Nytkin koko viikonlopun kun vanhemmat jossain reissussa. Olen itse hyvin väsynyt, teen lähes 50h viikossa töitä ja minulla on vielä pieni 4vuotias lapsi. Viikonloppuisin teen pari h kotona töitä aamusta ja sit vaan ollaan. No miehen sisko on hyvin seurallinen ja kiinnostunut hyvin erikoisista asioista, joista en itse tiedä mitään. Miehen siskolla on myös mielenterveysongelmia, mutta se näkyy lähinnä sellaisena huomionhakuisuutena. Hän myös seuraa minua kaikkialle ja kyselee kokoajan jotain ja en vaan jaksa. Mieheni ei taas pidä siskolleen seuraa, vaan minun pitäisi kaikki hoitaa. Tiedän että siskon ongelmat johtuvat hänen perhetilanteestaan ja säälin häntä kyllä, mutta samaan aikaan, ei omat voimavaratkaan riitä. Mietin, että lähtisin tytön kanssa hotelliin kaksin, että saadaan viettää yhteistä aikaa ja olla vaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo, mutta en usko, että kukaan tunnistaa.. tällaisia perheitä on suomessa varmasti paljon ja varsinkin täällä pk seudulla.

Vierailija
22/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä vaan tarvitsee olla joskus itsekäskin ja viittaan nyt 20 kommenttiin. Ollaan autettu niiin paljon, ettet edes tiedä. Ja kyllä oman jaksamiseni kannalta haluan levätä. Ja kun juuri tätä haluan välttää 19. En halua olla se joka ohjaa ja keksii tekemistä, vaan se on mielestäni nyt mieheni tehtävä, kun on tänne siskonsa kutsunutkin. Tämän päivän suunnitelmatkin meni ihan uusiksi, kun oltiin illaksi sovittu kaveriporukalla menojakin, että mentäisi ravintolaan yhdessä syömään koko perheiden voimin, mutta tämä sisko ei oikein osaa käyttäytyä valitettavasti, enkä jaksa nyt olla se kurinpitäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini extrovertti, sinä ja tyttäresi introverttejä. Jo tässä ei oikein kemiat kohtaa. Meidän perheessä yksi extro. ja loput ollaan introverttejä. Aikuinen,jo omillaan asuva. Oon kyllä ihan poikki kun on käynyt kylässä.Myös ADHD diagnoosi.Onko teinillä diagnoosia? ADHD ihmiset ovat useimmiten intesiivisiä.

Kyllä teidän pitäis saada etukäteen tietää koska teini tarvitsee vahtimista,jotta voisitte planeerata nämä päivät. Esm. fyysistä liikkumista, leffoihin veljensä kanssa jne.Tietysti teillä myös tulisi olla oikeus kieltää tyttöä tulemasta teille.Olet valinnut itsellesi kiltin miehen,ei pysty sanomaan ei äidillensä.Teini helppo tyrkätä teille kun itse tarvitsevat lepoa tästä intensiivisyydestä.

Mieheni veljellä myös paljon ADHD viittaavaa käytöstä.Aikoinaan yrittivät saada mieheni "hieman kattomaan perään",ei ruvennut.Meillä siis sillon jo omia lapsia ja tarpeeksi stressiä oman erityislapsen takia.Ikäeroa miehelläni ja veljellänsä kaksi vuotta.

Vierailija
24/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini extrovertti, sinä ja tyttäresi introverttejä. Jo tässä ei oikein kemiat kohtaa. Meidän perheessä yksi extro. ja loput ollaan introverttejä. Aikuinen,jo omillaan asuva. Oon kyllä ihan poikki kun on käynyt kylässä.Myös ADHD diagnoosi.Onko teinillä diagnoosia? ADHD ihmiset ovat useimmiten intesiivisiä.

Kyllä teidän pitäis saada etukäteen tietää koska teini tarvitsee vahtimista,jotta voisitte planeerata nämä päivät. Esm. fyysistä liikkumista, leffoihin veljensä kanssa jne.Tietysti teillä myös tulisi olla oikeus kieltää tyttöä tulemasta teille.Olet valinnut itsellesi kiltin miehen,ei pysty sanomaan ei äidillensä.Teini helppo tyrkätä teille kun itse tarvitsevat lepoa tästä intensiivisyydestä.

