Miksi ahdistun niin paljon kun minua haukutaan?
Onko muilla tällaista? Kun minua haukutaan, varsinkin töissä, niin haluan vain käpertyä kokoon ja lakata olemasta.
En ymmärrä, miksi reagoin niin vahvasti.
Onko kenelläkään muulla tällaista vai miten reagoitte haukkumiseen?
Kommentit (27)
Yritä vetäytyä henkisesti vähän taaksepäin tilanteesta, kuin ulkopuolisen tarkkailijan asemaan, kun pomo aloittaa operettiesityksensä. Koska sitä se on, esitys ja manipulointikeino, jolla ei ole mitään tekemistä sinun työnlaatusi kanssa. Toivotaan, että löydät pian muuta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Ja ei, kyse ei ole siitä, että tekisin työni huonosti. Esimies käyttää raivoamista ja haukkumista painostustaktiikkana, on kertonut sen avoimesti.
Yrittää esimerkiksi sillä saada ulkopuolisia toimittajia tekemään moninkertaisesti se työ, mistä on sovittu ja mistä maksetaan. Ja on hyvin vallan- ja kostonhaluinen, niin että jos ulkopuoliset toimittajat eivät ryhdy tekemään moninkertaista työtä ilmaiseksi, kuten hän haluaa, niin tekee kaikkensa ettei heiltä enää koskaan ostettaisi mitään.
Uhkailee myös perättömillä varoituksilla ja käyttää eri sääntöjä eri ihmisille.
Henkilönä tämä kommunikointityyli taitaa olla hänelle yleinen, koska on mm. kertonut, että naapurit ovat tehneet heistä jo useamman lasun kun heillä on huudettu niin paljon.
On myös kertonut, että hänen edellisessä työpaikassaan huudettiin täysillä ja heiteltiin tuoleja jos oltiin jostain eri mieltä.
Ei pidä mitään tästä ongelmallisena, vaan on ennemmin ylpeä itsestään ja siitä, että saa joskus tahtonsa läpi tällä tavalla.
Olen lähdössä työpaikasta, mutta ongelma on oma reagoimiseni. Ahdistun, loukkaannun, kiukustun, järkytyn, pelkään. Se vaikuttaa työhöni ja kaikkeen toimintaani kielteisesti. Tiedän, että olen liian herkkä ja olen yrittänyt jo jonkin aikaa kasvattaa paksumpaa nahkaa.
Olisi hienoa tietää, miten muut ovat siinä onnistuneet!
Miksi alapeukut?
Mitkä peukut?
Ahdistut koska tunnet vihaa mutta uskot ettei vihaa saa ilmaista / tai et siinä tilanteessa osaa ilmaista vihaa. Eli tunteet jäävät kehoosi jumiin. Eli pomosi on väärässä mutta tilanteess tervettä vihaa ei pääse purkamaan. Kehosi silti tietää totuuden. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistut koska tunnet vihaa mutta uskot ettei vihaa saa ilmaista / tai et siinä tilanteessa osaa ilmaista vihaa. Eli tunteet jäävät kehoosi jumiin. Eli pomosi on väärässä mutta tilanteess tervettä vihaa ei pääse purkamaan. Kehosi silti tietää totuuden. Simppeliä.
Tässäpä järkevä viesti!
Kiitos tosi paljon viesteistä!
Auttavat minua ymmärtämään omaa reagoimista.
Ap
Yhdistäkää voimanne sitä hullua vastaan. Vaikka työpaikan menettämisenkin pelossa kunhan teidän jälkeenne tulevien ei tarvitse enää pelätä.
Mutta kaikkihan siinä sairaassa työyhteisössä oireilivat, yrittivät he miten tahansa sulkea korviaan paskapuheilta.