Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sisko änkesi meille aamulla - nyt todellinen riita päällä

Vierailija
09.10.2018 |

Mieheni lähti aamu kuudelta töihin ja jäin nukkumaan yövuoron päätteeksi. Minulla on kerrankin tiedossa vapaa, joten ajattelin nukkua kunnolla, sillä jos en heti saa kunnolla nukuttua, niin koko päivä menee ihan sumussa ja vapaat ovat yhtä taistelua.
Kahdeksan jälkeen miehen sisko alkoi soittelemaan minulle, mutta painoin soiton aina pois ja lopulta kännykän äänettömälle. Jos vastaan, en saa enää nukahdettua uudelleen. Yhtäkkiä puoli yhdeksän aikaan saan tajuttoman sätkyn, kun alakerrassa käy ovi ja miehen sisko huutelee portaikossa "Hei moi, tiesin et oot kotona ja löysin avaimen vanhasta paikasta" ja kertoo miten tuli hakemaan jotain meille unohtunutta tavaraa.
Voitte arvata miten suutuin, ja ajoin hänet pihalle vaatien avainta takaisin. Siskopa otti hirvittävät herneet ja aloitti hirveän viestittelyrumban ja mieskin jo soitt töistä että mitä meillä oikein tapahtuu.

Vara-avain vaihtoi juuri paikkaa.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on näitä ekstroverttisisaruksia joille kaikki, aivan kaikki muiden asiat kuuluu.

On vässykkämiehiä jotka tarvii että ympärillä hössöttää äiti, sisko ja vielä vaimokin, joka ei ole listan ensimmäinen. Ekstrovertit ei ymmärrä rajoja eikä työttömät työssäkäyvien murheita. Varsinkin vuorotyötä tekeviä ei ymmärretä. Jos on ollut yön töissä, silti pitää saada nukkua, aamupäivällä.

Nämä tättähääräkälyt ei ajattele kuin itseään.

Etätyötä tekevät tai muuten kotonaan työskentelevät saavat myös valtavasti ymmärrystä osakseen.

Otetaan itsestäänselvyytenä, että työpäivän aikana voi viihdyttää puolta sukua ja tehdä kotitöitä ja ties mitä talkoohommia. Sitten ollaan loukkaantuneita kun sanoo, että mun tarvii nyt tehdä töitä, ei meille voi tulla kylään enkä ehdi leipomaan kahtasataa pikkupullaa talkooväelle tai myyjäisiin.

Lopetin toiminimen tästä syystä, kouluttauduin uudelleen ja onneksi sain palkkatyön. Kyllähän tälläkin palstalla ollaan sitä mieltä, että kun tekee kotona töitä, voi lounastauolla tehdä vaikka mitä kotitöitä. Sellaiset joutaa itsekin mennä koteihinsa tekemään kotitöitä. Mä usein lähdinkin lounastauolla kaupungille kahville tai käymään pikkukävelylenkin ihan siksi, että tuli pidettyä kunnon lounastauko.

Minulta myös usein kysyttiin, olenko saanut töitä jne. Mä kuitenkin pyrin siihen, että teen iltaisin ja viikonloppuisin vain välttämättömän, muuten yritin noudattaa toimistotyöaikaa, koska tienasin ihan tarpeeksi, vaikka hoidin toimistohommatkin itse.

Vierailija
122/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tähden piti tuohtua ja luoda turhaa draamaa, jos sisko oli kerran hakemassa unohtunutta tavaraa ja oli jo tullut sisään? Tavara käteen ja normaalit heipat päälle. Ei ollut mitään tarvetta ulos ajamiselle ja turhalle sirkukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies antanut luvan hakea tavaran. Älä herätä kiukkuista akkaa.

Vierailija
124/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaa jo, mikä se esine oli, mitä piti hakea :D

Vierailija
125/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysi oikeus Ap:lla oli asettaa rajat omassa kodissaan. Pöyristyttävää toimintaa, että vara-avaimilla tullaan sisään jos puhelimeen ei vastata. Valitettavasti osa ihmisistä vain loukkaantuu, jos yrittää rajoja asettaa.

Esikoisen synnyttyä meille ei sentään kukaan pyrkinyt vara-avaimilla, mutta miehen sisko ja äiti tulivat yllätysvierailuille usena päivänä viikossa jo aamuvarhaisella - ovikello soi usein jo reippaasti ennen yhdeksää. Rauhoittivat sentään miehen yövuoroaamut, mutta milloin tahansa muulloin oli heidän mielestään hyvä hetki tulla. Koska esikoisellamme oli vauva-aikana melko hankala päivärytmi (hän oli virkeimmillään keskiyön ja aamuyön välillä) ja pääsin monena yönä nukkumaan vasta aamuneljän tai -viiden jälkeen, aloin olla todella väsynyt näihin aamukyläilijöihin.

Lopulta esitimme toiveen tasapuolisesti meidän molempien perheille, ettei meille tultaisi vauvan yövalvomisen vuoksi kyläilemään ennen puoltapäivää, ellei sitten erikseen toisin kutsuta. Kaikki muut tämän ymmärsivät, mutta miehen sisko loukkaantui niin, ettei 1,5 kuukauteen käynyt ollenkaan.

Vierailija
126/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki kaveri tähän tyyliin ennen. Mulla pieni lapsi ja hänellä myös. Olin usein väsynyt ja nukuttiin lapsen kanssa aina klo.8-9 mutta kun hän oli herännyt jo aamulla kuudelta ja ennättänyt jo siivota ja laittautua enkä ollut vastannut puhelimeen niin hän reippaana tuli ovelle siinä 8-9väliin.

Voi että se kiukutti. Silmät sai auki niin piti olla jo viihdyttämässä kaveria. Ja kuunnella moittimista että ei lapsiperheissä nukuta näin myöhään ja miten minä aina nukun niin pitkään ja miten hän on ennättänyt tehdä sitä ja tätä jo.

En kehdannut suuttua hänelle mutta aloin tekemään niin etten avannut ovea. Kävin ovisilmästä katsomassa että hän siellä taas, menin lapsen kanssa makkariin ja leikin sen kanssa ja sanoin että ollaan nyt hiljaa shhh.

Sitkeimmillään roikkui puolituntia ovella ja soitteli puhelimeen ja ovikelloa. Sitten lähti, soitin myöhemmin ja esitin etten ollut kuullut mitään kun oltiin niin väsyneitä, vaikka siihen meluun olisi herännyt haudastakin. :D

Parikertaa jaksoi, sitten ei enää tullut ennenkuin oltiin puhelimessa sovittu.

Vierailija
127/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaa jo, mikä se esine oli, mitä piti hakea :D

Mitä väliä sillä on? No joo, ymmärtäisin kiireen, jos esine olisi vaikka insuliinikynä, mutta joku unohtuneet ulkoiluhousut, kakkukupu, saunaillasta jäänyt pyyhe, tarjoiluastia, veljelle lainattu työkalu tms. nyt ei ole niin kiireellinen, että omin lupineen pitää mennä.

Vierailija
128/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin on vaarallista mennä toisten koteihin ilmoittelematta. Joku luulee murtovarkaaksi vielä ja kumauttaa paistinpannulla päähän. Toiseksi on epäkohteliasta mennä toisten koteihin ilmottamatta, mitä sitä tietää edes mitä siellä tehdään. Kolmanneksi on ilkeätä herättää toinen yövuoron päätteeksi kun vihdoin on päässyt nukkumaan.

Lyhyesti sanottuna todella ajattelematonta ja hyvä että reagoit asiaan. Itse sanoisin miehelle että selvitä perheellesi vierailuajat ja toimintatavat koskien kyläilyjä. Palauta siskollesi tavarat mitä hän tarvitsee ja huolehdi siitä että tulevaisuudessa lainatavaroille sovitaan palautus ajat ja paikat mistä pidetään kiinni.

Mielestäni sinun ei kannata tai tarvitse käydä tätä keskustelua vaan mennä nyt nukkumaan ja rauhottua.

Vierailija
129/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eevia kirjoitti:

Ensinäkin on vaarallista mennä toisten koteihin ilmoittelematta. Joku luulee murtovarkaaksi vielä ja kumauttaa paistinpannulla päähän. Toiseksi on epäkohteliasta mennä toisten koteihin ilmottamatta, mitä sitä tietää edes mitä siellä tehdään. Kolmanneksi on ilkeätä herättää toinen yövuoron päätteeksi kun vihdoin on päässyt nukkumaan.

Lyhyesti sanottuna todella ajattelematonta ja hyvä että reagoit asiaan. Itse sanoisin miehelle että selvitä perheellesi vierailuajat ja toimintatavat koskien kyläilyjä. Palauta siskollesi tavarat mitä hän tarvitsee ja huolehdi siitä että tulevaisuudessa lainatavaroille sovitaan palautus ajat ja paikat mistä pidetään kiinni.

Mielestäni sinun ei kannata tai tarvitse käydä tätä keskustelua vaan mennä nyt nukkumaan ja rauhottua.

No mun veli sai oikeasti leipäveitsestä, kun keksi kännipäissään mennä keskellä yötä mitään ilmoittamatta eri osoitteessa asuvan naisystävänsä luokse. Tiesi kyllä hyvin, että naisystävä oli pelokas, kun noin vuotta aikaisemmin oli joutunut asuntomurron kohteeksi, varkaat veivät arvotavarat muualta kämpästä kun tämä oli itse umpiunessa makkarissa. Piti senjälkeen lepiäveistä sängyn vieressä ja oikeasti sohaisi sillä veljeäni, kun heräsi siihen, että joku hiippailee makkariin! Onneksi ei tullu pintahaavaa pahempaa.

Vierailija
130/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yövuoro päättyy niin, että olet kotona nukkumassa jo ennen kuutta? Tai mikä on se yövuoro, jonka päätteeksi käydään nukkumaan - yleensä kun nukutaan vasta yövuoron jälkeen.

Oikeesti se luetun ymmärtäminen noin heikolla tasolla?

Kyllä. Luetun ymmärtäminen on heikkoa, koska sinulla on toisenlainen tulkinta.

Ap kirjoitti näin "Mieheni lähti aamu kuudelta töihin ja jäin nukkumaan yövuoron päätteeksi."

Jos mies lähti töihin klo 6 ja ap jäi nukkumaan, niin hän oli kotona ja nukkumassa klo 6, koska muuten hän ei voinut jäädä nukkumaan.

Aika harva yövuoro päättyy klo 5.

Miten siis ap:n lause pitäisi ymmärtää?

No jaa, mulla työt alkaa klo 22:15 ja loppuu vaihtelevasti 4-6 välillä, joskus voi mennä 8 asti, eli ei kaikki tee 22-06 yövuoroa.

Vierailija
131/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä ketjusta mieleen entisen asunnon yksi tapahtuma, kun meinasin saada slaagin. Asunto oli maalla, syrjäisessä paikassa. Ykskaks kuulin kuinka eteisen ovi kävi, vaikka mieheni oli nukkumassa kipeänä. Sitten kuului eteisestä huhuilua ja kun menin katsomaan, siellä oli kaksi jotakin ulkomaalaista miestä. Olivat kuulemma imureita kauppaamassa ja kuikuilivat asuntoon ohitseni. Onneksi mieheni heräsi ja tuli kiukkuisen näköisenä makuuhuoneesta katsomaan, mitä tapahtuu. Tuli miehille kiire ulos, varmaan alkuun luulivat minun olevan yksin kotona.

Sitten tätä edeltävässä asunnossa meillä oli kammottava vuokranantaja. Hän oli sukulainen, joten rajojen vetäminen oli aika haastavaa, varsinkin kun ei uskonut eikä olisi haluttu sotkea virkavaltaa mukaan tuohon. Se olisi ollut ihan varma, että asunto olisi lähtenyt alta samantien.

No kuitenkin, hän aina siis ilmoittamatta vain ajoi pihaan milloin mitäkin touhuamaan, jos kävi naapurissa ystävillään, aina ilmestyi silloinkin. Sitten teki sitä ja tätä asunnossa. Muistan kerran, kun olimme nukkumassa viikonloppuna, kello taisi olla 7, vai oliko ihan vielä sitäkään. Heräsin omituiseen ääneen ja nousin kuuntelemaan sitä. Sitten se kuului taas, joku koputteli ikkunoihin. Mietin että mitä ihmettä, voisiko olla joku elukka. Sitten hiljeni, kuulin kun askeleet menivät seinän takana ja koputus kuului seuraavasta ikkunasta. Sitten taas seuraavasta jne.

