Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitöiden jako

Vierailija
10.10.2018 |

Miten perheessänne jaetaan kotityöt?
Meillä päädyttiin varsin selkeään jakoon, kun mies muuten ei osallistunut lainkaan. Minun kotitöihin kuuluu: ruuanlaitto, viikkosiivous ja pyykinpesu. Mies huolehtii: tiskit, arkisin imuroinnin, kauppa-asiat ja lämmityksen. Kausitöistä minä hoidan haravoinnin ja lumityöt, mies tekee takkapuut. Lemmikit on hiljalleen jäänyt minun vastuulle, aiemmin mies osallistui koirien ulkoilutukseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kaikki sisätyöt, äijä kaikki ulkotyöt. So simple.

Vierailija
2/5 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä hoidan töiden suunnittelun ja nainen niiden tekemisen. Siis tasan on hommat jaettu.

Vierailija
4/5 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kaikki sisätyöt, äijä kaikki ulkotyöt. So simple.

No eipä jäisi meillä miehelle käytännössä mitään kotityötä, jos jako olisi tuo. Ehkä jollain maatilalla tuo olisi reilu jako.

Vierailija
5/5 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nurmikon leikkaa robottileikkuri, lattiat imuroi robotti-imuri joka päivä, jokainen laittaa likaiset astiat koneeseen puhtaat otetaan koneesta (meillä siis kaksi tiskaria, toiseen mätetään likaisia ja toisesta otetaan puhtaita ja sitten toisin päin), jokainen pesee omat käyttövaatteensa pikapesuohjelmalla, liina- ja petivaatteita sekä pyyhkeitä pestään aina viikon lopulla kuka milloinkin kyselemälle onko kenellä muulla pestävää, minä moppaan lattiat kerran viikkoon, pöydät ja työtasot pyyhkii kuka milloinkin, mies siivoaa ja pesee auton, lehdet haravoidaan kun ehditään, siivooja käy joka toinen viikko imuroimassa, käyttää matot ja vuodevaatteet ulkona, pyyhkii pölyt, kaupassa käy kuka ehtii yleensä minä tai tilaan ruokakassin kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi