Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja velkaa - mitä sinä tekisit?

Vierailija
12.10.2018 |

Tiedän että ihmiset tulevat niin huutamaan minulle, mutta.

Jouduin ottamaan lainaa 20t. Lyhennys 500e/kk. Asuminen noin. 500e ja siihen vakuutukset, sähköt jne jne elämisen kulut. Nyt pärjään, mutta. Miten ikinä voisin hankkia lasta? Asia on jäänyt harmittamaan todella paljon. Olen nyt 34v ja ei ole ihan hirveän kauan aikaa ja olen vasta tänä vuonna alkanut miettiä omia lapsia.

Työssä tienaan ihan hyvin, mutta suurin osa menee lainaan ja elämiseen.. en ole mikään pikavippiasiakas ja omistan asunnon miehen kanssa puoliksi.

Luuletteko etten pysty lapsesta edes haaveilla tässä tilanteessa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan kutemaan.

Kyllä yhteiskunta maksaa.

Eihän täällä muiden oikeuksista hössötetä kuin lapsiperheiden.

Sitä katso en juuri halua ja siksi en sitä lasta edes yritä tässä elämäntilanteessa, ja se harmittaa. Ap

Vierailija
22/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan kutemaan.

Sitä katso en juuri halua ja siksi en sitä lasta edes yritä tässä elämäntilanteessa, ja se harmittaa. Ap

Voithan käydä hakemassa lisäaikaa pakastamalla munasolusi, jos asia alkaa kovin vaivata. Mä tyydyin luovuttamaan, mutta Ruotsista on alkanut rantautumaan ''laina-ajan'' otto omille soluille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan kutemaan.

Voithan käydä hakemassa lisäaikaa pakastamalla munasolusi, jos asia alkaa kovin vaivata. Mä tyydyin luovuttamaan, mutta Ruotsista on alkanut rantautumaan ''laina-ajan'' otto omille soluille.

Mä luovutin munasoluja 3 kertaa 5 vuotta sitten. Pakastaminen olisi tietty ihan hyvä vaihtoehto. Ap

Vierailija
24/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin ottamaan lainaa 20t. Lyhennys 500e/kk. Asuminen noin. 500e ja siihen vakuutukset, sähköt jne jne elämisen kulut. Nyt pärjään, mutta. Miten ikinä voisin hankkia lasta? Asia on jäänyt harmittamaan todella paljon. Olen nyt 34v ja ei ole ihan hirveän kauan aikaa ja olen vasta tänä vuonna alkanut miettiä omia lapsia.

Työssä tienaan ihan hyvin, mutta suurin osa menee lainaan ja elämiseen.. en ole mikään pikavippiasiakas ja omistan asunnon miehen kanssa puoliksi.

Pysty HAAVEILEMAAN, ei  haaveilla. Opettele nyt edes äidinkieli kunnolla.

Ja unohda se lapsi ellet saa paremmin palkattua duunia jostain. Et tietenkään kerro miksi  se laina piti ottaa.Etkä  ole kuullut budjetoinnistakaan. Veikkaan että  sulta valuu oikeasti joka kk ihan kiva summa täysiin turhuuksiin joten excel auki ja KAIKKI menot sinne, joka sentti. Sitten katot mistä karsit jotta säästöönkin jää jotain.

Vierailija
25/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysty HAAVEILEMAAN, ei  haaveilla. Opettele nyt edes äidinkieli kunnolla.

Ja unohda se lapsi ellet saa paremmin palkattua duunia jostain. Et tietenkään kerro miksi  se laina piti ottaa.Etkä  ole kuullut budjetoinnistakaan. Veikkaan että  sulta valuu oikeasti joka kk ihan kiva summa täysiin turhuuksiin joten excel auki ja KAIKKI menot sinne, joka sentti. Sitten katot mistä karsit jotta säästöönkin jää jotain.

Jaa. En tiennyt että edes kirjoitin väärin.

Tulot ja menot on excelissä. Ei ole enää mistä nipistää. En tuhlaa mihinkään turhaan.

Onko sillä väliä miksi laina piti ottaa? Sitä kuitenkin on 20t. Ei se velan syy muuta sitä.

Ap

Vierailija
26/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenko ettet pysty haaveilla? Anteeksi mutta mun aivot meni solmuun tuosta.