Kuka älykääpiö tulee koputtelemaan toisten ikkunoihin viikonlopuna ennen klo 7? Ja hänen asiansa oli vielä todella typerä, oli tuonut jotakin omaa roinaansa varastoon, johon vain meillä oli avain, koska varasto oli meidän käytössämme sovitusti, silti se vain täyttyi tämän sukulaisen roinista.

Hän ei ikinä ymmärtänyt, kun sanottiin, ettei voi vain tulla paikalle ilmoittamatta, meillä on oikeuksia vuokralaisina siellä. Jos haluaa tulla tarkastamaan asuntoa, siitä pitää sopia jne. Ei käsittänyt ollenkaan, onhan se silti vielä hänen talonsa, hänellä on oikeus jne. Emme sitten kovin kauaa siellä asuneetkaan, kun tulin raskaaksi. Se olisi mennyt aivan hulluksi se touhu, jos siellä olisimme asuneet kun lapsi olisi syntynyt. Ja nyt sukulaiset kiukuttelevat, miksi asumme niin kaukana.

Vierailija
132/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettavat, että miehen sisko tietää aapeen vuorolistat ja milloin tämä on yövuorossa ja milloin päivävuoorossa ja milloin vapaalla? Harva tietää sukulaistensa vuorolistoja. Minä en ainakaan tiedä, enkä keksi, miksi pitäisi tietää. Sisko on toddennäköisesti kysynyt veljeltään, eli aapeen mieheltä, että voiko hakea tavaransa, ja mies on sanonut, että joo, siellä on ap kotona.

Vaikka olisi syyslomalla ei kenenkään kotiin tunkeuduta avaimella ilman kunnollista syytä. Ja jos kyseessä on kolmivuorolainen silloin erityisesti on syytä selvittää/kysellä vuorot juuri siksi koska menossa saattaa olla yöputki. Jos mies on sanonut että sisko voi tulla on mies täysi uuno.

Ei ole olemassa yhtään mitään syytä jolla toisen kotiin voisi mennä ilman lupaa, ei yhtään. Ainoastaan poliisi ja palokunta voi tunkeutua kotiin ilmoittamatta ilman lupaa, ja heillä on siihen hyvä syy.

Sivuan nyt aihetta, mutta minusta voi mennä avaimella sisään, jos talo on vaikka tulessa. 

Vierailija
133/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain laittanut viestiä takaisin että olet nukkumassa ja soitat kun heräät?

Vierailija
134/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon rajattomia ihmisiä oikein voi olla? Miten voi ajatella, että on ihan ok mennä toisen kotiin omin luvin, ihan mihin aikaan tai mistä syystä vain? Se ei ole ok! Tuota voi verrata siihen, että joku tuntematon tunkeutuu kotiisi, keittäisitte ilmeisesti tällaisille varkaillekin kahvit, ettekä ajaisi ulos heitä?

Vierailija
135/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon rajattomia ihmisiä oikein voi olla? Miten voi ajatella, että on ihan ok mennä toisen kotiin omin luvin, ihan mihin aikaan tai mistä syystä vain? Se ei ole ok! Tuota voi verrata siihen, että joku tuntematon tunkeutuu kotiisi, keittäisitte ilmeisesti tällaisille varkaillekin kahvit, ettekä ajaisi ulos heitä?

Niin pitäisi varmaan tehdä selväksi kun jollekkin avaimen kotiinsa antaa että missä tilanteessa voi vain sitä käyttää.

Vierailija
136/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain laittanut viestiä takaisin että olet nukkumassa ja soitat kun heräät?

Jos ap olisi laittanut tuollaisen viestin, olisi miehen sisko luultavasti tullut silti omatoimisesti sisään ja iloisesti todennut että mä tulin vain hakemaan asian x.

Vierailija
137/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-puolisolla oli juuri samanlainen sisar ja äiti. Rajat puuttuivat täysin. Ne jotka moittivat ap:tä eivät ehkä ajattele asiaa,että se käytös ei ole mikään yksittäistapaus. Vaan pahimmillaan,jos ei niitä rajoja aseta ihan jatkuvaa hypyttämistä ja hyppimistä.

Esimerkiksi ex-anopin tyyli oli, jos puhuit puhelua hänen soittaessa jatkoi koputtamista niin kauan että lopetit. Ja asia saattoi olla joku "todella" tärkeä. Oli löytänyt varastosta ex-miehen lapsuuden esineen, jota kysyi koska haetaan jne.

Sitten se jatkuva ramppaus avaimilla, ei minkään yksityisyyden kunnioittaminen sängyn vieressä seisoskelu aamulla,kaapille meneminen,postin selaaminen. Johti ainakin meillä avaimen piilottamiseen niin ettei paikkaa kerrottu. Kun niitä rajoja ei kaikilla ole. Siinä ei auta mikään keskustelu. Kun eivät ymmärrä tekevänsä väärin.

Tämä armas kälyni on tismalleen samanlainen! Hän käyttäytyy kuin olisimme parhaimmatkin ystävykset, mutta ei ole huomaavinaankaan merkkejä siitä ettemme ole samalla aaltopituudella emmekä edes elämänvaiheessa. Hänellä on puhelimessa jokin soitontoisto, eli kun edellinen puhelu lakkaa hälyttämästä, niin se jatkaa soittamista välittömästi perään edelleen - parhaimmillaan olen saanut 20 puhelua putkeen kun en ole ehtinyt vastaamaan. Yleensä hän tähtää soittonsa siihen kun olen kaupoilla, junassa tai töissä ja hän vielä erikseen mainostaa "Ai, luulin että sinulla on aikaa puhua kun olet matkalla sinne Utsjoelle" ja yleensä näinä hetkinä minulla ei nimenomaan ole aikaa jauhaa saissea koko matkaa, koska olen liikkeellä joko työkavereiden kanssa tai teen töitä tai iltaopintoja. Kerran olimme miehen kanssa saunassa ja juuri kun olimme lauteilla, kuulimme kun puhelin huutaa saunahuoneessa hoosiannaa. Kuvittelin, että se on äitini joka soittelee muuten vain, ja ajattelin etten sen vuoksi könyä alas lauteilta että soitan hänelle myöhemmin, mutta kun puhelin vain soi ja soi. Lopulta mies ehdotti että onkohan se hänen siskonsa kuitenkin. Mikä yllätys, kun viimein menin katsomaan mistä on kyse, ja kun vastasin niin hän halusi vaahdota jostain "Make katsoi mua tänään kaupassa, onko mun pakko asua samalla asutusalueella sen kanssa"- tyylisestä keissistä, jossa en edes tiennyt kuka on Make. Tässä oli kyseessä  vielä sellainen asia, että olin puhunut siskolle meneväni ehkä illasta tuomaan tai hakemaan jonkin asian, mutta terotin varta vasten erikseen että soitan JOS TAI KUN olen tulossa seitsemään mennessä - ja saunassa olimme yhdeksältä. Ilmoitteluni yleensä pitää ja sisko tietää sen, mutta tuon jälkeen opin etten puhu mitään mistään. Toisella kerralla puhuin hänen kanssaan puhelimessa ja yritin kolme kertaa vihjaista, että haluaisin mennä nukkumaan, niin sisko alkoi äkkiä aina jauhamaan uudesta aiheesta. Lopulta puhelu katkesi jonkin muun asian takia, ja hänen työmatkalla oleva veljensä soitti minulle. Sisko koputteli koko sen puhelun ajan ja häiritsi niin kauan, että sanoin veljelleen että odottaa hetken ja huomasin siskon laittaneen vielä viestiäkin perään "Meinaatko puhua vielä kauan?" :D". Soitin viivana takaisin ja oikeasti ärähdin, että nyt loppus ja minulla on muutakin elämää kuin kuunnella kun hän lukee minulle horoskooppeja ääneen lehdestä ja olen muutenkin menossa nukkumaan. Sisko loukkaantui valtavasti eikä hän soittanut minulle - ei ennen seuraavaa kertaa. 

Jos hän ei soittaisi mitä omituisimpiin aikoihin mitä turhempien asioiden takia, niin vastaisinkin, mutta kun hänestä ei pääse eroon millään. Hän olisi pompottamassa mielellään koko maailmaa jos saisi, ja tänään tuli katto vastaan. Tämän takia en vastaa hänelle jos olen menossa nukkumaan, koska olisin ollut pahalla päällä kuitenkin koko aamun sen jälkeen. Ap 

Kuten arvelinkin, kyse on pohjimmiltaan siitä, ettei ap tule toimeen hänen miehensä siskon kanssa.

