Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyys on paha asia?

Vierailija
10.10.2018 |

Olen työtön ja iloinen siitä. Olen siis työtön omasta tahdostani eikä tunnu olevan sellaista ammattia missä viihtyisin. Pärjään ihan hyvin niillä rahoilla joita saan tukina eikä työstä saatu raha edes ole paljoa enempää. Miksi siis työttömyyttä pidetään pahana ja miksei rikkaat jaa rahaansa meille muille, kun eiväthän he sitä kaikkea rahaa käytä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siksi vähän kurja asia, että mun veroprosentti on 5, ja vituttaa maksaa yli puolet palkasta siksi että teinäläisiä pitää elättää. Se sinun saamasi tuki on työssäkäyvän ahkeruudella tehtyä palkkaa, tulonsiirtona sinulle ohjattu. Mutta sulla vissiin on oikeus levätä kun mun pitää tehdä 50tuntista työviikkoa..

Vierailija
2/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on siksi vähän kurja asia, että mun veroprosentti on 5, ja vituttaa maksaa yli puolet palkasta siksi että teinäläisiä pitää elättää. Se sinun saamasi tuki on työssäkäyvän ahkeruudella tehtyä palkkaa, tulonsiirtona sinulle ohjattu. Mutta sulla vissiin on oikeus levätä kun mun pitää tehdä 50tuntista työviikkoa..

Ohops siis vero on 52%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

” miksei rikkaat jaa rahojaan meille muille”?

Vuoden 2018 taloustieteen Nobel kuuluu tälle!

Vierailija
4/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän sunkaan siellä töissä tarvitse käydä. Elät vaan tukien varassa. En ymmärrä miksi tästä pitää tehdä numero kun työt ei vaan kiinnosta. Jos olis joku työ mikä kiinnostaisi niin tottakai tekisinkin vaikka joka toinen päivä.

Vierailija
5/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit itse rikas, niin jakaisitko rahasi muille ihan tuosta noin vain? Enpä jaksa uskoa.

Vierailija
6/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekaan paha asia vaan unelmaelämää. Pelkkää lomailua vuoden ympäri ja voi harrastaa monipuolisesti kymmeniä harrastuksia tai vaihtoehtoisesti paneutua joihinkin syventävämmin. Ja me vapaaehtoiset työttömät olemme tämän yhteiskunnan suuria sankareita.

Vierailija
7/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se olekaan paha asia vaan unelmaelämää. Pelkkää lomailua vuoden ympäri ja voi harrastaa monipuolisesti kymmeniä harrastuksia tai vaihtoehtoisesti paneutua joihinkin syventävämmin. Ja me vapaaehtoiset työttömät olemme tämän yhteiskunnan suuria sankareita.

Tätä mä tarkoitinkin. Pystyy elämään just sellasta elämää kuin haluaa. Ei tartte mennä muiden pillin mukaan.

ap

Vierailija
8/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että he jotka käyvät töissä kärsivät perhe-elämässä ongelmista ja yrittävät todistaa muille, että he saavat rahaa, vaikka tosiasiassa rahat tulee meille elämästä nauttiville. Me työttömät olemme tavallaan kaikkien työntekijöiden pomoja.

Vierailija
9/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule työttömyys on ihana asia !  Olin itse kansanedustaja 16v ja saan 4 tonnin eläkettä ja ikää mulla on 56

Vierailija
10/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule työttömyys on ihana asia !  Olin itse kansanedustaja 16v ja saan 4 tonnin eläkettä ja ikää mulla on 56

Ethän sä silloin ole virallisesti työtön vaan eläkeläinen.

Vierailija
11/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on nykysysteemissä välttämätöntä. Kaikille ei vain ole töitä, joten osan on pakko olla työttömänä ellei itse keksi itselleen tuottavaa yritystä. Tähän ei voi kuitenkaan ketään velvoittaa.

Niinpä fiksu tekee välttämättömyydestä hyveen.

Vierailija
12/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä käyvät että heidän verot menevät ainoastaan työttömien tukiin, noin tyhmille pitäisi antaa kenkää.

Vierailija
13/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISET KUULUVAT KEITTIÖÖN PERKELE!!!!

Vierailija
14/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näköjään haluaa taas poistattaa yhden keskustelun iloisesta työttömyydestä.

-iloinen työtön

Vierailija
15/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan. Terveiset täältä +24 asteesta ja lämpimän merituulen ja nautittavan kirjan ääreltä. Noin 100 kertaa mieluummin elän näin kuin olisin töissä lihottamassa jonkun toisen varallisuutta.

Vierailija
16/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on useita: kansantalous kärsii eli velkaa joudutaan ottamaan tasapainottamaan budjettia (ei tarpeeksi verotuloja) - toivottavasti kaikki tai edes suurin osa ymmärtää tämän "yksinkertaisen" faktan; VM:n sivuilta kun katsotaan, niin sosiaalituet yhdessä eläkkeiden kanssa ovat kaikista suurimpia valtion menoeriä - liittyy edelliseen. Tämä maa siis velkaantuu kovaa vaihtia jo näidenkin työttömyyslukujen kanssa.

Voitaisiin spekuloida myös lievästä "salaliitosta" rikkaiden taholta. Tämä tarkoittaa sitä ,että valtion velkaa käytetään hallintokeinona(porvaripuolueiden) ajaa vähitellen valtio alas. Tulevaisuudessa siis vain rikkailla on hyvät toimintaedelletykset Suomessa. Valtion velka ja köyhtyminen tulee viimeistelemään Suomen ajautumisen jälleen luokkayhteiskunnaksi. Tämän vuoksi olisi myös suotavaa,että suurin osa suomalaisista kävisi töissä ja maksaisi veronsa.

Inhimillinen kärsimys - pelko, masennus ,ahdistus, jatkuva rahojen räkkääminen jne. Työttömänä ihminen muuttuu vähitellen räme-eläimeksi ja joutuu psykologiseen limboon, ansaan, josta ei helpolla enää ponnisteta takaisin "elävien" kirjoihin. No, kyllä teistä varmaan suurin osa ymmärtää nämä asiat, siksi runsaasti työttömyysasioita näilläkin palstoilla on käsitelty.

Vierailija
17/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taalla Thaimaan rannalla missa ei ole montaakaan turistia, ajatus toihin menosta loskasaassä ei napostele. Pikemminkin naurattaa.

Vierailija
18/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että he jotka käyvät töissä kärsivät perhe-elämässä ongelmista ja yrittävät todistaa muille, että he saavat rahaa, vaikka tosiasiassa rahat tulee meille elämästä nauttiville. Me työttömät olemme tavallaan kaikkien työntekijöiden pomoja.

Sittenkin se Nobel tälle herrakansan edusstajalle!

Vierailija
19/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan olisi yksi mun 95 miesalaisesta? Tulepas tänne johtajan huoneeseen puhutteluun. T. Naisjohtaja

Vierailija
20/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei mulle riitä elintasoksi se vajaa 500€/kk käteen mitä saa toimeentulotukea. Mä olen sen verran ahne että haluan joskus jotain huvituksia ja tavaroita joita ei saa ostettua tuolla elintasolla, esim. mulla on 1999 vuosimallin auto johon menee monta sataa vuodessa rahaa. 

Ja toiseksi, mulla on lapsia. Haluan lapsilleni korkeamman elintason kuin mitä toimeentulotuella saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän