En kestä miehen siskoa!
Aloitan jo sanomalla, että tiedän, että olen hirveä ihminen! Mieheni teini-ikäinen sisko on meillä usein viettämässä aikaa, jopa päiviä. Nytkin koko viikonlopun kun vanhemmat jossain reissussa. Olen itse hyvin väsynyt, teen lähes 50h viikossa töitä ja minulla on vielä pieni 4vuotias lapsi. Viikonloppuisin teen pari h kotona töitä aamusta ja sit vaan ollaan. No miehen sisko on hyvin seurallinen ja kiinnostunut hyvin erikoisista asioista, joista en itse tiedä mitään. Miehen siskolla on myös mielenterveysongelmia, mutta se näkyy lähinnä sellaisena huomionhakuisuutena. Hän myös seuraa minua kaikkialle ja kyselee kokoajan jotain ja en vaan jaksa. Mieheni ei taas pidä siskolleen seuraa, vaan minun pitäisi kaikki hoitaa. Tiedän että siskon ongelmat johtuvat hänen perhetilanteestaan ja säälin häntä kyllä, mutta samaan aikaan, ei omat voimavaratkaan riitä. Mietin, että lähtisin tytön kanssa hotelliin kaksin, että saadaan viettää yhteistä aikaa ja olla vaan.
Kommentit (36)
Taas kerran miesvauva joka hoidattaa naisella yhteisen lapsen, ja vielä ongelmaisen sisarensakin!! Älä alistu tuohon. Mies kantamaan vastuu.
Kyllä se vaan on miehesi tehtävä pitää siskolleen seuraa.
Mikä siinä on, että aikuiset ihmiset on niin saamattomia? Sano sille tytölle ja miehelles, että sua väsyttää ja haluat levätä. Ja miten pystyt rentoutumaan jonkun 4-vuotiaan kanssa, mutta rasitut teinistä? Luulisi olevan toisin päin.
Voi kun annoin itsestäni liian hyvän kuvan. Tarkoitin, että lähtisin 4 v tyttömme kanssa hotelliin pakoon. Nytkin olen vaan piilossa makuuhuoneessa, kun en vaan jaksa olla seuraneitinä jne jne. Ensinnäkään en tiennyt että miehen sisko edes tulee tänne, vasta kuin hän pamahti paikalle. Säälittää sisko ja ehkä aistii, että hieman välttelen seuraa, mutta olen koko viikon puhunut miehelle, että miten väsynyt olen ja haluan viikonlopun vaan levätä. Nytkin ilman mitään sanomatta lähti kauppaan ja jätti kaikki tänne minun huolehdittavaksi.
No se ehkä kuvaa kuinka raskas on teinin kanssa viettäminen aikaa vs. 4v. Teini siis kokoajan seuraa ihan kokoajan! Kyselee kysymyksiä ja kertoo näistä erikoisista kiinnostuksen kohteistaan ja kyselee minulta niistä. Näyttää tanssiliikkeitään ja tanssii ja laulaa. Ja ei kovin hyvin (tiedän, et oon hirvee) . Ja siis ihan kokoajan jotain, mutta en halua olla ilkeekään ja sanoa, etten jaksa olla heidän seurassaan, kun tiedän että tällä teinillä on muutenkin vaikeaa. Mun 4 v taas on samanlainen kun mä, aika introvertti ja jaksaa keskittyä pitkään asioihin, esim piirtäminen, lukeminen, ohjelmat yms. Esim tykkää vaikka kainalossa vaan löhöillä ja katsoa mun kaa ohjelmaa tai lukee kirjaakin yms. Jos uloskin menee, niin jaksaa hiekkakakkuja yms tehdä pitkään. Lapsi on hyvin rauhallinen, kun tää teini niin ad/hd
Miehen sisko myös väittelee 4v kanssa kokoajan, eikä ymmärrä että pieni lapsi saattaa puhua hassuja juttuja. Hän ei myöskään suostu syömään yhtään mitään! Ottaa kyllä ruoan lautaselle mutta kaikki on pahaa. Esim perus ruoatkin, kuten peruna ja jauhelihakastike, makaroonilaatikko,saalaatit yms
Muista että sääli on sairautta.
Auta mielummin kuin sääli, se auttaa enemmän itseäsikin.
Tytön tunnistaa näistä antamistasi tiedoista. Eli teidät kaikki tunnistaa. Vähän olisit voinut miettiä.
Vaikuttaisi siltä että olis juttelun aika tuon teinin vanhempien kanssa, aika törkeää vain heittää teini "hoitoon" ja itse lähteä matkoille.
Eikö tälle teinille ole mitään rajoja asetettu? Edes teillä ollessa?
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran miesvauva joka hoidattaa naisella yhteisen lapsen, ja vielä ongelmaisen sisarensakin!! Älä alistu tuohon. Mies kantamaan vastuu.
Miten sait tuosta sen, että mies ei hoida lasta!! Sinä vaan luit sen ennakkoasenteesi ( kaikki miehet ovat sikoja) kanssa ja vedät omia johtopäätöksiäsi.
