Mieheni sisko änkesi meille aamulla - nyt todellinen riita päällä
Mieheni lähti aamu kuudelta töihin ja jäin nukkumaan yövuoron päätteeksi. Minulla on kerrankin tiedossa vapaa, joten ajattelin nukkua kunnolla, sillä jos en heti saa kunnolla nukuttua, niin koko päivä menee ihan sumussa ja vapaat ovat yhtä taistelua.
Kahdeksan jälkeen miehen sisko alkoi soittelemaan minulle, mutta painoin soiton aina pois ja lopulta kännykän äänettömälle. Jos vastaan, en saa enää nukahdettua uudelleen. Yhtäkkiä puoli yhdeksän aikaan saan tajuttoman sätkyn, kun alakerrassa käy ovi ja miehen sisko huutelee portaikossa "Hei moi, tiesin et oot kotona ja löysin avaimen vanhasta paikasta" ja kertoo miten tuli hakemaan jotain meille unohtunutta tavaraa.
Voitte arvata miten suutuin, ja ajoin hänet pihalle vaatien avainta takaisin. Siskopa otti hirvittävät herneet ja aloitti hirveän viestittelyrumban ja mieskin jo soitt töistä että mitä meillä oikein tapahtuu.
Vara-avain vaihtoi juuri paikkaa.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
No miksi edes sisko tiesi missä teidän vara-avain on?
Oman kämpän avain on kahdella henkilöllä ja itselläni on heidän kotiavaimet. Ihan siis jatkuvasti. On lähinnä hätilanteiden jne poikkeuksien varalle. Tietenkään ei käytetä ilman lupaa se on selvä. Ja esim jos mennään kylään niin ihan oveen koputetaan ja toisella alakerran summeria soitetaan eikä käytetä avaimia edes silloin.
Monesti ne miesten siskot tuntuvat olevan melkoisen röyhkeää porukkaa. Minunkin miehen sisko tuli meille aina kuin kotiinsa, joskus omien, minulle tuntemattomien kavereittensa kanssa. Jääkaapille meni lupaa kysymättä. Tupakkaa poltti lupaa kysymättä, vaikka tiesi, että minä inhoan tupakansavua. Onneksi asumme nykyisin niin kaukana, että tuo siskokulta ei ole enää meillä kyläillyt. Mitä nyt joskus soittaa, ja ilmoittaa, että joku miehen sukulainen on täyttänyt vuosia/päässyt ylioppilaaksi tms. ja rahaa pitää meidän lähettää sitten tietty summa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pyh ja pah, jos unesi olivat niiiin tärkeät olisi se puhelin laitettu äänettömälle jo ennen nukkumista.
Tämä jaksaa ihmetyttää vuodesta toiseen.
Vaikka olisi jo tehnyt pitkään vuorotöitä, niin silti valitetaan kun taas heräsi kun joku soitti keskellä päivää kun oli nukkumassa yövuoron jälkeen. Näitä henkilöitä on riittänyt joka työpaikassa jossa olen ollut. Aina kysyn mikset ole laittanut äänettömälle. Yleensä keskustelu päättyy siihen.
Ensi kerralla ap:n kannattaa varmaan vastata jos tietää että sisko terrorisoi kunnes saa vastauksen... Meillä miehen sisko saattaa käydä milloin vain itsekseen milloin minkäkin asian takia. Ilmoittaa ja "kysyy" kyllä luvan ensin tyyliin "mä käyn huomenna hakemassa sen kakkuvuoan jos te ette tarvii sitä just nyt" vaikka tietää että ollaan molemmat silloin töissä. Tosin sama toimii myös toisin päin..
Aika kreisi sisko. Mutta en kyllä ihan ymmärrä miten voit olla vastaamatta, jos toinen soittaa monta kertaa. Mitä, jos asia olisi koskenut miestäsi tai kyseessä olisi ollut jokin hätätilanne? En lukenut koko ketjua, että varmaan joku on jo samaa kommentoinutkin...
Vierailija kirjoitti:
Mikä yövuoro päättyy niin, että olet kotona nukkumassa jo ennen kuutta? Tai mikä on se yövuoro, jonka päätteeksi käydään nukkumaan - yleensä kun nukutaan vasta yövuoron jälkeen.
Mitä merkitystä tuolla nyt on, ei tässä tuosta ole kyse vaan miehen siskon käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos heräsit ensimmäiseen soittoon, olisit vaan sanonut, että nukun, moi. Tiesikö sisko, että olit ollut yön töissä? Ikävää käytöstä muutenkin, mutta se tekisi tuosta vielä ikävämpää.
