Jaksaisiko joku neuvoa mitä tekisin hiuksilleni kun harmaata pukkaa?
Oma hiusvärini on hyvin tumma. Aloin harmaantua tässä parisen vuotta sitten, minkä jälkeen olen ostanut väriä kotiin ja värjännyt harmaat juuret samanvärisiksi kuin mut hiukseni. Mutta nyt kun ikää on jo yli 45, kokonaan hyvin tumma tukka alkaa näyttää vähän kovalta, koska olen luonnostani kalpeaihoinen. Mutta en tunne harmaantumistakaan ihan ajankohtaiseksi tässä iässä, vaikka harmaa toki voi olla hyvinkin pukeva.
Mitähän tässä voisi ja kannattaisi tehdä? Raidoista en tiedä mitään ja kun viimeksi kampaajalla latvoja leikkauttaessani yritin kysellä kampaajan ajatuksia, hän ei sanonnut oikeastaan mitään. Leikkaukseni on olkapäille ulottuva, hius ei kiharru, ja voisin jatkaa suunnilleen samalla mallilla, sillä en oikein tykkään lyhyemmista hiuksista (itselläni), mutta väriasia mietityttää. Jos nyt esimerkiksi otan raitoja, joutuneen ramppaamaan jatkuvasti kampaajalla juurikasvun takia. Kun olen vähän kampaajapelkoinenkin , helpoin ratkaisu olisi kotivärjäys. Mutta mitään raitoja en osaa kotona tehdä, eikä ne ehkä näkyisikään tummassa osassa hiuksia.
Tämähän on varmaan tylsä ja itsekäs aihe, mutta jos joku haluaa antaa vinkkiä tai kertoa, miten on toiminut samantapaisessa tilanteessa, olisin iloinen :)
Kommentit (26)
Mulla oli ennen harmaita tumman ruskeat hiukset, aloin värjäyttää niitä ihan vaaleiksi, tai sellaisiksi elovena- tytön keltaisiksi. Kaikki ovat sitä mieltä että tämä väri sopii mulle mainiosti, uudet tutut ei osaa kuvitellakkaan mua ruskea hiuksisena. Upeaa, vaikka kampaajalla ravaankin.
Itse ensin vaalensin hiuksia, ja sen jälkeen olen ottanut vaaleita raitoja. Juurikasvua ei paljon näy, vaan raidat sekoittuvat omiin harmaisiin. Ei etenkään aluksi näyttänyt luonnolliselta, kun olin tottunut tummaan, mutta ajatus on harventaa raitojen ottamisen väliä ja ehkä päätyä lopulta olemaan aito täysharmaa (tai pikemminkin valkotukkainen)...
Mulla on tummat, mutta koko tyvi harmaantuu. Vaalensin hiuksia kullanruskeiksi ja vedin raidat. Nyt värjäilen satunnaisesti vain tyveä vaalealla. Harmaata ei huomaa ja hiukset on nätin väriset.
Jos ei hyvita koko aikaa värjätä, osta tyvisuihke. Myydään ihan marketeissa.
Itse kanssa pähkäilin että jaksanko enään tummaksi värjätä joten värjäytin vaaleaksi jossa vähän lilaa ja vaalean ruskeaa.Kk:den päästä katsotaan mistä vielä tummaa pukkaa ja sinne sitten vaalean ruskeaa raitaa.
Suosittelen kamparaitoja.