Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistetaanko se onko hakenut työpaikkaan?

Vierailija
12.10.2018 |

Jos työkkäristä tulee työtarjous hakea jotain työpaikkaa, voiko valehdella hakeneensa ja että ei päässyt, vai tarkistaako työkkäri firmalta onko joku kyseinen henkilö hakenut paikkaa?

Olen vasta vähän aikaa ollut työtön, ja nyt tuli joku ihan ihme tarjous kamalaan, minulle täysin epäsopivaan työhön. Uskon löytäväni varmasti omankin alan hommia, joten ei nyt tarvitse alkaa saarnaamaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. 

Vierailija
2/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pelaat varman päälle ja haet sinne? Raapusta keskinkertainen hakemus, joka ei erity joukosta mitenkään. ÄLÄ tuo itsestäsi esiin ominaisuuksia, joita ilmoituksessa pyydetään. Kerro rehellisesti, mitä työssä tarvittavia taitoja sinulla ei ole, mutta "olet nopea oppimaan".

Jaarittele hakemuksessa pitkään jostain työn kannalta epäolennaisesta (esim. omasta perheestä).

Älä valehtele tai kerro, että hait vain työkkärin määräyksestä. Se on turhaa ja voidaan katsoa, että tahallasi sabotoit työllistymistäsi (=karenssi), vaikka enpä tiedä, tarkastaako tällaisia asioita oikeasti kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tarkista. Kysyvät sulta haitko ja se siinä.

Vierailija
4/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, pelaat varman päälle ja haet sinne? Raapusta keskinkertainen hakemus, joka ei erity joukosta mitenkään. ÄLÄ tuo itsestäsi esiin ominaisuuksia, joita ilmoituksessa pyydetään. Kerro rehellisesti, mitä työssä tarvittavia taitoja sinulla ei ole, mutta "olet nopea oppimaan".

Jaarittele hakemuksessa pitkään jostain työn kannalta epäolennaisesta (esim. omasta perheestä).

Älä valehtele tai kerro, että hait vain työkkärin määräyksestä. Se on turhaa ja voidaan katsoa, että tahallasi sabotoit työllistymistäsi (=karenssi), vaikka enpä tiedä, tarkastaako tällaisia asioita oikeasti kukaan.

Tuo työ on sellainen, jonne varmasti kaikki pääsevät, mutta kukaan ei halua. Uskon että ovat epätoivoisia ja ottaisivat minut, vaikka esittäisin kuinka vajaaälyistä tahansa. Kiitos silti vinkeistä, ehkä yritän. Ja otan sitten vain karenssin, jos huono tuuri käy.

Ap

Vierailija
5/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietysti hinnoitella itsesi ulos.

Vierailija
6/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastat ap-kysymykseen muuten kuin oman kokemukseni pohjalta: ei mun firmaan ole kukaan soittanut ja kysynyt. (Firma ei ole omistamani.)

Paikka on ollut auki muutaman kerran tänä vuonna ja hakijoitakin.

Ei rehellisiä, ikävä kyllä.

-----------

Kun kymmenen vuotta sitten hain työtä, kerroin juuri niin kuin lainaamassani kirjoituksessa kehoitetaan:

- jos en jotain osaa, opin nopeasti

- tulen helposti kuin missi toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa

ja sokerina pohjalla

- olen yksinhuoltaja ja jos lapseni sairastuu, minulla ei ole muuta varsinaista tukiverkostoa kuin työssä käyvä äitini 200 km:n päässä.

---------

Olin rehellinen.

Sain työn 15 min. haastattelun perusteella n. 300 hakijan joukosta.

Onneksi työnantajani arvosti rehellisyyttä.

On niitä muitakin rehellisyyttä arvostavia varmasti edelleenkin tässä maailmassa.

-----------

Jos työtä ei halua, pitää tanssia nuoralla sen rehellisyytensä kanssa.

Vierailija
7/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti valehdellut ja en ole jäänyt kiinni.

Vierailija
8/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina hakemukseeni, että sain te-toimistolta kehoituksen hakea tätä paikkaa. Tottakai mainitsen asian, jos olen saanut niin järjettömän osoituksen, johon minulla ei ole mitään pätevyyttä. Yritän suojella mainettani, etten leimautuisi aivan idiootiksi. Esim. Sain vastavalmistuneena lähihoitajana osoituksen neurologian sh:n virkaan. Tässä ei voi olla enää kyseessä muu, kuin tahallinen nöyryytys. Vai ovatko te-toimiston virkailijat todellakin näin tyhmiä?

Vierailija
9/9 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Hain klo 23.50 yhtä paikkaa ja hakulomakkeen täyttö ei onnistunut.

Hain mutta en hakenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme