Menen kylmään mökkiin, miten pärjään yöt?
On siellä pari patteria mutta mökki on päässyt varmaan nyt kylmenemään ja se on kauheaa.
Se holotna kun menee luihin saakka.
Pelkään mitenkä pärjään.
Sukulaiset eivät välttämättä tajua kutsua yöksi joten on pärjättävä.
Kommentit (39)
Hyi. Kuulostaa inhottavalta. Ota mukaan paksu makuupussi ja ryömi sinne eväiden kanssa, niin voit säilyä hengissä. Päällysvaatteet päällä tietysti.
Eikö siellä ole yhtään tulisijaa? Minä olen nytkin mökillä ja pärjään hyvin. Ei sähköjä, mutta lämmitän puulämmiteistä hellaa.
Talvimakuupussi ja kuumavesipullo, jos ei mökkiä saa tarpeeksi lämpimäksi.
Onko siellä mitään takkaa tms. Voitko pyytää sukulaisia käymään lämmittämässä jo etukäteen, ennen kuin menet?
Lämminvesipullo täkin alla auttaa.
Ovet kiinni ja patterit lämmittämään siihen huoneeseen missä yövyt.
Täältä pitää kysellä, kun ei itse ihminen ymmärrä esim pukeutua lämpimästi. Hyvä sä.
Eikö ole tulisijaa? No, lämmin talvimakuupussi tai kaksi tavallista päällekkäin, ja kunnon jumppa nukkumaan mentäessä, ettei ole siinä vaiheessa kylmä.
Hyvin pärjää. Terveisin partiolainen.
Kuulostaa ihanalta! Viileässä ilmassa on ihanan raikasta nukkua. Ei kai siellä nyt kuitenkaan mikään pakkanen ole. Pari peittoa ja keho lämmittää peiton sisällön lämpimäksi parissa minuutissa. Voi kun itsekin pääsisi kylmään mökkiin :D
Kuivat petivaatteet mukaan, ylimääräinen viltti ja villasukat.
Miksi sun on pakko siellä yöpyä? Kysy sukulaisilta yöpaikkaa tai mene hotelliin.
Tee kuten minä, jää lämpimään kotiin.
Makuupussi ja yöasuksi lämmin kerrasto. Siihen kun lisää vielä peiton päälle, niin varmasti tarkenee. Etenkin jos patterit saa päälle, ne kyllä lämpenee muutamassa tunnissa. Tietty takkatuli olisi tunnelmallisempi, ja sen edessä olisi kiva nauttia rommitoti iltapalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Makuupussi ja yöasuksi lämmin kerrasto. Siihen kun lisää vielä peiton päälle, niin varmasti tarkenee. Etenkin jos patterit saa päälle, ne kyllä lämpenee muutamassa tunnissa. Tietty takkatuli olisi tunnelmallisempi, ja sen edessä olisi kiva nauttia rommitoti iltapalaksi.
Itse laittaisin kerroston päälle vielä esim. collegevaatteet.
Nyt on kymmenisen asteen öitä tulossa, joten tavallinen peittokin lakanoineen riittää, ihminen tuottaa tarvittaessa nukkuessaankin aikamoisesti lämpöä eli lihakset ja aineenvaihdunta toimii kylmässä nukkuessa tehokkaaammin. Toki rasittaa hieman sydäntä ja verenpainekin nousee, hitusen, mutta terve ihminen kyllä kestää miinusmerkkisetkin yöt palelematta, toki extra vilttejä, täkkejä oltava silloin.
Laita ne sähköpatterit heti ensimmäisenä päälle . Pura tavarat ja järjestele ne paikoilleen, liikkuessa pysyt lämpimänä. Kun olet asettunut taloksi, huomaat, että mökkikin on jo siinä touhutessasi ehtinyt lämpenemään. Sytytä kynttilöitä ja nauti olostasi.
Vaikutat niin avuttomalta että on ehkä parempi että jäät kotiin.
Eihän ole edes pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet kylmään mökkiin?
Koska haluan olla sillä seudulla tarvittavan ajan.
Löytyykö kunnon makuupussia/untuvapeittoa? Lisäksi villaa ylle.