Mulla on alkanu ilmestymään yksittäisiä valkoisia kulmakarvoja vaikka olen vasta 36-vuotias.
Ei kai sitä rupea jo näin nuorena harmaantumaan? Apua!
Järkytys oli iso kun katsoin peiliin ja näin kulmakarvojen rupeavan muuttamaan väriään. 🙈
Kommentit (12)
Ei kaikki harmaannu samassa iässä, sen määrää geenit koska alkaa eikä siihen voi vaikuttaa mitenkään. Mutta onneksi harmaantumisen alkuajankohta ei ennusta eliniästä yhtään mitään.
Minä olen nähnyt ekoja harmaita jo vähän yli parikymppisillä. Toiset vaan harmaantuu aikaisemmin kuin toiset.
Minulle tuli 37-vuotiaana todella paljon harmaata/valkoista hiuksiin. Kulmakarvoja nypin vuosikausia ja sitten kun päätin antaa niiden kasvaa, niin uudet karvat olivat ihan vitivalkoisia. Ihoni on kuitenkin sileä, joten en usko että harmaantuminen tarkoittaa ennenaikaista vanhenemista.
Mies36v kirjoitti:
Sama juttu, muutamia löytyy. Ekat harmaat hiuksetkin (yksittäisiä) tuli jo 34v. Ryppyjäkin on jo vähän, muutama vuosi sitten ei vielä yhtään. Aika tekee tehtävänsä.
Argh, en mä halua näin nuorena alkaa jo mummoutumaan. Olo ei oo yhtään vanha mutta toisaalta neljän vuoden päästä sitä on jo nelikymppinen. Vaikka en halua ajatella olevani jo niin vanha. 😞 Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli 37-vuotiaana todella paljon harmaata/valkoista hiuksiin. Kulmakarvoja nypin vuosikausia ja sitten kun päätin antaa niiden kasvaa, niin uudet karvat olivat ihan vitivalkoisia. Ihoni on kuitenkin sileä, joten en usko että harmaantuminen tarkoittaa ennenaikaista vanhenemista.
Onneksi mulla ei oo vielä hiukset alkanu vaihtamaan väriä. Sitä odotellessa....
Vaihdankohan mäkin talveksi talviturkin niinkuin monet eläimetkin. 🤣 Ap
Mulla rupesi tukka harmaantumaan jo vähän päälle parikymppisenä ja kun olen mies, niin sehän myös alkoi harventua 28-vuotiaana. Nyt kehitys on jotenkin pysähtynyt. Olen nyt 30v. Harmaantuminen oli ihan ok, mutta kaljuuntuminen vähän järkytti.
Jos yhtään lohduttaa, niin ainakin musta harmaat ja valkoiset hiukset, ja miksei kulmatkin, näyttää jotenkin hienoilta. Musta myös tuntuu, että harmaantuminen tuo myös jotain arvokkuutta ja auktoriteettiä ihmisen olemukseen.
Kaljuuntumista lukuunottamatta mä olen tyytyväinen huomatessani vanhentumisen merkkejä itsessäni. Se on vaan mielenkiintoista ja itse olen aina näyttänyt myös liian nuorelta. Olisi ihan mukavaa näyttää edes aikuiselta. Mä olen ylpeä mun pienistä naururypyistäkin. Naamastani ainakin näkee, että olen ihminen, joka nauraa ja hymyilee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla rupesi tukka harmaantumaan jo vähän päälle parikymppisenä ja kun olen mies, niin sehän myös alkoi harventua 28-vuotiaana. Nyt kehitys on jotenkin pysähtynyt. Olen nyt 30v. Harmaantuminen oli ihan ok, mutta kaljuuntuminen vähän järkytti.
Jos yhtään lohduttaa, niin ainakin musta harmaat ja valkoiset hiukset, ja miksei kulmatkin, näyttää jotenkin hienoilta. Musta myös tuntuu, että harmaantuminen tuo myös jotain arvokkuutta ja auktoriteettiä ihmisen olemukseen.
