1,5 vuotta vielä niin pääsen laitoksesta pois
Kommentit (32)
Mistä laitoksesta? Itse työskentelen vesivoimalaitoksessa ja 6kk 20pv niin pääsen pois eli eläkkeelle! Ollaanko kenties työtovereita?
Sitten ne ongelmat vasta alkaa. JÄlkeenpäin ku kattoo ni laitokses oliki hyvää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella enää muutama kuukausi :)
Toivottavasti jaksat loppuun asti.
Olis ihana päästä heti täältä vapauteen, mutta SOSIAALIVIRANOMAISET ovat eri mieltä kanssani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä laitoksesta? Itse työskentelen vesivoimalaitoksessa ja 6kk 20pv niin pääsen pois eli eläkkeelle! Ollaanko kenties työtovereita?
Jos olisin vesivoimalaitoksessa töissä, niin voisin irtisanoa itseni vaikka heti. Selvennän kuitenkin Sinulle av-mamma, että lastenkoti on kyseessä.
Ap
Ootko lukenut Monte Criston Kreivin?
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne ongelmat vasta alkaa. JÄlkeenpäin ku kattoo ni laitokses oliki hyvää aikaa.
Eli se on toisinsanoen samantekevää lähdenkö täältä "vahingossa" nyt vai 20 vuoden päästä?
Ap
Soitin lääkärillesi ja hän suostui lisäämään 10-vuotta laitosaikaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se semmoista päätöstä tee yhden kukkahattutädin soitosta.
Ap
Laitoselämä ei ole kivaa. Satun tietämään. Lupaan, että poispääsysi jälkeen taivas EI aukea! Sen jälkeen elät persaukisena jossain lähiökopperossa ja vastaat joka liikkeestä sosiaalitantoille, jotka arvioivat rahantarpeesi sentti sentiltä. Jos olet tyttö, kaiken maailman setämiehet perheenisistä linnakundeihin pitävät sinua helppona, koska olet entinen laitosnuori. Jos olet poika, sinun oletetaan olevan ilmaista työvoimaa joko rikosteluun tai paskaduuneihin jossain nollaharjoittelussa.
Sinulla on puolitoista vuotta aikaa ruveta oman onnesi sepäksi. Ja se on paskamaista, koska se vaatii työtä. Joudut ehkä paneutumaan opiskeluun, vaikka monen laitosnuoren tavoin siitä puuhasta on vain paskoja kokemuksia. Jos haluat parempaa tulevaisuutta, joudut jättämään ne niin kutsutut kaverit eli hyväksikäyttäjät, joita hatkareissuilla ja kotilomillasi tapaat. Älä usko, että laitoksesta pääseminen parantaa yhtään mitään elämässäsi, ellet itse ole valmis muutokseen. Äläkä odota, että itse jaksat kaiken. Kelpuuta se apu, mitä et halua. Ja lopeta päihteiden kanssa puljaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se semmoista päätöstä tee yhden kukkahattutädin soitosta.
Ap
En ole kukkahattutäti vaan setä. Annoin tarpeeksi rahaa niin hän suostui siihen. Uutisen kuulet maanantaina.
Toivon sulle Ap kaikkea hyvää. Toivottavasti saat mahdollisimman hyvän elämän. Tsemmpiä! Toivottavasti jaksat myös itse tehdä töitä oman elämäsi hyvään rakentamiseen. Hyvää syksyä ja kaikkea muutakin hyvää sulle!
Oletko ap koskaan saanut kyr-pää pyl-lyysi?
Mitäs sitten tapahtuu? Oma asunto? Opinnot ilmeisesti kesken? Toivottavasti et liikaa innostu täysi-ikäisen elämästä vaan huolehdit koulut loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti.
Ap
No lue!
Vierailija kirjoitti:
Toivon sulle Ap kaikkea hyvää. Toivottavasti saat mahdollisimman hyvän elämän. Tsemmpiä! Toivottavasti jaksat myös itse tehdä töitä oman elämäsi hyvään rakentamiseen. Hyvää syksyä ja kaikkea muutakin hyvää sulle!
Tämä hyvä mieti sitä.Kukaan muu ei voi elämäsi suuntaa muuttaa kuin sinä itse.
Ei se niin hienoa ole kun pitää itse alkaa huolehtimaan omasta toimeentulostaan. Poispääsy on kriittistä aikaa ja siinä ehtii muutamassa kuukaudessa tehdä esimerkiksi sellaiset vuokravelat, että niistä kärsii pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Laitoselämä ei ole kivaa. Satun tietämään. Lupaan, että poispääsysi jälkeen taivas EI aukea! Sen jälkeen elät persaukisena jossain lähiökopperossa ja vastaat joka liikkeestä sosiaalitantoille, jotka arvioivat rahantarpeesi sentti sentiltä. Jos olet tyttö, kaiken maailman setämiehet perheenisistä linnakundeihin pitävät sinua helppona, koska olet entinen laitosnuori. Jos olet poika, sinun oletetaan olevan ilmaista työvoimaa joko rikosteluun tai paskaduuneihin jossain nollaharjoittelussa.
Sinulla on puolitoista vuotta aikaa ruveta oman onnesi sepäksi. Ja se on paskamaista, koska se vaatii työtä. Joudut ehkä paneutumaan opiskeluun, vaikka monen laitosnuoren tavoin siitä puuhasta on vain paskoja kokemuksia. Jos haluat parempaa tulevaisuutta, joudut jättämään ne niin kutsutut kaverit eli hyväksikäyttäjät, joita hatkareissuilla ja kotilomillasi tapaat. Älä usko, että laitoksesta pääseminen parantaa yhtään mitään elämässäsi, ellet itse ole valmis muutokseen. Äläkä odota, että itse jaksat kaiken. Kelpuuta se apu, mitä et halua. Ja lopeta päihteiden kanssa puljaaminen!
Jaa, mulla meni elämä kyllä ihan toisin. Täytin 18, muutin omaan asuntoon ja kävin amiksen loppuun. Ihan heti töitä ei löytynyt mutta ei siinä kauaa silti tarvinnut peukaloitaan pyöritellä. Sossun kanssa en ollut sen jälkeen tekemisissä.
Minusta nuorisokodissa oli oikeastaan ihan kivaa. Oli mukavat työntekijät ja aika vapaasti sain elellä, kiitos hyvän käytöksen.
Mun lapsella enää muutama kuukausi :)
Toivottavasti jaksat loppuun asti.