Ei kyllä puhelinmyyjä/kotiäiti pariskunnalla ole varaa 12 lapseen
Kommentit (7)
Nehän palkat määräytyy myynnin mukaan. Kaverini on lehtimyyjä ja tienää käteen 4000-5000 euroa kuussa. Suurimmasta osasta (kuten minusta) kuitenkaan ei siihen hommaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Nehän palkat määräytyy myynnin mukaan. Kaverini on lehtimyyjä ja tienää käteen 4000-5000 euroa kuussa. Suurimmasta osasta (kuten minusta) kuitenkaan ei siihen hommaan ole.
Aika harva pystyy tuollaisiin tuloihin. Veikkaan ettei tuolla Hämeenlinnalaisella isällä ole sellaisia tuloja.
Tosi moni on nyt sitä mieltä, että lapset pitää elättää itse.
Samaa mieltä olen itsekin, silti aina kun sanon että tulonsiirrot pitäisi lakkauttaa, niin alkaa hirveä itku.
Mieluummin minä suurperhettä tukisin kuin kortiston Jonnea tai tyttistä, mutta kun mulla on omakin perhe elätettävänä.
12 lapsesta saa lapsilisiä 1885,36 euroa / kk. Toki kulujakin piisaa sitten vastineeksi, mutta kyllä tuolla rahalla jo kokkaa aika isoja eriä edukasta perusruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva pystyy tuollaisiin tuloihin. Veikkaan ettei tuolla Hämeenlinnalaisella isällä ole sellaisia tuloja.
Miksi sinä sellaista veikkaat? fakta on, että jotkut on hyviä jopa siinä puhelinmyynnissä, ja tienaa sillä elontonsa. Mistä sinä sen tiedät kuka on se huippu myyjä ja kuka ei? Ihan vaan kun sun mielestä joku näyttää joltain luuserilta joka ei voi osata mitään, niin niin sen sitten täytyy olla?
Koska mulla itsellä on seitsemän lasta niin arvioisin, että 20 tonnia pitäis olla ton perheen bruttotulot kuussa yhteensä, että sais tarpeellisen. Jotkut tarvii enemmänkin, mutta vähemmällä ei kyllä varmaan pärjää.
Tuloveroa laskemalla riittäisi tietenkin vähempikin. Onkin ihan käsittämätöntä, jos toi isä tienaa vaikka 5000 kuussa, että joutus maksaa enempi veroa kuin 2000 kuussa tienaava, sillä perusteella, että kyllä sillä on varaa. Kun tässä sen näkee, ettei todellakaan ole varaa.
No silloin ei pidä tehdä niin montaa lasta. Pitää tehdä sen verran mitä itse pystyy elättämään.