Kaljuuntumista lukuunottamatta mä olen tyytyväinen huomatessani vanhentumisen merkkejä itsessäni. Se on vaan mielenkiintoista ja itse olen aina näyttänyt myös liian nuorelta. Olisi ihan mukavaa näyttää edes aikuiselta. Mä olen ylpeä mun pienistä naururypyistäkin. Naamastani ainakin näkee, että olen ihminen, joka nauraa ja hymyilee paljon.
Kyllä kokonaan valkoiset kulmakarvat varmasti hyvän näköiset olisikin mutta ei muutama valkoinen karva joka sojottaa ihan siinä yläreunassa näkyvimmällä paikalla.
Valkoiset tai hopeiset raidat hiuksissa olisikin upeat. Niistä en ehkä niinkään järkyttyisi kuin nyt näistä valkoisista ensimmäisistä karvoista. Ap
Minulle alkoi ilmaantua yksittäisiä valkoisia kulmakarvoja kuusikymppisenä. Hassua mutta äidillänikin harmaantuvat vain kulmakarvat, muuten tumma tukka on haalistunut muttei harmaa!
Harmaita hiuksia en vielä ole löytänyt yhtään.
Omasta päästäni taas on selvästi havaittavissa jo 36 vuotiaana näyttämään sille, että toisin kuin kukaan sisaruksistani tai kumpikaan vanhemmistani, niin minun kohtalona on, että vielä jonain päivänä olen kalju. Aika monta lääkettä ja rohtoa olen kokeillut ja maksanut kalliita hintoja erikoisläkärin käynneistä mutta toistaiseksi niistä ei ole ollut apua.
Olenko sitten pinnallinen kun näin olen mennyt rahojani käyttämään? Varmasti. mutta vielä enemmän olen ärsyyntynyt ihmisten ennakkoluuloisuudesta ja osan tarpeesta viisastella asian suhteen; kykenemättä tajuamaan, että ei me kaikki olla vapaaehtoisesti kaljuuntumassa, vaikka emme -toistaiseksi- ole pyrkineetkään peittämään kaljuuntumistamme peruukilla tai tupeilla jotka ovat toden- näköisesti olisivat tällä hetkellä ainoita, joilla saattaisin välttää kaljuuntumisen näkymisen. -
Vahinko, että nekin AV:n tietäjät jotka tietävät ja hallitsevat varmasti tietävt konstit ja keinot siihen, miten kasvattaa luonnollisesti omia uuia hiuksia kaljuuntuneille alueille(kin) viisastelevat mieluummin täällä ja pitävät tietonsa visusti omana tietonaan.
Mikäs siinä. - Joku toinen saattaisi tienata tuollaisella tiedolla varovaisesti arvioiden usemman miljoonan ja saattaisi siinä sivussa ilahduttaa monta kaljuuntumisensa kanssa kärvistelevää. Vaikka ei tähän kaljuuntumiseen kuole; vaikka osa -onneksi pieni osa- tulkitseekin kaljuuntumisen aina olevan merkki huonosta elämästä tai elmän tavoista ja tai vähintään sairaudesta. Onneksi suurin osa pitää ja ymmärtää kaljuuntumisen olevan luonnollinen osa moninaisuutta ja erilaisuuden kirjoa.
Minun mies oli kokonaan harmaa jo nelikymppisenä. Ei se niin iso asia ole. Jotkut vain harmaantuvat aikaisemmin kuin toiset.
Miksi nämä harmaat tulevat niille, jotka eivät niitä halua? Miksei mulle, joka olen odottanut kuin kuuta nousevaa harmaiden ilmestymistä?
Sama juttu, muutamia löytyy. Ekat harmaat hiuksetkin (yksittäisiä) tuli jo 34v. Ryppyjäkin on jo vähän, muutama vuosi sitten ei vielä yhtään. Aika tekee tehtävänsä.