Minkälainen ihminen ei uskalla ulkoilla pimeällä?
Kysyn ihan mielenkiinnosta, itse kun en uskalla ulkoilla valosalla, ainoastaan pimeällä.
En kaipaa huomiota enkä halua että ihmisiä on kaikkialla. Pimeällä ihmisiä on liikkeellä vähemmän, ja tunnen olevani piilossa. Onko pimeän pelkääjä sitten minun vastakohta, eli haluaa saada huomiota, haluaa nähdä paljon ihmisiä?
Kommentit (26)
Vaikkapa ihminen jolla on huonoja kokemuksia yksin pimeällä liikkumisesta. Joku pelkää Kaisaniemen puistoa yöllä, toinen ei vielä pelkää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pimeän turvin on helppo vaania pensaikosaa, puun takana tai kulman takana astalon kanssa ja odottaa pahaa-aavistamatonta lenkkeilijää, jonka kimppuun voi käydä ja purkaa kaikki elämän aggressiot....
Pelkään siis pimeällä liikkuvia pimeitä ihmisiä.
Onneksi minä olen sellanen pimeä itse, enemmän kuin saalis.
Vaistoan lähestyvän ihmisen jo kaukaa, ja jos ehdin, menen piiloon tai toista kautta.
ap
Mun lapsuuden kaveri ei pelännyt rautatieasemalla ja maksoi siitä hengellään
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuuden kaveri ei pelännyt rautatieasemalla ja maksoi siitä hengellään
Rautis oli kyllä helavatan pelottava paikka öisin ainakin 80-luvulla. 90- ja 2000-luvulla silleen 50/50, nykyään ehkä turvallisimpia paikkoja Helsingissä kun isoveli valvoo.
No vaikka minunlaiseni, joka on kerran pimeän aikaan joutunut toisen ihmisen mukiloimaksi. Kävelin kotiin klo ~21 koulusta ja joku sekopää tulee päälle. Eräänä kertana sain ottaa juoksuaskelia kotiovelle kun joku toinen sekopää lähti seuraamaan kesken matkaa. Näitä pipipäitä meillä päin katsos riittää.