Keskustelu on siis samaa sarjaa palstan lukuisten anoppivihaketjujen kanssa, nyt kyseessä on kuitenkin miehen äidin sijaan tämän sisko.

Vierailija
138/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-puolisolla oli juuri samanlainen sisar ja äiti. Rajat puuttuivat täysin. Ne jotka moittivat ap:tä eivät ehkä ajattele asiaa,että se käytös ei ole mikään yksittäistapaus. Vaan pahimmillaan,jos ei niitä rajoja aseta ihan jatkuvaa hypyttämistä ja hyppimistä.

Esimerkiksi ex-anopin tyyli oli, jos puhuit puhelua hänen soittaessa jatkoi koputtamista niin kauan että lopetit. Ja asia saattoi olla joku "todella" tärkeä. Oli löytänyt varastosta ex-miehen lapsuuden esineen, jota kysyi koska haetaan jne.

Sitten se jatkuva ramppaus avaimilla, ei minkään yksityisyyden kunnioittaminen sängyn vieressä seisoskelu aamulla,kaapille meneminen,postin selaaminen. Johti ainakin meillä avaimen piilottamiseen niin ettei paikkaa kerrottu. Kun niitä rajoja ei kaikilla ole. Siinä ei auta mikään keskustelu. Kun eivät ymmärrä tekevänsä väärin.

Tämä armas kälyni on tismalleen samanlainen! Hän käyttäytyy kuin olisimme parhaimmatkin ystävykset, mutta ei ole huomaavinaankaan merkkejä siitä ettemme ole samalla aaltopituudella emmekä edes elämänvaiheessa. Hänellä on puhelimessa jokin soitontoisto, eli kun edellinen puhelu lakkaa hälyttämästä, niin se jatkaa soittamista välittömästi perään edelleen - parhaimmillaan olen saanut 20 puhelua putkeen kun en ole ehtinyt vastaamaan. Yleensä hän tähtää soittonsa siihen kun olen kaupoilla, junassa tai töissä ja hän vielä erikseen mainostaa "Ai, luulin että sinulla on aikaa puhua kun olet matkalla sinne Utsjoelle" ja yleensä näinä hetkinä minulla ei nimenomaan ole aikaa jauhaa saissea koko matkaa, koska olen liikkeellä joko työkavereiden kanssa tai teen töitä tai iltaopintoja. Kerran olimme miehen kanssa saunassa ja juuri kun olimme lauteilla, kuulimme kun puhelin huutaa saunahuoneessa hoosiannaa. Kuvittelin, että se on äitini joka soittelee muuten vain, ja ajattelin etten sen vuoksi könyä alas lauteilta että soitan hänelle myöhemmin, mutta kun puhelin vain soi ja soi. Lopulta mies ehdotti että onkohan se hänen siskonsa kuitenkin. Mikä yllätys, kun viimein menin katsomaan mistä on kyse, ja kun vastasin niin hän halusi vaahdota jostain "Make katsoi mua tänään kaupassa, onko mun pakko asua samalla asutusalueella sen kanssa"- tyylisestä keissistä, jossa en edes tiennyt kuka on Make. Tässä oli kyseessä  vielä sellainen asia, että olin puhunut siskolle meneväni ehkä illasta tuomaan tai hakemaan jonkin asian, mutta terotin varta vasten erikseen että soitan JOS TAI KUN olen tulossa seitsemään mennessä - ja saunassa olimme yhdeksältä. Ilmoitteluni yleensä pitää ja sisko tietää sen, mutta tuon jälkeen opin etten puhu mitään mistään. Toisella kerralla puhuin hänen kanssaan puhelimessa ja yritin kolme kertaa vihjaista, että haluaisin mennä nukkumaan, niin sisko alkoi äkkiä aina jauhamaan uudesta aiheesta. Lopulta puhelu katkesi jonkin muun asian takia, ja hänen työmatkalla oleva veljensä soitti minulle. Sisko koputteli koko sen puhelun ajan ja häiritsi niin kauan, että sanoin veljelleen että odottaa hetken ja huomasin siskon laittaneen vielä viestiäkin perään "Meinaatko puhua vielä kauan?" :D". Soitin viivana takaisin ja oikeasti ärähdin, että nyt loppus ja minulla on muutakin elämää kuin kuunnella kun hän lukee minulle horoskooppeja ääneen lehdestä ja olen muutenkin menossa nukkumaan. Sisko loukkaantui valtavasti eikä hän soittanut minulle - ei ennen seuraavaa kertaa. 