Mieheni veljellä myös paljon ADHD viittaavaa käytöstä.Aikoinaan yrittivät saada mieheni "hieman kattomaan perään",ei ruvennut.Meillä siis sillon jo omia lapsia ja tarpeeksi stressiä oman erityislapsen takia.Ikäeroa miehelläni ja veljellänsä kaksi vuotta.

Tarkennus, siis miehen vanhemmat yrittivät.

Vierailija
25/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos se teini vaikka piirtelee, katsoo leffaa, leipoo, tanssii tai menee ulos 4veen kanssa niin saat levätä hetken

Vierailija
26/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi käskeä miestään seurustelemaan siskonsa kanssa. Ei se ole ap:n tehtävä. Miksi mies pääsee kuin koira veräjästä?

Meille vieraat ei tule kutsumatta lainkaan, oli sukulaisia tai muita. Eräs keino pitää huolta jaksamisesta on asettaa rajat. Kukaan muu ei sitä tee puolestasi.

Vierailija
27/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei ottanut siskoaan ja/tai sitä 4v mukaan kauppaan? 

Ja teini ei ole mikään pikkulapsi joka ei ymmärrä puhetta. Sano suoraan ihan asiallisesti että sinä olet niin väsynyt työviikon jälkeen ettet nyt jaksa sen kummemmin seurustella joten teini on hyvä ja katsoo vaikka jotain leffaa tai lukee vaikka lehteä. Toistetaan tarvittaessa kunnes saat hetken rauhan.

Kun mies tulee kaupasta niin sano että ottaa tytöt ja tekee heidän kanssaan jotain tai menee jonnekin koska sinä et nyt jaksa. Jos ei muuta niin voivat tehdä yhdessä ruokaa tai mennä vaikka jonnekin syömään.

Vierailija
28/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen koti niin eikös ne vieraat sovita yhdessä kuka tulee ja milloin?

Teinin vanhemmille soitat että nyt riittää ja et ole mikään ilmainen teininhoitopalvelu ja hoitakaa itse lapsenne. Teini tulee teillä kun kutsutaan eikä jatkuvasti. Omassa kodissa pitää saada olla myös rauhassa välillä. Miehelle väännät tämän myös rautalangasta. Jos mies haluaa siskonsa teille joka viikonloppu niin hän ottaa myös vastuun.

Vierailija
29/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä ap:n pitää vain jaksaa ja jaksaa niin onko teillä sama tilanne? Te itse hyysäätte miehen siskoa joka viikonloppu ja toimitte seuraneitinä aamusta iltaan? Helppoa puskista huudella ja toiselta vaatia.

Vierailija
30/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ymmärrä eikä teinin vanhemmat puhetta niin lähtisin vain tyynesti pois kun sisko tulee. Joka toinen viikonloppu ottaisin 4 v:n mukaan ja joka toinen viikonloppu mies hoitaa. Menisin vaikka hotelliin nukkumaan tai sitten istuisin kahvilassa lukemassa kirjaa ja menisin day spahan ja yöksi kotiin vain nukkumaan.

Vierailija
31/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini tulee pyytämättä ja kutsumatta niin ette muuta illan suunniltelmia!

Teini jää teillä ja viettää aikaa vaikka tietokoneella niinkuin muutkin teinit. Tai teini menee omaan kotiinsa niinkuin muutkin teinit voi olla kotona ilman seuraneitiä.

Tai jos teini on oikeasti niin vammainen ettei pysty yksin olemaan niin MIES jää kotiin ja sinä ap menet sinne ravintolaan syömään niinkuin oli sovittu. Pidä puolesi ja laita rajat sillä olet aikuinen ihminen eikös vaan?

Älä ole niin nössö tai jos olet niin ei auta valittaa. Elämä on valintoja.

Vierailija
32/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap hävisi? Menikö törkkäämään siskon ulos ovesta ;)

Vierailija
33/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä että joku viikosta toiseen suostuu elämään sellaista elämää mihin ei ole suostunut eikä ole tyytväinen. Joku raja. Kukaan ei auta jos ei itse kykene pitämään rajoja. 

Vierailija
34/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se 4v mukaan ja lähde pois. Mies tulee kaupasta niin on pakko ottaa vastuu omasta siskostaan. Kun ap ei enää hyysää siskoa niin tuskin mies sitä tekee ja vierailut vähenee. Mies tuskin on yhtä nössö kuin ap? 

Vierailija
35/36 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap?

Vierailija
36/36 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Katosin kun lähdin ystäväni luokse viettämään aikaa lapseni kanssa ja jätin mieheni siskonsa kanssa viettää aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi