Työharjoittelun hakemus
Hei! Mulla alkaa ammattikoulussa työharjoittelu, oon aika ummikko vielä kaikkien suhteen kun kokemusta ei ole kunnollisesta hakemuksesta, mitä siihen kannattaisi kirjoittaa? Olen aika varma että paikka irtoaa, pitääkö siihen kertoo itsestään?
Kommentit (3)
Meillä nuori kirjoitti lyhyen hakemuksen: olen N.N. ja opiskelen *alaa*. Olisin kiinnostunut työharjoittelusta yrityksessänne. Jos edes harkitsette yhteistyötä, tulen mielelläni keskustelemaan ja kertomaan lisää itsestäni.
....
Tämä oli lyhyt lähestyminen, koska nimenomaan se, että opiskelee alaa riittää perusteeksi. Nuori itse on reipas ja oma-aloitteinen, mikä sitten kävi ilmi siinä sovitussa tapaamisessa, joten harjoittelupaikka järjestyi.
Kannattaa vaikka soittaa noihin paikkoihin. Valita sellainen mikä on itsestään mielenkiintoinen ja kulkuyhteydet huomioiden. Kouluissa monesti on joku valmis lista paikoista, joihin on otettu oppilaita, tätä kannataa kysyä.
Onko paikka sellainen missä voit käydä paikan päällä? Käy henkilökohtaisesti paikalla selittämässä asiasi, irtoaa varmemmin.