Vuokratyön kautta töihin?
Mielipiteitä? Tuntuu ärsyttävältä kun kaikki työt on nykyään niiden kautta ja sitten pitää kirjautua heille yms. Vaivalloista! Eikö enää ole normaalisti työtä hakevia!!
Kommentit (14)
Kolmesta eri firmasta olen tiedustellut kiinnostuneena, kukaan ei ole vastannut. No jääpä hyvä työntekijä saamatta heiltä. Minä en soita!
Vuokratyö firmasta soiteltiin kun olin töissä. Työttömänä ei ole tullut yhtäkään puhelua. Välistävetäjiä ja riistofirmoja nuo vuokratyö(sensuroitu sana).
Haluavat vain saada kirjoilleen ja sitten kehua kuinka paljon työntekijöitä on...
Minä tein vuokrafirman kautta vuoden töitä (4 eri sopimusta) ja sitten sain vakituisen paikan tuosta firmasta, jossa tein töitä. Turha vuokrafirmoja on pelätä!
Kokemukseni mukaan vuokratyöfirmoille annetaan kaikki ne työtehtävät joita oma vakituinen porukka ei suostu tekemään. Eli työ on todella v-mäistä ja suurin osa työntekijöistä on 0-työsopimuksilla joten töitä saattaa olla vain muutamana päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein vuokrafirman kautta vuoden töitä (4 eri sopimusta) ja sitten sain vakituisen paikan tuosta firmasta, jossa tein töitä. Turha vuokrafirmoja on pelätä!
Taidat itse olla vuokrafirmassa töissä .Minä hain myös ja kävin haastattelussakin eivät edes esitelleet minua firmalle selvisi kun otin firman johtajaan yhteyttä ja pääsin töihin.Voi porkkana.
Neuvotelkaa itsellenne hyvä palkka. Minulla on *askaduunariksi vallan mainio palkka vuokrafirmassa, vaikka koulutusta alalle ei ole ja kokemustakin oli ennestään hyvin vähän. Lisäksi palkasta ei vedä kukaan välistä, onhan se jo laissakin kielletty. Vuokratyö on suomessa suosittua, kun työnantajat eivät halua riesakseen työntekijää, josta ei pääse eroon. Vuokratyöntekijästä taas pääsee todella helposti eroon niin halutessaan. Vuokratyön huonoja puolia ovat juuri nämä, että työt saattavat loppua aivan yhtäkkiä ja tulevaisuudesta ei ole varmuutta. Ei ole myöskään varmuutta siitä, riittävätkö tunnit. Hyviä puolia voin sanoa (ainakin tässä firmassa missä olen), että paljon parempi palkka, mitä kukaan yrittäjä kouluttamattomalle duunarille maksaisi suoraan. Tämä vuokrafirma pitelee näin siis minunkin puoliani. Sopii hyvin ihmiselle, joka ei ole tavallaan vielä juurtunut mihinkään, vaan elämä on täynnä muuttujia. Jo vakiintuneille ihmisille suosittelen enemmän kokoaikatyötä.
Vuokratyössä on huonompi palkka kun normi työssä ja palkka tulee 2kertaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat vain saada kirjoilleen ja sitten kehua kuinka paljon työntekijöitä on...
Tätä minäkin luulen. Eiköhän niissä ole kirjoilla satoja tai tuhansia ihmisiä. Miksi siis ilmoittavat avoimista paikoista? Luulisi, että heidän omista rekistereistään löytyisi jokaiseen paikkaa sopiva hakija, jos vähän kävisivät niitä läpi.
Minä olen ollut jo reilusti yli vuoden todella vaikka kuinka monen vuokrafirman listoilla. Yhtään työtä ei ole tarjottu, enkä ole saanut yhden yhtäkään niistä töistä, joita laittavat avoimeen hakuun.
Mun sisko meni vuokratyöfirmaan töihin ja kun oli muutaman kerran pyydetty samaan työpaikkaan lomittajaksi, niin kun sinne avautui työpaikka ja hän tuli valituksi. Oli siellä sitten monta vuotta ja sai hyvän työkokemuksen alaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratyössä on huonompi palkka kun normi työssä ja palkka tulee 2kertaa kuukaudessa.
No riippuu kyllä toimenkuvasta. Itse olen vuokrafirman kautta päällikkötason hommissa, valitettavasti vain määräaikaisena ja tiedän jo ettei jatkoa tule (projekti loppuu). Mulla on täysin kilpailukykyinen palkka, parempi kuin oli yksityisellä työnantajalla. Palkan saan ihan normaalisti kerran kuukaudessa ja matkakorvaukset heti matkalaskun tehtyäni ja sen hyväksytettyäni asiakasesimiehellä.
Kun on sitten kirjoilla ja haastattelu tehty,lähettääkö ne tekstareilla sopivia paikkoja mitä sitten voi hakea vai soittaako vai miten käytännössä?
Ja heidän ilmoituksissa ei mainita tarkasti mitään ja kun kysyy sähköpostitse ei vastata. En minä ainakaan hae ellen tiedä mikä työpaikka on kyseessä esim (tehdas).
Hermot menee