Tunnetko ihmisiä/ ketään, kenellä on useita aseita kotonaan?
Enkä tässä tarkoita ilmakivääriä tai isoisän vanhaa sorsastuksen haulikkoa.
Tuli vaan mieleen tuosta Sipoon ampujasta.
Itse on tietääkseni kyllä tunne yhtäkään.
Asun etelä suomalaisessa kaupungissa, joten kaikenlaiset hirvestäjät ja muut jahtaavat asuu varmaan muualla.
En osaa edes kuvitella että kenelläkään olisi tai miksi olisi useita aseita omassa kodissaan!?
Kommentit (10)
En, enkä haluaisi tunteakaan. Jos siis ovat jotain muita kuin metsästyaseita.
En tunne ketään ns. asehullua. Tuttavalla on aseita, peltikaapissa joka on lukossa. Aseiden lukot, jos ovat irrotettavissa ovat muualla, lukot lukkojen takana. Ampumatarvikkeet sitten jossain eri peltikaapissa, lukitussa tietenkin. Ihan täysipäistä sakkia.
Tunnen useammankin ja kasvoin kodissa jossa on aseita. Ensin ne oli iha jokasen saataville ko asekaapit ei ollu pakollisia. Ne vain nojasi telineeseen ja kuka vain meistä lapsista ois voinu sen saada. Ko asekaapit tuli pakollisiksi nii isi silti kertoi avaimen olinpaikan.
Oon myös ite ampunu useamman kerran isin aseilla. En oo missää vaiheessa aikonu hommata ase- tai metsästyslupaa mut isi halus huolehtia et osataan käyttää jos joku koittaa tunkeutua taloon sisälle.
En oo ikinä pitäny aseita mitenkää pahana asiana kunha aseen hommaaminen on vaikeaa eikä joka hullulle niitä jaeta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa edes kuvitella että kenelläkään olisi tai miksi olisi useita aseita omassa kodissaan!?
No samasta syystä kuin miksi jollain olisi sukset, polkupyörä, palapeli, shakkilauta tai ihan mitä tahansa harrastusvälineitä kotonaan.
Tunnen. Useimmilla metsästyskiväärejä. Oli meillä kotonakin joskus revolveri kun olin nuori.
On itselläkin ollut (mulle) luvaton ase epäasiallisessa säilytyksessä autotallissa. Piti toimittaa se omistajalleen, mutta ei ollut asiaa sinne asti. Perikunnan talosta otin talteen ettei päädy väärille teille.
Yhdellä tuntemallani ääliöllä oli kuulemma dynamiittia kerrostalossa. Ei hirveesti hotsita asua kaupungin vuokrataloissa.
Vierailija kirjoitti:
En, enkä haluaisi tunteakaan. Jos siis ovat jotain muita kuin metsästyaseita.
Eli eläimen ampuminen on mielestäsi OK, mutta pahvitaulun ei. Seeeeelvä.
Mun veljellä on haulikko ja joku muu. Kahden lukon takana, en ole koskaan nähnyt. Asun Helsingissä, hän asuu Pirkanmaalla perheineen.
Kyllä. Eräs Suomea arvokisoissakin edustanut tarkkuusampuja. Harrastaa myös metsästystä.
Vei minut kerran radalle ampumaan. Vitsit se oli kivaa. Vaikka aika paljon potkaisi ihan ilmapistoolikin.
Ja kyseessä on mukava ihminen, ei mikään murhanhimoinen hullu.
Kyllä tunnen, tosin joukossa on se isoisän antiikkinen ei-toimintakuntoinen sota-ajan perintö, jota isoäiti ei raaskinut viedä poliisille hävitykseen, sitten työhön liittyvä harrastusammunta-ase ja jokin myös metsästystarkoitukseen vaikkei olekaan ehtinyt metsästää aikoihin. Kaikissa luvat tietenkin. Asekaappi piilossa, lukittu, avaimet myös piilossa. Tiukimpia aseenkäytön periaatteiden opastajia, jonka tiedän, myös silloin, kun lapset leikkivät oksapyssyjuttuja tms, puuttuu aina siihen periaatteilla, ettei leikissäkään osoiteta toisia ihmisiä eikä eläimiä osoitella ellei aio syödä sitä. Hyvä periaate hänen puheensa perusteella kai on, että yleensä jokin tärkeä osa säilytetään erillään, niin ettei ase ole vain kaapista ottaen käyttökelpoinen.
Meillä on useita. Tuskin tietäisit asiaa, jos olisit kaverimme. Ihan kaupunkilaisia olemme. Emme harrasta metsästystä.