Silloin kun en ole tavoitettavissa, en ole tavoitettavissa. Sisko on myös sitä kaliibeeria, että silloin kun hän aloittaa puhelinterrorin, hän tosiaan soittaa niin kauan että saa asiansa menemään läpi eikä puhelua katkaista noin. Hän ei siis usko sanaa ei, koska on niin tehokas tehotäti hoitamaan kaiken kotiin välittämättä yhtään mitä on tiellä. En tiedä onko hän tyhmä vai mt-ongelmainen, miehessäni ei onneksi ole samoja piirteitä. Ap
Hän on vain ja ainoastaan todella itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Aika kreisi sisko. Mutta en kyllä ihan ymmärrä miten voit olla vastaamatta, jos toinen soittaa monta kertaa. Mitä, jos asia olisi koskenut miestäsi tai kyseessä olisi ollut jokin hätätilanne? En lukenut koko ketjua, että varmaan joku on jo samaa kommentoinutkin...
Kyllä jokainen saa itse päättää, milloin vastaa.
Jos tulee oikea hätä, silloin soitetaan hätäkeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ajattelisin, että jollekin läheiselle on sattunut jotain, ja nyt yrittää ilmoittaa asiasta. Huolestuisin todella, jos joku noin monta kertaa soittaisi. Ilman muuta vastaisin puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ymmärrän. Itse jos huomaisin, että joku on soittanut 10 kertaa ja kyseessä on joku unohtunut tavara suuttuisin pelästyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että tämä on tottakaan.
Ei meillä ainakaan ole vara-avainta muualla kuin talon sisällä, niitä ei meidän lukitusjärjestelmässä tarvita. Lisäksi hälytysjärjestelmä on kytketty päälle, jos talossa nukutaan. Kolmanneksi en voisi kuvitella että edes oma siskoni tai vanhempani tallustelisivat meille omin päin.
Itsehän te moisen käytöksen olette sallineet, pistäkää se nyt poikki.
Ahaa. Usko tai älä, kaikilla ei ole niin kuin teillä. Siis koska teillä ei ole vara-avainta muualla kuin talon sisällä, silloin kellään muullakaan ei niin voi olla, ja koska teillä on hälytysjärjestelmä ja se on kytketty jne. niin kaikilla muillakin on. Ja kolmanneksi, koska sinun lähipiirisi ei talluste sisään omin päin, ei lenenkään muunkaan niin voi tehdä.
Voi taivas taas näitä itsekeskeisiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä yövuoro päättyy niin, että olet kotona nukkumassa jo ennen kuutta? Tai mikä on se yövuoro, jonka päätteeksi käydään nukkumaan - yleensä kun nukutaan vasta yövuoron jälkeen.
Oikeesti se luetun ymmärtäminen noin heikolla tasolla?
Kyllä. Luetun ymmärtäminen on heikkoa, koska sinulla on toisenlainen tulkinta.
Ap kirjoitti näin "Mieheni lähti aamu kuudelta töihin ja jäin nukkumaan yövuoron päätteeksi."
Jos mies lähti töihin klo 6 ja ap jäi nukkumaan, niin hän oli kotona ja nukkumassa klo 6, koska muuten hän ei voinut jäädä nukkumaan.
Aika harva yövuoro päättyy klo 5.
Miten siis ap:n lause pitäisi ymmärtää?
Oletuksesi on täysin kummallinen ja täysin epäoleellinen ja ketjun aiheeseen liittymätön. Sanot itse, että aika harva yövuoro päättyy klo 5. No mitä sitten? ”Aika harva”’ei tarkoita samaa kuin ”ei mikään”.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla ap:n kannattaa varmaan vastata jos tietää että sisko terrorisoi kunnes saa vastauksen... Meillä miehen sisko saattaa käydä milloin vain itsekseen milloin minkäkin asian takia. Ilmoittaa ja "kysyy" kyllä luvan ensin tyyliin "mä käyn huomenna hakemassa sen kakkuvuoan jos te ette tarvii sitä just nyt" vaikka tietää että ollaan molemmat silloin töissä. Tosin sama toimii myös toisin päin..
Eli, jos joku terrorisoi, kuuluu vain luopua omista oikeuksistaan? Parempi olla kynnysmatto? Voi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyh ja pah, jos unesi olivat niiiin tärkeät olisi se puhelin laitettu äänettömälle jo ennen nukkumista.
Tämä jaksaa ihmetyttää vuodesta toiseen.
