Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla ei ole velvollisuutta auttaa muita

Vierailija
10.10.2018 |

Sellaiset ihmiset, jotka on kasvatettu uskomaan, että on velvollisuus auttaa muita ovat jotenkin säälitääviä... Aina ihan k*rpä otsassa siitä, kun muita on pakko auttaa. Eivätkä he edes tajua, että eivät he halua auttaa. Sen huomaa siitä, että he odottavat saavansa toiselta vastineen.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia te vastailette äitihullulle? Ilmoittakaa vaan kaikki viestit asiattomaksi saman tien.

Aihe kiinnostaa, koska heillä on aivotoimintaa, tiedoksesi vain.

Ap

Vierailija
22/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten itke, kun tarvitset itse apua, eikä kukaan tulekaan apuun.

Sitä saa mitä tilaa.

Kenen tarvitsisikaan tulla? Sitä varten on palveluja yms. Ystävien tehtävä se ei ole.

Ap

Sinulla ei ole ystäviä

En ole hyväksikäyttäjä, jolla pitäisi olla "ystäviä", että voi hyödyntää heitä, kuten sulla pitää olla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Kenen tarvitsisikaan tulla? Sitä varten on palveluja yms. Ystävien tehtävä se ei ole.

Ap

Sinulla ei ole ystäviä

Eikä myöskään yhteistyökumppaneita

Vierailija
24/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Ap

Sinulla ei ole ystäviä

Eikä myöskään yhteistyökumppaneita

On yhteistyökumppaneita.

Ap

Vierailija
25/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä ihminen, joka on joutunut näkemään paljon vaivaa ja uhrauksia saavuttaakseen jotain haluamaasi, mikä ei sinua kuitenkaan onnelliseksi tehnyt. Huomasin, että oma empatiakykyni alkoi kadota siinä samalla mitä enemmän sai töitä tehdä ja tärkeitä asioita jättää toissijaikseksi. Olen huomannut, että monella vastaavalla on sama juttu ja se on mielestäni aika helvetin huono merkki tästä ja monesta muusta yhteiskunnasta. Lisää kilpailua ja ihmisten tyytymättömyyttä ja vaatimuksia muille, jotka eivät ole käyneet samaa urakkaa läpi.

Vierailija
26/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kreisi aloitus, mutta.

Jos et auta muita, miksi kukaan muu auttaisi sinua? Yksin et täällä pärjää jollet ole sikarikas, ja vaikka olisitkin, kestätkö henkisesti yksinäisyyden? Jos olet asberger-miljunääri, o.k, jos et, mitä..?

Vierailija
27/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen esim psyykkinen puoli se on paljon monimutkaisempi kuin mitä itse tavallaan jaksaa uskoa. Tavallaan voisiko sanoa tietoinen mieli ja ymmärrys käsittää asioita niin että se tietyissä kehyksissä kykenee jollakin tavalla mielii hallitsemaan jotakin asiaa mutta ne merkityssuhyeet ja aliyajunnallisett asiat ei nousee käsitteellisiksi ymmärtää niiden todellista merkitystä joss niille ei pysty luomaan omansalaisia ymärryksen tunnistamia hahmoja.

Vierailija
28/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ehkä ihminen, joka on joutunut näkemään paljon vaivaa ja uhrauksia saavuttaakseen jotain haluamaasi, mikä ei sinua kuitenkaan onnelliseksi tehnyt. Huomasin, että oma empatiakykyni alkoi kadota siinä samalla mitä enemmän sai töitä tehdä ja tärkeitä asioita jättää toissijaikseksi. Olen huomannut, että monella vastaavalla on sama juttu ja se on mielestäni aika helvetin huono merkki tästä ja monesta muusta yhteiskunnasta. Lisää kilpailua ja ihmisten tyytymättömyyttä ja vaatimuksia muille, jotka eivät ole käyneet samaa urakkaa läpi.

En ole pyrkinyt kohti haluamaani, vaan minut on pakotettu pyrkimään kohti muiden päämääriä ja hyötyä ja tavoitteita. En ole varma tosin, liittyykö se tähän. Paitsi että ainoa käsitys, joka tuota vaatineella ihmisellä oli ihmisten keskinäisestä auttamisesta oli, että se tehdään velvollisuudesta. Ja siis en ole ikinä suostunut ajattelemaan niin. Minusta velvollisuudesta auttajat ovat alinta paskaaa.

