Kuinka hidastaa melatoniinitabletin imeytymistä?
Kuinka hidastaa tabletin imeytymistä? Koska herään aamuyöstä haluaisin hidastaa tabletin imeytymistä niin että se vaikuttaisi vasta aamuyöstä. Voiko tabletin vaikka dipata suklaaseen tai muuhun että ssen kuori olisi paksumpi? Mihin muuhun aineeseen tabletin voisi dipata? Suklaa ei ole paras mahdollinen koska sse sisältää kofeiinia.
Kommentit (6)
Jotain reseptivapaata melatoniinia ainakin mainostetaan hitaasti imeytyvänä.
Itse lopetin melatoniinin käytön kuitenkin tuon saman ongelman takia, heräilin aamuyöstä liian pirteänä. Lisäksi luin jostakin netissä suomalaisen lääkärin olevan sitä mieltä, että melatoniini sekoittaa vuorokausirytmin.
Vai pitäisikö ottaa illalla puolikas annos, laittaa itselle herätys keskiyön jälkeen ja ottaa silloin loput annoksesta? Itse en uskalla tuota kokeilla, koska vuorokausirytmini varmaan sekoittuisi entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa sitä hitaasti imeytyvää melatoniinia. Tarvitset siihen reseptin.
Ostin jotain reseptivapaata pitkävaikutteista mutta ei vaikuta kuin 4-5 tuntia. Senkin otan juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ite kuulin kaverilta että jos sen kastaa pissaan niin imeytyy hitaasti. Itse kyllä juon aluksi mehua yms ettei maistu. Kuulostaa ällöltä, mutta toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin jotain reseptivapaata pitkävaikutteista mutta ei vaikuta kuin 4-5 tuntia. Senkin otan juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ostin samaa eikä se hitaan imeytymisen takia vaikuttanut illalla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin samaa eikä se hitaan imeytymisen takia vaikuttanut illalla ollenkaan.
Niitä voi käyttää yhtä aikaa. Mulle lääkäri määräsi circadinia (hidasvaikutteinen) ja jotain nopeasti vaikuttavaa lisäksi.