Plus ap puhuu aloitustekstissä " minun lapsestani" mikä viittaisi siihen, ettei lapsi edes ole yhteinen.
Tottakai teinityttö mieluummin koittaa jakaa asioitaan naisen kanssa.
Sun asenne on todella tympeä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun annoin itsestäni liian hyvän kuvan. Tarkoitin, että lähtisin 4 v tyttömme kanssa hotelliin pakoon. Nytkin olen vaan piilossa makuuhuoneessa, kun en vaan jaksa olla seuraneitinä jne jne. Ensinnäkään en tiennyt että miehen sisko edes tulee tänne, vasta kuin hän pamahti paikalle. Säälittää sisko ja ehkä aistii, että hieman välttelen seuraa, mutta olen koko viikon puhunut miehelle, että miten väsynyt olen ja haluan viikonlopun vaan levätä. Nytkin ilman mitään sanomatta lähti kauppaan ja jätti kaikki tänne minun huolehdittavaksi.
Siis minne kauppaan? Shoppailemaan ja hengailemaan kaupungille vai ruokaostoksille? Ruokaostosten käynti ei varsinaisesti vapaa-aikaa ole.
Onko 4-vuotias yhteinen, puhut koko ajan SINUN lapsestasi?
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran yksi miesvihaaja.
On meidän yhteinen lapsi, viittasin vaan minun lapsella, että on oma, enkä ole uusioperheessä😂 väsyneet aivoni ei toimi. Ja olemme puhuneet vanhempien kanssa, mutta ei asiat miksikään muutu. Pian on tyttö onneksi täysi-ikäinen ja on kaiken apujen piirissä muuten.
Onko 4-vuotias teidän yhteinen vai sun jostain aiemmasta liitosta? Jos yhteinen, niin todella häiritsevää miten puhut " sinun lapsestasi". Jos aiemmasta liitosta, niin sinähän tässä kuvioissa olet myös vieraan lapsen työntänyt osittain miehen vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
On meidän yhteinen lapsi, viittasin vaan minun lapsella, että on oma, enkä ole uusioperheessä😂 väsyneet aivoni ei toimi. Ja olemme puhuneet vanhempien kanssa, mutta ei asiat miksikään muutu. Pian on tyttö onneksi täysi-ikäinen ja on kaiken apujen piirissä muuten.
Et kyllä mikään superempaattinen ihminen ole. No kukin tavallaan.
Toivottavasti oma tyttösi ei teini-iässä koita turvautua johonkiin aikuiseen, ja tämä torjuu hänet hankalana.
Tämä jo sanottiin aiemmin, mutta jos tämä ei ole provo, niin todella omituista tuoda tällaista tietoa tänne. Etkö yhtään ajatellut, että tästä tunnistaa teidät!
Miltä tytöstä tuntuu, jos hän lukee tämän!
Voin sen myöntääkkin, etten ehkä empaattinen olekkaan. Olen enemmän työnarkomaani ja kun vietän vapaa-aikaa haluan levätä tao tehdä lapsemme kanssa asioita. Iltaisin en oikein ehdi viettää perhe-aikaa kun noin 1h verran ennen kun menee jo lapsi nukkumaan
Taitaa pitää sinua ystävänään. Minkä ikäinen teini?
Suosittelisin, että kerrot miehellesi ja sanot että sisko on hänen vastuullaan. Yritä alkaa ottaa hieman aikuisempaa otetta siskon kanssa, nyt vaikutat vähän lapselliselta itsekin ja hänhän käyttää mahdollisuutensa 100 %.
Kysyt heti ovella, että onko hänellä esim. läksyjä ja sanot että ne pitää tehdä ensin. Sitten kerrot, mitä tekemistä itselläsi on ja sanot että haluat tehdä ne häiriöttä. Ilkeä ei tarvitse olla, voit laittaa hänelle yhdessä vaikka välipalaa jne.
Sitten kun on osannut olla, niin voittehan lähteä vaikka yhdessä 4-vuotiaan kanssa ulos hiekkakakkujen tekoon, meneepä 2 kärpästä yhdellä iskulla.
Jos ei onnistu niin sitten viettää aikaa miehen kanssa.
Tytölle itselleenkin on hyvä, että tulee vähän ryhtiä olemiseen. Lisäksi, kun ei saa riekkua koko aikaa kuin missäkin, niin ei ehkä ole enää niin houkutteleva paikka tulla koko ajan... ja jos tulee niin osaa olla.
Minä minä minä minä minä. Näin minä luin tämän.
Muista, että olet tätä mieltä toisten auttamisesta, kun seuraavan kerran itse tarvitset apua.
Kuulostaa tosi hyvältä ap :) Jätä nelivuotias miehen kanssa ja mene tytön kanssa viettämään tyttöjen aikaa. Vaikuttaa siltä että hän on yksinäinen ja luottaa sinuun.