Mutta itse asiaan. Nopealla googletuksella lapsen ensimmäinen vuosi on tiettävästi kallein, oliko 7000 euron paikkeilla, ja 18-vuotiaana 5500 euroa. Täysi-ikäisyyteen mennessä siis satatonnia ainakin, 130 000 taisi olla keskiverto. Siitä vaan laskin käteen että mistä se raha tempaistaan.

Moni on jättänyt lapsen hankkimatta koska ei ole varaa. Ystävänikin olisi halunnut enemmänkin lapsia, mutta sanoi itsekin että jos ei voita lotossa niin ei tule onnistumaan. Mutta minkäpä teet, jos rahaa ei vaan ole niin sitä ei vaan ole.

Herra paratkoon, 7000 euroa??! Mihin? Joo, turvaistuin, sänky, rattaat, vaipat, vaatteet, ruokaa, kohtuullisia terveydenhoitokuluja... mutta siis, 7000 euroa?! Tietysti jos ostaa kaiken mahdollisimman kalliina ja muokattuna versiona. Vai lasketaanko tähän auton ja asunnon vaihtajat 🤔

Vierailija
27/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse asiaan. Nopealla googletuksella lapsen ensimmäinen vuosi on tiettävästi kallein, oliko 7000 euron paikkeilla, ja 18-vuotiaana 5500 euroa. Täysi-ikäisyyteen mennessä siis satatonnia ainakin, 130 000 taisi olla keskiverto. Siitä vaan laskin käteen että mistä se raha tempaistaan.

Moni on jättänyt lapsen hankkimatta koska ei ole varaa. Ystävänikin olisi halunnut enemmänkin lapsia, mutta sanoi itsekin että jos ei voita lotossa niin ei tule onnistumaan. Mutta minkäpä teet, jos rahaa ei vaan ole niin sitä ei vaan ole.

Herra paratkoon, 7000 euroa??! Mihin? Joo, turvaistuin, sänky, rattaat, vaipat, vaatteet, ruokaa, kohtuullisia terveydenhoitokuluja... mutta siis, 7000 euroa?! Tietysti jos ostaa kaiken mahdollisimman kalliina ja muokattuna versiona. Vai lasketaanko tähän auton ja asunnon vaihtajat 🤔

"muokattuna" oli "kullattuna" vielä kirjoitushetkellä.

Vierailija
28/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika vaan juoksee, kun lapsien aika on "sitten joskus". Tietty sitä voisi aiemminkin havahtua siihen tosiasiaan, ettei lisääntymisikä kestä ikuisesti.

Vierailija
29/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin pölö, että on parempi unohtaa lapsihaaveista ja hankkia vaikka Marsu.

Vierailija
30/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys- ja hoitorahakaudella miehesi osuus on luonnollisesti korkeampi. Hoidathan teidän yhteistä lasta tuolloin. Toki voi se isäkin jäädä lasta hoitamaan. Järkevää jäädä sen jolla pienemmät tulot.

Vierailija
31/31 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa naureskelin.

Monia tavaroita saa käytettynäkin, eli aina tarvitse olla ostamassa sitä uusinta uutta. Vaunuissa toki täytyy huolehtia, ettei ole hometta (jos säilytetään ulkovarastoissa tms. niin nopeasti ilmestyy hometta). Ja turvaistuin tietty varminta ostaa uutena.

Vaatteita on kirppispöydät pullollaan, lisäksi monesti jokainen kumminkaima ilmestyy lahjoittamaan säkkikaupalla vauvanvaatetta, kun ilmoitetan vauvauutisesta.

Meillä oli lopulta jumalaton määrä koon 56-74cm vaatteita.

Äitiyspakkauksessakin tulee yhtäsun toista tarpeellista, kuten koon 74cm talvihaalari töppösineen, unipussi, vähän lisää vaatetta jne jne...

Vakuutukset kannattaa tietty olla, siis odotus- ja lapsivakuutus.

Sairaalalasku synnytyksestä taisi olla 300€ pintaan, jouduin siis kiireelliseen sektioon ja siksi oltiin vähän pidempään sairaalassa.

Mutta ei, en mitenkään saa kyllä 7000€ aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi