Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottakaa lukiolaisen kannettavalle laitevakuutus!

Vierailija
09.10.2018 |

Ettei käy kuten meille. Ostettiin teinille läppäri yhdeksännen keväällä. Semmoinen aika huokea, kuutisen sataa. Ajateltiin, että kyllä kotivakuutus korvaa ja lapsi on huolellinen.
No, kolmannen syksyllä joku oli kolhaissut sitä vahingossa, kun oli teinin kassissa. Emme tiedä, oliko mennyt koulumatkalla bussissa vai ennen tuntia käytävällä.

Ikävähennys oli kolmantena käyttövuonna jo 300, omavastuu 150 e. Kyllä otti päästä, uusi piti ostaa koska vanha korjauskelvoton, reilu huntti vakuutuksesta.

Nuo on tosi kovassa käytössä ja kulkee jatkuvasti mukana repussa. Oikeastaan ihme, ettei sattunut jotain jo aiemmin.

Laitevakuutuksessa ei ole ikävähennyksiä eikä omavastuita. On ne aika hintavia, mutta saapa sitten korjaukset ilmaiseksi tai uuden tilalle.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muuten huomasin vasta, että esim. Gigantissa tuoteturvassa olisi tuon hintaiselle tuotteelle 29 eukin omavastui. Eli on siinä omavastui, pahoittelut väärästä tiedosta. Aika lailla pienempi kyllä kuin kotivakuutuksen omavastuu.

Ap

Vierailija
2/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut kaikille mukana kannettaville asioille kuten kännyköille, läppäreille ja tableteille. Kotona nököttäville kodinkoneille en, koska niiden rikkoutumisriski on aika vähäinen (kulumiahan nuo ei korvaa kumpikaan, jos joku iän myötä siis hajoaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä paljon auta huolellisuus jos joku potkaisee repun kylkeen tai tönäisee luokassa pöytää niin että läppäri putoaa.

Vierailija
4/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai. Saatte syyttää täysin omaa tyhmyyttänne. Aina pitää tarkistaa vakuutukset, kun ostaa kalliita koneita päivittäiseen käyttöön, ja vieläpä teinille.

Vierailija
5/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ottanut kaikille mukana kannettaville asioille kuten kännyköille, läppäreille ja tableteille. Kotona nököttäville kodinkoneille en, koska niiden rikkoutumisriski on aika vähäinen (kulumiahan nuo ei korvaa kumpikaan, jos joku iän myötä siis hajoaa).

Näin juuri. Ei korvaakaan, ja veikkaan, että meidän pesukone esimerkiksi ei lipsahda alas lattialta tai sitä kukaan varasta 😉

Ap

Vierailija
6/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä paljon auta huolellisuus jos joku potkaisee repun kylkeen tai tönäisee luokassa pöytää niin että läppäri putoaa.

Eipä. Ajatusvirhe, mitä olen saanut katkerasti katua. Kaikkea ei voi estää edes varautumalla ja olemalla varovainen itse.

Ap

Vierailija
7/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se tuoteturva olisi maksanut 2,5 vuoden aikana?

Vierailija
8/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vähän samaa kuin että "mitä sitä nyt turvavöitä pitämään, kun MINÄ ajan niin varovaisesti"

Vierailija
9/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, kun en sitä ottanut, mutta epäilemättä vähemmän kuin 500.

Ap

10/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Meillä teineillä on käytetyt yrityskoneet. Jos menee rikki, tuon duunista toisen koneen.

Vierailija
11/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai. Saatte syyttää täysin omaa tyhmyyttänne. Aina pitää tarkistaa vakuutukset, kun ostaa kalliita koneita päivittäiseen käyttöön, ja vieläpä teinille.

Yleensä vakuutukset on hinnoiteltu niin, että ikävähennysten kanssa ei kannata.

Vierailija
12/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on mielikuva, että ne on kalliita. Esim 15 EUR/kk olis jo 450 EUR...

Vierailija
13/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne laitevakuutuksetkin on suunniteltu olemaan kannattavaa liiketoimintaa niitä tarjoaville yrityksille. Siksi useampi jää niistä miinukselle kuin hyötyy. Meillä on vakuutettu vain sellaiset asiat, joita ei normista arkibudjetista pysty rahoittamaan - koti, henki ja auto. Toki viisisataa euroa kirpaisee, muttei aja meitä minkäänlaiseen taloudelliseen katastrofiin. Mieluummin ostetaan uusi laite kuin maksetaan vakuutusta. 

Vierailija
14/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi seitsemän sadan euron läppärille vajaat pari sataa. Mutta kun lapseni tunnen, niin tulee tarpeeseen eli kannattaa varmasti. Jollekin kotona aina samassa paikassa seisovalle en ottaiso, kannettavalle ehdottomasti.

15/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Telialla yli 500 € maksaneen laitteen laitevakuutus on 9,90 €/kk.

https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/laitevakuutus

.

Vierailija
16/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on mielikuva, että ne on kalliita. Esim 15 EUR/kk olis jo 450 EUR...

Niin olisi, mutta ei ole noin kallis. Ja se maksetaan köntässä heti oston yhteydessä, ei kuukausittain.

14

Vierailija
17/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Ostan uuden, jos jotain käy.

Vierailija
18/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kodinkoneliikkeisiin maksettu aina oston yhteydessä 1-3 vuoden turva. Läppärissä yleensä alle 200., kolmen vuoden vakuutus. On ostettu siis kolme läppäriä, kaksi tablettia ja kännyköitä melko monta kymmenen vuoden sisällä.

Vierailija
19/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tuollainen halpa pc olis menny kohta vaihtoon joka tapauksessa

Vierailija
20/28 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota. Ostan uuden, jos jotain käy.

Teinin läppärin kanssa se on kyllä KUN jotain käy. Ja se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän