Metrossa vaihtaminen minne pitää maksaa
Kommentit (11)
Eiku länsisiipeen ehdottomasti maksu!
Anna osoitteesi, lähetän tilinumeroni
Eikö metroissa ole lipunmyyntivaunut tätä varten. Tyhmiä kyselette.
Vierailija kirjoitti:
Eikö metroissa ole lipunmyyntivaunut tätä varten. Tyhmiä kyselette.
:D
Tiesit kai että kerran ostamasi lippu on voimassa 1-1,5h? Se koska lippu menee vanhaksi lukee siinä lipussa. Sitä ennen saat vapaasti vaihtaa mihin tahansa julkisiin kulkuvälineisiin.
Lipussa on vaihto-oikeus. Ainoastaan ratikkalipun vaihto rajautuu toiseen ratikkaan. Metrolipulla voi matkustaa myös bussissa ja ratikassa. Lipussa on kellonaika mihin asti se on voimassa.
Oletuksena siis se, että jo ostaessasi tiedät, että olet ylittämässä Helsingin ja Espoon rajan. Et voi ostaa Helsingin sisäistä ja päättää "vaihtaa" Espooseen...
Vierailija kirjoitti:
Lipussa on vaihto-oikeus. Ainoastaan ratikkalipun vaihto rajautuu toiseen ratikkaan. Metrolipulla voi matkustaa myös bussissa ja ratikassa. Lipussa on kellonaika mihin asti se on voimassa.
Jep. Lisäksi metro/bussi/ratikkalippu käy Suomenlinnan lautassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Kyllä mä olen surutta matkustanut tunnin ja vaihdellut ratikasta metroon tai lähijunaan. Enpä ole tiennyt. Toisaalta johan sen nimikin kertoo. Tyhmä minä. Onneksi ei ole sattunut tarkastajia. Mä tarkoitan siis sitä lippua, jonka ostan kännykällä, 16355 numerosta viestillä.
Jä mä oon tehnyt tätä jo monta vuotta :D.
Mitä vaihdat?