Ap

Vierailija
29/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et auta muita, miksi kukaan muu auttaisi sinua? Yksin et täällä pärjää jollet ole sikarikas, ja vaikka olisitkin, kestätkö henkisesti yksinäisyyden? Jos olet asberger-miljunääri, o.k, jos et, mitä..?

Oon aika rikas. Ja mua voi auttaa, jos haluaa. Miksi ihmeessä joku auttaisi minua velvollisuudesta?

Ap

Vierailija
30/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kenenkään tarvitse tehdä mitään sinun hyväksesi kivikissa. Siinäs parut ja säälit itseäsi ihan rauhassa.

Olet kyllä tämän palstan sekopäisin tapaus.

Vierailija
31/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi onkin rahaa, niin ei tarvitse kontata pää mudassa ja paskassa kun joku, jolla ei oikein hommat suju tarttisi, koska muuten mua nyhyyy ei auta kukaan.

Ap

Vierailija
32/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi onkin rahaa, niin ei tarvitse kontata pää mudassa ja paskassa kun joku, jolla ei oikein hommat suju tarttisi, koska muuten mua nyhyyy ei auta kukaan.

Ap

Siis tarttisi *apua

Ap

Vierailija
33/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika rikas. Ja mua voi auttaa, jos haluaa. Miksi ihmeessä joku auttaisi minua velvollisuudesta?

Ap

Voi auttaa..? Kuka haluaisi muuten kuin rahasta, jos asenteesi on tuo?

Ai niin, onhan sulla varaa vaihtaa kutistajaakin kun ei vastaukset miellytä...

Vierailija
34/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pyrkinyt kohti haluamaani, vaan minut on pakotettu pyrkimään kohti muiden päämääriä ja hyötyä ja tavoitteita. En ole varma tosin, liittyykö se tähän.

Voisitko avata tätä hieman, koska muuten se kuulostaa juuri siltä mitä yritin sanoa. Olet alkanut syyttää tästä valinnasta muita.

Vierailija
35/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pyrkinyt kohti haluamaani, vaan minut on pakotettu pyrkimään kohti muiden päämääriä ja hyötyä ja tavoitteita. En ole varma tosin, liittyykö se tähän.

Voisitko avata tätä hieman, koska muuten se kuulostaa juuri siltä mitä yritin sanoa. Olet alkanut syyttää tästä valinnasta muita.

Ei se ole ollut valinta. Kyseinen hlö on äitini.

Ap

Vierailija
36/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte auttaa ketään. Se on mulle ihan fine. Sulle on varmaan ihan fine, että muut ihmiset auttaa toisiaan ja jopa nauttii siitä.

Vierailija
37/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi auttaa..? Kuka haluaisi muuten kuin rahasta, jos asenteesi on tuo?

Ai niin, onhan sulla varaa vaihtaa kutistajaakin kun ei vastaukset miellytä...

No, mieti itse, miksi ihmiset auttavat muita. Saa hyvän mielen, samaistuu toisen ahdinkoon ja osaa auttaa siinä (harvinaisempaa toki) tms syitä.

Ap

Vierailija
38/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tartte auttaa ketään. Se on mulle ihan fine. Sulle on varmaan ihan fine, että muut ihmiset auttaa toisiaan ja jopa nauttii siitä.

Ei ne, jotka auttaa velvollisuudesta, nauti siitä.

Ap

Vierailija
39/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ihmiset, jotka on kasvatettu uskomaan, että on velvollisuus auttaa muita ovat jotenkin säälitääviä... Aina ihan k*rpä otsassa siitä, kun muita on pakko auttaa. Eivätkä he edes tajua, että eivät he halua auttaa. Sen huomaa siitä, että he odottavat saavansa toiselta vastineen.

ylpeys käy lankeemuksen edellä. Toivottavasti kukaan ei auta sinua. 

Vierailija
40/71 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne, jotka auttaa velvollisuudesta, nauti siitä.

Ap

Ei ihmiset yleensä auta velvollisuudesta.