Vaikka olisi jo tehnyt pitkään vuorotöitä, niin silti valitetaan kun taas heräsi kun joku soitti keskellä päivää kun oli nukkumassa yövuoron jälkeen. Näitä henkilöitä on riittänyt joka työpaikassa jossa olen ollut. Aina kysyn mikset ole laittanut äänettömälle. Yleensä keskustelu päättyy siihen.
Itse en laita kännykkää aina äänettömälle koska voi tulla tärkeä soitto yöllä esim töistä. Jossain vaiheessa siskollanikin meni vähän lujaa ja pidin kännykkää päällä lähinnä hänen takiansa. Nykyään on pakko kuitenkin laittaa kännykkä kokonaan äänettömälle kun rajaton äiti alkanut soittelemaan useita kertoja päivässä pikkuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon monesti yövuoron jälkeen kello 6 nukkumassa. Vuoro loppuu kello 6 niin ei se oo ku sammuttaa läppäri ja siirtyä 2 metriä työpöydän äärestä sänkyyn ja lähes aina nukahdan ihan välittömästi. Usein vielä yöpäivystysvuoro on niin hiljainen, että hommia ei juuri ole ja pistän läppärin kiinni siinä kohtaa, kun en työajan puitteissa ehdi enää kirjoittaa uutta tekstiä, eli joskus 5:55.
Minulla on kännykkä lentotilassa silloin kun en halua olla tavoitettavissa.
Jos joku tulisi meille omin lupineen, olisi viimeinen kerta kun se ihminen tulee meille millään tavalla.
Vara-avainten antaminen sukulaisten säilytettäväksi tai niiden piilopaikan kertominen on muuten riskaabelia. Anoppi yllätti kerran lankoni panemasta jotain hempukkaa "kun olin täällä keskustassa ja tuli pissahätä niin ajattelin käyttää vessaasi". Anoppi sitten vielä kyseli sen hoidon perään viikkoja kun ei ihan tiennyt millaista elämää kultapoikansa viettää...
AP:n käly kuulostaa sellaiselta että jos se olisi minun kälyni, sanoisin miehelleni että tapaa siskoasi missä tapaat, mutta minä en ole sen kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki olettavat, että miehen sisko tietää aapeen vuorolistat ja milloin tämä on yövuorossa ja milloin päivävuoorossa ja milloin vapaalla? Harva tietää sukulaistensa vuorolistoja. Minä en ainakaan tiedä, enkä keksi, miksi pitäisi tietää. Sisko on toddennäköisesti kysynyt veljeltään, eli aapeen mieheltä, että voiko hakea tavaransa, ja mies on sanonut, että joo, siellä on ap kotona.
Vaikka olisi syyslomalla ei kenenkään kotiin tunkeuduta avaimella ilman kunnollista syytä. Ja jos kyseessä on kolmivuorolainen silloin erityisesti on syytä selvittää/kysellä vuorot juuri siksi koska menossa saattaa olla yöputki. Jos mies on sanonut että sisko voi tulla on mies täysi uuno.
Ei ole olemassa yhtään mitään syytä jolla toisen kotiin voisi mennä ilman lupaa, ei yhtään. Ainoastaan poliisi ja palokunta voi tunkeutua kotiin ilmoittamatta ilman lupaa, ja heillä on siihen hyvä syy.
Paitsi, jos olisi syytä uskoa, että siellä sisällä ei ole kaikki hyvin, esim. sairauskohtaus tai tapaturma voinut sattua. Ensiapu voi olla silloin ratkaiseva, eikä vain jäädä odottelemaan viranomaisia.
Nettikirjoitteluja kun lukee, niin tulee ajatelleeksi, että sitähän on itse oikein zen - rauhallisuuden jumala. Porukka saa kohtuuttomia pultteja pienistä asioista. Eihän sitä saa tulla luvatta vara-avaimella sisään, mutta c'moon! Se on miehen sisko, ei mikään laulava talonmies. Ja onhan se selvästi yrittänyt soittaa ja ilmoittaa, mutta kun hänelle on tarkoituksella jätetty vastaamatta.
Mulla ei tulisi pieneen mieleenkään aloittaa riitaa jostain noin mitättömästä asiasta. Ei vaikka mut olis varta vasten tultu herättämään. Teidän joidenkin pitäsi mennä vihanhallintakurssille.
No mut kato kun tuon vänkääjän mielestä tota ei varmaan sais kutsua yövuoroksi, kunnei se pääty siihen aikaan mihin Hänen mielestään yövuoron pitää päättyä...