Minkälaista takkia käytät nyt?
Kommentit (198)
Kevyttoppatakki alkaa olla av-mamman peruslook, eli huono homma.
Mulla nahkatakki, goretex liikkuessa/pyöräillessä, parka talveksi. villakangastakkikin löytyy mutten ole kaivanut vielä esiin. Helsinki.
R-Collectionin anorakkitakilla kuljen, kuten läpi vuoden (paitsi kovilla pakkasilla käytän ohutta toppatakkia ja kesäkuumalla ei tietty mitään). Autolla kuljen töihin, niin paksu takki on inhottava.
Mulla on (ulkoilutakkien lisäksi) semmonen ei ihan polveen asti ulottuva R-Collectionin parka (se on myös talvitakki, kun siihen lisää irrotettavan vuorin) ja Leen farkkutakki. Puen niiden alle lämpimämpää tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on (ulkoilutakkien lisäksi) semmonen ei ihan polveen asti ulottuva R-Collectionin parka (se on myös talvitakki, kun siihen lisää irrotettavan vuorin) ja Leen farkkutakki. Puen niiden alle lämpimämpää tarvittaessa.
Pakko muuten sanoa: ostin tuon R-Collectionin takin muutama vuosi sitten (oli kallis!) tältä palstalta saamani vinkin perusteella. Etsin puuvillapintaista mustaa parkaa mielellään joltain eettiseltä merkiltä, enkä millään löytänyt. Joku kehotti katsomaan R-Collectionin valikoiman. Kiitos hänelle! On hyvä takki.
(Niin, ja alkuperäiseen kysymykseen lisään, että asun Etelä-Pohjanmaalla.)
Neuleen tms. päälle siskolta peritty 15-20v vanha hennesin trenssitakki, joka täällä Kuopiossa alkaa käydä nyt vähän vilpoisaksi aamupakkasissa, räntääkin jo yhtenä päivänä tuli. Reippaillessa softshell (6e melko tuore opiskelijan kirpparilöytö:)). Toistaiseksi sukkikset farkkujen alla ovat pelastaneet hytinältä. Katsotaan siirrynkö lähipäivinä jo omaan villakangasversioon, vai onko niin ettei kasvava raskausmahani toistaiseksi mahdukaan kuten ei melkein enää siskon trenssiin...;) Trenssitakeissani on myös taannoin kirpparilta hankittu neljä numeroa käyttämiäni isompi versio (=teltta) tältä erää käyttämättä, viime raskaudessa meni kivasti kesällä loppuraskaudessa, nyt hätävarana lähiajan kerrospukeutumiseen.
Nahkatakkia. Auki, ei mahdu enää kiinni raskauden takia mutta ei viitsi toppatakkiin vielä vaihtaa.
Etelä-Kymenlaakso
Softshell takkia, joka kokoa xxl, muttei mene silti kunnolla kiinni edestä.
Pohojammaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu moni olevan peukutusten mukaan sitä mieltä että kevyttopat/ -untsikat on huono juttu. Mistä johtuu? Onko ne teidän mielestä tyylittömiä vai liian kuumia vuodenaikaan nähden? Paljon niitä nyt kuitenkin ihmisillä näkyy. Ainakin minun villakangastakki on kuumempi kuin kevyttoppatakki, pidän villakangastakkia lähinnä vain pakkasella.
Näen noita "kevyttoppatakkeja" joka ikisellä vastaantulijalla. Kiinnitin oikein huomiota siihen tänään kuinka jokaisella voikin olla tuommoinen samanlainen takki, nuorilla ja vanhoilla, kaikilla tummansinisenä tai mustana.
Itsehän kuljen hiukan risassa nahkatakissa, joka ei ehkä ole tyylikkäin sekään että mikähän olen sanomaan
Nahkatakki
Farkkutakki
Softshell takki
Riippuu liikunko autolla vai bussil vai kävellen
Paikka lahti
Pitkä neuletakki villasekoitetta. Alla lyhythihainen paita, korkeintaan 3/4-hiha. Ballerinat, ei sukkia.
Helsinki ja kuljen julkisilla
Olen viime päivinä käyttänyt jo hupullista pidempää toppatakkia. Olen vilukissa, enkä halua palelluttaa itseäni. Tänään kun on lämpimämpi päivä, ajattelin laittaa iltapäivällä kävelylenkille ohuemman tikkitakin. Riittää, kun on kaulaliina ja ehkä myös pipo.
Pk-seutu.
Tämä on aina vähän ongelma, koska en ulkona ollessani kärsi palelusta (sisällä kyllä olen vilukissa). Nyt jos pitää näyttää asialliselta, vetäisen päälle ohuen välikausitakin (Barbara Lebekin mallistoa), mutta se tuntuu liian kuumalta. Ulkoiluun ohut ulkoilutakki ja sen alle suunnilleen t-paita.
Olen etsiskellyt puuvillakankaista välikausitakkia, mutta kaikki silmääni miellyttävät vähänkin reippaammat mallit tuntuvat löytyvät miesten mallistoista. Ei minulla muuten olisi estettä siltä puolen ostaa, mutta kun eivät istu hyvin.
Fleece ja sen päällä kuoritakki. Salo
En osaa ostaa vaatetta, jota mainostetaan tummahipiäisen naisen yllä. Jotenkaan en osaa mieltää vaatetta vaaleaihoiselle sopivaksi, jos se näyttää mainoksessa tummaihoisen päällä törkeän hyvälle :( Pakko tässä yhteydessä mainita, kun tulin katsoneeksi Vero Modan sivuilta uutta takkia.
Näitä:
Siannahkatakki, farkkutakki, kamelinkarvatakki, krokotiilinnahkatakki , angorakaninvillatakki, kevytuntuvatakki, shaali, kookas hartiahuivi, pitkähihainen teepaita ja sen päälle kevyttoppaliivi, harmaahylkeen parkittu nahkaliivi ja alle vuorikauriin karvasta kehrätystä villasta tehty villapaita. Kylpytakki.
Sadetakkia olen pidellyt keväästä asti, paitsi heltehillä.
Kumpa Suomikin olisi maa, jossa takilla ei olisi mitään käyttöä. Tai korkeintaan tarvittaisiin kaksi takkia; ohut vuorillinen ja vuoreton riittäisivät. Siksi, että takit vievät tilaa turhaan. Lisäksi nekin ovat menoerä.
Vierailija kirjoitti:
En pidä takkia juuri nyt, koska olen sisätiloissa.
repesin :D
Harmaa pitkähkö villakangastakki. Olen pienestä kunnasta Keski-Suomessa.
Välikausitakki.