Haluan valoisammat illat. Onko se nyt sitten TALVIKAIKA? Missä voi äänestää? Oliko tänään viimeinen päivä? Toki
Kommentit (35)
Pysyvään kesäaikaan siirtyminen olisi sama, kuin koulujen ja töiden alkamisaika aikaistettaisiin seitsemään talvella. Aamuvirkkumafiahan tätä kannattaa, minä vaihdan maata jos tuohon helvettiin joudun.
Vierailija kirjoitti:
Putinin trollit taas markkinoivat Moskovan aikaa.
Eli mikä se on? Siis kesä vai talviaika?
Vierailija kirjoitti:
Pysyvään kesäaikaan siirtyminen olisi sama, kuin koulujen ja töiden alkamisaika aikaistettaisiin seitsemään talvella. Aamuvirkkumafiahan tätä kannattaa, minä vaihdan maata jos tuohon helvettiin joudun.
MÄ HALUUN NUKKUA PIDEMPÄÄN JA VALOISAT ILLAT. VASTATKAA SELKEÄSTI KUMPI AIKA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäaika
Vierailija kirjoitti:
Eikun kesäaika, jos haluaa valoisammat illat.
Mitä teet valoisemmalla illalla - et mitään. Nykyään hyvin monissa paikoissa on valaistus joten voi liikkua vaikka yöllä ja sen lisäksi löytyy taskulamput - otsalamput - autoissa on kunnon valot - polkupyörissä on kunnon valot. Talviaika sopiii suomalaisille sillä töiden jälkeen ollaan kotona viettäen laatuaikaa perheen kanssa ja valmistaudutaan menemään nukkumaan. On erittäin vaarallista terveydelle vähentää yöunen määrää jolloin sairastuu erittäin vakavasti jos ei saa riittävästi unta ja sen takia talviaika hoitaa ihmisen kehoa valmistautumaan siihen että illalla pitää mennä nukkumaan eikä valvoa enää kello 22:00 jälkeen.
Kävin ennen puoltayötä jättämässä puoltolauseen keskisen Euroopan ajalle. Ei missään tapauksessa ryssssien kanssa samalle aikavyöhykkeelle, olemme länsimaa.
Missä ajassa Venäjä siis on eli meidän kesä- vai talviajassa? Siellähän jouduttiin vaihtamaan aikaa, kun kansa rupes ottaan pattiin pimeät aamut, jotka Suomessakin on edessä, jos valkkaamme kesäajan. Eli päivä valkenee vasta n klo 10 aamulla pimeimpään talviaikaan. Tämä seikka saa kyllä elimistön sekaisin. Keväällä ja syksyllä on epänormaalin valoisaa silloin, kun elimistön pitäisi alkaa valmistautua nukkumiseen. Siinä ei pimennysverhot makkarissa auta. Elimistön pitää alkaa jo ennen pään tyynyyn painamista alkaa siis valmistautua. Sitä se ei tee, kun on liian valoisaa.
Ihmisten uniaika ja -laatu alkaa siis kesäajan valitessamme kärsiä ja siitä taad seuraa lukuisia sairauksia. On jo nyt paljon tietoa ja kokemusta jatkyuvan univajeen aiheuttamista sairauksista. Eli se on osasyyllinen lukuisiin sairauksiin joihin ihminen ei välttis sairastuisi, jos unen määrä olisi riittävä.
Ihmettelen miksi porukka haluaa luopua kellojen siirrosta. Sehän on jo nyt tiedossa, että kolarit lisääntyvät liikenteessä tosi paljon tämän muutoksen myötä. Miksi ihmiset haluavat, että kolareita sattuu enemmän ja ihmisiä kuolee? Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Psykologilta voisit saada apua vainoharhaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat nukkua pidempään, ni talviaika jos taas halua valoisemmat illat ni kesäaika, et voi valita molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä se on? Siis kesä vai talviaika?
Kesäaika on moskovan aika. Eli nyt kun on vielä kesäaika (UTC +3), ni meillä on kello yhtä paljon kuin Moskovassa. Kun siirrytään talviaikaan (UTC +2), ni olla tunti jäljessä Moskovaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa Venäjä siis on eli meidän kesä- vai talviajassa? Siellähän jouduttiin vaihtamaan aikaa, kun kansa rupes ottaan pattiin pimeät aamut, jotka Suomessakin on edessä, jos valkkaamme kesäajan. Eli päivä valkenee vasta n klo 10 aamulla pimeimpään talviaikaan. Tämä seikka saa kyllä elimistön sekaisin. Keväällä ja syksyllä on epänormaalin valoisaa silloin, kun elimistön pitäisi alkaa valmistautua nukkumiseen. Siinä ei pimennysverhot makkarissa auta. Elimistön pitää alkaa jo ennen pään tyynyyn painamista alkaa siis valmistautua. Sitä se ei tee, kun on liian valoisaa.
Ihmisten uniaika ja -laatu alkaa siis kesäajan valitessamme kärsiä ja siitä taad seuraa lukuisia sairauksia. On jo nyt paljon tietoa ja kokemusta jatkyuvan univajeen aiheuttamista sairauksista. Eli se on osasyyllinen lukuisiin sairauksiin joihin ihminen ei välttis sairastuisi, jos unen määrä olisi riittävä.
Venäjä joli aikaisemmin pysyvässä kesäajassa (Moskovassa UTC +4), mutta päättivät vaihtaa pysyvään normaali, eli talviaikaan (Moskovassa UTC+3). Suomen kesäaika on UTC +3 ja talviaika UTC +2.
Toisissa keskusteluissa taas vaaditaan aamujen alkamisaikoja myöhemmäksi. Kesäaika pysyvästi ja alkamisajat tuntia myöhemmin tarkoittaa täsmälleen samaa pimeyden määrää esim koulupäivän lopuksi kuin talviaika ja alkamisajat ennallaan.
Aika ihmeellistä, jos osa kansalaisista ei edes tiedä kumpi on kesä- vai talviaika ja äänestävät sitten väärin. Normaaliaika eli UTC+2 on Suomessa paras. Siihen jäätäköön.
Kunhan kellonsiirtely loppuisi. Muulla ei ole niin väliä.