Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rasvaa vegaanit käyttää, jotain margariinia vai?

Vierailija
10.10.2018 |

Ihanan terveellistä :D:D

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikkona tuntuu, että eri öljyjen terveysvaikutuksista ei oikein ota selvää.

Syön tietysti kasveista itsestään saatavat öljyt, mutta muuten käytän rypsi-/rapsi-/seesami,)-, aurinhonkukka- ja oliiviöljyjä ruuanlaitossa. Margariinia en käytä, enkä kookosöljyä enää

Olen ajatellut, että varmaan parempi käyttää monia eri öljyjä, kuin vain yhtä samaa, että mahdolliset haitat ei korostu liikaa.

Vierailija
42/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliiviöljyä voi käyttää myös ihon rasvaamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Sinistä keijua tai muuta kasvipohjaista maidotonta margariinia, öljyjä mm. Rypsi, rapsi, auringonkukka,oliivi, avovado, pähkinä jne.

Vegaanit kehuu itseään ravintotietoisiksi, mutta syövät siemenöljyjä, mitkä ovat ihmisen elimistölle haitallisia.

Juu, siemenöljyt on listan kärkipäässä. Onneksi sekasyöjät ei syö mitään keholle haitallista, kuten vaikka punaista lihaa ja prosessoituja lihatuotteita.

Punainen liha ei ole keholle haitallista. Minkään tutkimuksen mukaan. Siis sitä ei ole edes tutkittu.

Vierailija
44/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön tietysti kasveista itsestään saatavat öljyt, mutta muuten käytän rypsi-/rapsi-/seesami,)-, aurinhonkukka- ja oliiviöljyjä ruuanlaitossa. Margariinia en käytä, enkä kookosöljyä enää

Olen ajatellut, että varmaan parempi käyttää monia eri öljyjä, kuin vain yhtä samaa, että mahdolliset haitat ei korostu liikaa.

Maallikkona voisit ottaa selvää, että siemenöljyt ei sovellu ihmiselle.

Vierailija
45/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kookosöljy on kovia rasvoja, ei hyvä

Rasvan kovuus ei kerro terveellisyydestä.

Vierailija
46/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Sinistä keijua tai muuta kasvipohjaista maidotonta margariinia, öljyjä mm. Rypsi, rapsi, auringonkukka,oliivi, avovado, pähkinä jne.

Vegaanit kehuu itseään ravintotietoisiksi, mutta syövät siemenöljyjä, mitkä ovat ihmisen elimistölle haitallisia.

Juu, siemenöljyt on listan kärkipäässä. Onneksi sekasyöjät ei syö mitään keholle haitallista, kuten vaikka punaista lihaa ja prosessoituja lihatuotteita.

Punainen liha ei ole keholle haitallista. Minkään tutkimuksen mukaan. Siis sitä ei ole edes tutkittu.

Kyllä vitsin murjaisit 😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
47/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä, rypsiöljyä, kookosöljyä, avokadoöljyä, hamppuöljyä, pellavansiemenöljyä, maapähkinäöljyä, kurpitsansiemenöljyä..

Auts, auts ja auts. Mikään ei tuo takaisin kuolleita neuroneita, mutta voit välttää tappamasta niitä yhtään enempää jättämällä pois nuo siemen- ja rypsiöljyt.

Vierailija
48/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että sulla on hauskaa! Tyhmillä on taipumus nauraa kaikelle.

Vierailija
49/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ruuanlaittoon oliivi- ja rypsiöljyä, leivän päällä vegaanilevitettä, milloin mitäkin, ostettua tai itse tehtyä.

Jos käytän möys maidotonta margariinia.

Vierailija
50/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä kuule näin maallikkona luotan kuitenkin ennemmin Eviraan kuin Magneettimediaan lähteenä.

Vierailija
51/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä, rypsiöljyä, kookosöljyä, avokadoöljyä, hamppuöljyä, pellavansiemenöljyä, maapähkinäöljyä, kurpitsansiemenöljyä..

Auts, auts ja auts. Mikään ei tuo takaisin kuolleita neuroneita, mutta voit välttää tappamasta niitä yhtään enempää jättämällä pois nuo siemen- ja rypsiöljyt.

Myönnän opiskelleeni ravitsemustieteestä vain perusopinnot, mutta niiden ja yhden muun alan akateemisen tutkinnon pohjalta uskon kyllä pystyväni lukemaan läpi ne tieteelliset tutkimukset (tai ainakin abstraktit) jotka tähän varmaan ihan kohta väitteesi tueksi linkität. Kiitos jo etukäteen.

eri

Vierailija
52/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP luulee että sipsit uppopaistetaan voissa

Vierailija
53/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä ja rypsiöljyä ruokiin, leivälle ohut kerros itse valmistamaani kutunjuustolevitettä.

Muista, että juuston pitää olla kotimaista valmistetta, muuten se ei käy vegaanille.

Tämä vuohenjuuston soveltuvuus vegaaniruokavalioon on aika lailla kiistanalainen juttu. Ilmeisesti sen käyttö ei kaikkien mielelestä ole sopivaa. Yritin katsoa Vegaaniliiton sivuiltakin, mutta siellä ei ollut aiheesta mitään.

Kyllä ainakin minä kutunjuustoa käytän ja pidän itseäni täysvegaanina. Levitettä en siitä tee, mutta salaateissa kylläkin. Mielipiteitä on toki monenlaisia. Aihe on arka ja siitä on vaikea saada selvää kuvaa.

Vierailija
54/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä ja rypsiöljyä ruokiin, leivälle ohut kerros itse valmistamaani kutunjuustolevitettä.

Muista, että juuston pitää olla kotimaista valmistetta, muuten se ei käy vegaanille.

Tämä vuohenjuuston soveltuvuus vegaaniruokavalioon on aika lailla kiistanalainen juttu. Ilmeisesti sen käyttö ei kaikkien mielelestä ole sopivaa. Yritin katsoa Vegaaniliiton sivuiltakin, mutta siellä ei ollut aiheesta mitään.

Kyllä ainakin minä kutunjuustoa käytän ja pidän itseäni täysvegaanina. Levitettä en siitä tee, mutta salaateissa kylläkin. Mielipiteitä on toki monenlaisia. Aihe on arka ja siitä on vaikea saada selvää kuvaa.

Vuohijoki ei ole eläin? Mikäs se sitten on?

Vierailija
55/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikko on tässä vegaaniasiassa hyvin normaali eikä hysteerikko.

Vierailija
56/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että sulla on hauskaa! Tyhmillä on taipumus nauraa kaikelle.

Niimpä mä oonki "ihan tyhmä" kun en usko tuollaista potaskaa 😂😂😂

Vierailija
57/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuohijoki ei ole eläin? Mikäs se sitten on?

Joki ilmeisesti.

Vierailija
58/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leivänpäällisistä puhutaan niin tapenade on ihanaa, eikä siihen tarvitse käyttää sardelleja, jotka joissakin resepteissä mainitaan, eli sen voi tehdä vegaanisena.

Margariinit ovat pahanmakuisia, en niitä käytä ihan siksikään, vaan mieluummin jotain itse tehtyjä tahnoja.

Vierailija
59/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä kuule näin maallikkona luotan kuitenkin ennemmin Eviraan kuin Magneettimediaan lähteenä.

Ei maallikkona uskon ihmisen ravinnon tarpeeseen.

Vierailija
60/64 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta kaadan leivän päälle oliiviöljyä, balsamicoa ja rouhittua mustapippuria