Jos hän ei soittaisi mitä omituisimpiin aikoihin mitä turhempien asioiden takia, niin vastaisinkin, mutta kun hänestä ei pääse eroon millään. Hän olisi pompottamassa mielellään koko maailmaa jos saisi, ja tänään tuli katto vastaan. Tämän takia en vastaa hänelle jos olen menossa nukkumaan, koska olisin ollut pahalla päällä kuitenkin koko aamun sen jälkeen. Ap 

Kuten arvelinkin, kyse on pohjimmiltaan siitä, ettei ap tule toimeen hänen miehensä siskon kanssa.

Keskustelu on siis samaa sarjaa palstan lukuisten anoppivihaketjujen kanssa, nyt kyseessä on kuitenkin miehen äidin sijaan tämän sisko.

Kuka tulee toimeen sellaisen kanssa, joka toistuvasti jättää pyynnöt kuuntelematta ja vielä rynnii toisen kotiin ilman lupaa?

Luulenpa että sinullakin olisi pinna kireänä jos vastaava tyyppi tekisi sinulle samat, eli tulee kotiisi kutsumatta kun olet nukkunut sen pari-kolme tuntia. Tai soittelisi jatkuvasti mitättömistä asioista aina kun sinun pitäisi keskittyä töihin tai olet muiden kavereiden seurassa. Tai olet varannut omaa aikaa tiettyyn kellonaikaan ja kertonutkin hänelle, silti soittaa kesken kaiken.

Ap, laita se mies asettaan rajat siskolleen.

Minulla oli myös tuollaista puheli terroria, mykistetty tila helpotti. Jää muutama puhelu, jonka olisin halunnutkin vastata välistä, mutta oli se rauha silti sen arvoista. Ennenkin oli pitkiä välejä kun muita ihmisiä ei pystynyt tavoittamaan, silti selvittiin hengissä. Ei aina tarvitse olla tavoitettavissa. Itsellä tuli aina hyvä mieli kun laittoi äänettömyyden ja keskittyi lepäämiseen tai mihinkä ikinä halusikaan.

Vierailija
139/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä että sisko on yksinäinen ja haluaa seuraa..

Voiko hänen kanssaan sopia ajan jolloin hän voi soittaa? Sanoo vaikka että torstaisin kello kuudelta soitan sinulle ja saat puhua sielusi kyllyydestä mutta muuten viikolla laitat tekstarin ja soitan takaisin kun sopii.

jos jatkatte noin päädytte ilmiriitoihin ja se ei ole mukavaa kenellekkään. ei sinulle, miehelle tai siskolle.

tarvitsette pelisäännöt.

ehdottaisin että sanoisit jotain tämänkaltaista:

Olet ihana ihminen, nautin seurastasi ja minusta on mukava jutella kanssasi. Minulla on kuitenkin paljon kiireitä eikä minulle aina sovi puhua tai tavata. on ikävää kun soitat huonoon aikaan enkä ehdi jutella rauhassa kanssasi. minusta olisi mukavaa jos voisin keskittyä keskusteluumme ja varmasti sinustakin. ehdotan että otamme tavaksi soitella torstaisin kello kuusi, järjestän silloin sinulle aikaa ja sinä minulle. muulloin viikolla voit laittaa tekstarin niin vastaan kun ehdin mutta en kerkeä juttelemaan enempää.

Vierailija
140/152 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hassua, ettei laittanut viestiä ollenkaan ennen "visiittiä".

Hän yritti soittaa minulle vajaa kymmenen kertaa ennen kuin tuli tänne. Viestejä en olisi edes lukenut. Ap 

Etkö vastaa jos joku soittaa 10 kertaa? Itse pelkäisin että on joku hätätilanne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi